Oι Σκωτσέζοι The Cosmic Dead επιστρέφουν στη χώρα μας, δύο χρόνια μετά την παρθενική τους συναυλία επί Αθηναϊκού εδάφους, για να παρουσιάσουν λίγο ακόμα από το ατέρμονο ψυχεδελικό τους jamming. Δείτε τι είχαν να πουν στο Χρήστο Κατσίμπα, λίγα 24ωρα πριν την εμφάνισή τους στο πλευρό των Ozric Tentacles.
Τιμή μου να σας έχουμε για ακόμα μια φορά εδώ στο RockinAthens.gr!
Γεια σου Χρήστο, τιμή μας να είμαστε πάλι στο site σας και στην πόλη, η τελευταία φορά μας άφησε με τόσο μεγάλη εντύπωση και αυτή τη φορά θα έχουμε περισσότερο χρόνο να εξερευνήσουμε και να περάσουμε το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου μας εκεί. Πάντα ψάχνουμε να συνεργαστούμε και να γνωρίσουμε νέους ανθρώπους, έτσι φέρτε μας σε επαφή με οποιαδήποτε μουσικούς από την Αθήνα ή με πειραματιστές που θέλουν κάνουν κάτι το διαφορετικό!
Σε ποια φάση βρίσκονται αυτή τη στιγμή οι The Cosmic Dead; Γράφετε υλικό για μια καινούργια κυκλοφορία ή απλά jam-άρετε;
Το να jam-άρουμε είναι για εμάς η ίδια διαδικασία με το να γράφουμε καινούργιο υλικό, οι περισσότεροι μας δίσκοι προήλθαν απευθείας από το πρώτο jam… έπειτα επαναπροσδιορίζουμε τη μουσική που παίζουμε live και προσπαθούμε να ανακτήσουμε τις αισθήσεις του κομματιού σε ζωντανό περιβάλλον, είναι πραγματικά μια πολύ διασκεδαστική διαδικασία, επειδή αισθάνεσαι ότι αναμιγνύεσαι στο κοινό και ότι οι αντιδράσεις τους οδηγούν τη μουσική σε νέα μέρη που νωρίτερα δεν υπήρχαν!
Έχουν περάσει σχεδόν δυο χρόνια από τη πρώτη σας φορά στην Ελλάδα, ποιες οι αναμνήσεις σας από το αξιομνημόνευτο live show της Αθήνας;
Χα, αυτό το ταξίδι πάντα θα είναι ζωγραφισμένο με καταπληκτικές αναμνήσεις, τη νύχτα πριν το show μας στην Αθήνα, στο Six D.O.G.S, παίξαμε στη Θεσσαλονίκη, ήταν τόσο καλό show, που μείναμε έξω όλο το βράδυ πίνοντας Fix και το πρωί που ταξιδεύαμε ήμασταν σε μια ομιχλώδες Fix-riddenhazestate. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μας, σταματήσαμε σε χριστιανικό ναό στους πρόποδες του Ολύμπου, όπου υπήρχε μια Ιερή πηγή, αφού βεβηλώσαμε το μέρος με το φούσκωμα μας, βαφτίσαμε τους εαυτούς μας με ιερό νερό και συνεχίσαμε το ταξίδι μας στην Αθήνα! Η εμπειρία αυτή άνοιξε το δρόμο για ένα από τα καλύτερα μας show, ο ήχος στην αίθουσα, το κοινό και όλοι όσοι αναμείχθηκαν στο να γίνει το show, μας καθήλωσαν απόλυτα και νιώσαμε τις δονήσεις τους, σαν τα πνεύματα που αναχωρούν προς το μεγάλο φως! Στη συνέχεια η ευφορία μας εξαπλώθηκε στην πόλη τραγουδώντας το τελικό spunkdown μέχρι την κορυφή των πνευμόνων μας, μέχρι να μη μπορούμε πλέον να αρθρώσουμε λέξη!
Το περασμένο Σεπτέμβρη κυκλοφορήσατε ένα split EP με τους Girl Sweet, πως επετεύχθη αυτή η συνεργασία;
Οι Girl Sweet είναι τα αιώνια αδέρφια μας της ηχητικής μας καταγωγής, πως θα μπορούσαμε να μη συνεργαστούμε; Μιλώντας για αυτή τη κυκλοφορία, θα πρότεινα να παιχτεί μέσω μιας φασματικής ανάλυσης κάποιου τύπου. Επίσης αν έχετε την ευκαιρία να δείτε ζωντανά τους Girl Sweet, μην το χάσετε!
Όποτε ακούω κάποιο από τα album σας, έχω το αίσθημα της απόλυτης ελευθερίας, η οποία προέρχεται από μια επίπονη ακρόαση, είναι στις προθέσεις σας να υποβάλλετε τον ακροατή σε μια τέτοια διαδικασία;
Πιστεύω ότι ένα από τα πλεονεκτήματα του να γράφεις αυτοσχέδια τραγούδια, είναι ότι υπάρχει έμφυτη ελευθερία στη μουσική που δεν θα μπορούσε να υπάρξει σε μια ενορχηστρωμένη σύνθεση. Δεν λέω ότι απλά μπαίνουμε σε ένα δωμάτιο, παίζουμε για δέκα λεπτά και έχουμε έτοιμο ένα τραγούδι, η διαδικασία για εμάς είναι πιο άγρια όταν πηγαίνουμε κάπου και παίζουμε για εφτά ώρες τη φορά, πριν ακούσουμε προσεχτικά τις ηχογραφήσεις μας και κοιτάξουμε για μεταβάσεις ή θέματα τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να δομήσουμε ένα album. Παρ’όλα αυτά, δεν είναι στις προθέσεις να υποβάλουμε τόση ελευθερία στον ακροατή με τον να επικεντρωθεί στη ακρόαση, σκοπός μας είναι οι ακροατές να τις μεταφράσουν με τον δικό τους τρόπο και να βρουν κάτι στη μουσική που ενδεχομένως να μας έχει ξεφύγει!
Έχοντας περάσει μια λογική περίοδος από την κυκλοφορία του “Easterfaust” του τελευταίου σας δίσκου, πως αισθάνεστε για αυτόν;
Το “Easterfaust” είναι ένας δίσκος τον οποίο ειλικρινά απολαμβάνω, ωστόσο είναι επίσης μια ιδέα οτι jam-άρουμε πολύ συχνά, έτσι έχω χάσει τη σύνδεση με την ηχογράφηση καθώς το jam του “Easterfaust” έχει προσαρμοστεί και εξελιχθεί στα show, γίνεται σχεδόν ένα φάντασμα του εαυτού του, διατηρώντας τη δική του προσωπικότητα! Ίσως είναι πιο εύκολο για εμάς να περιγράψουμε τα albums σα παράθυρα στον χρόνο. Το “Easterfaust” ηχογραφήθηκε σε ένα μικρό θέρετρο στη βόρεια Σκωτία πριν λίγα χρόνια, το album είναι ένα παράθυρο εκείνης της στιγμής… αλλά όταν το παίζουμε live το παράθυρο είναι ανοιχτό στο παρόν και τα πάντα μπορούν να συμβούν! Το επόμενο μας album προέρχεται από το ίδιο session με το “Εasterfaust”, θα ονομάζεται “Rainbowhead” και θα είναι διαθέσιμο την άνοιξη. Ανυπομονώ ιδιαίτερα για αυτή τη κυκλοφορία και θα πάνε τα τραγούδια σε ένα παρόμοιο ταξίδι με εκείνα του “Easterfaust”.
Ο μουσικός τύπος και οι οπαδοί πιστεύουν ότι οι The Cosmic Dead είναι μια από τις καλύτερες psychedelic rock μπάντες των ημερών μας! Τι πιστεύετε εσείς για αυτό;
Οι The Cosmic Dead ήταν πάντα για την απόλαυση και την επικοινωνία μέσω της μουσικής προς μια κοινή εμπειρία… αν τέτοιος έπαινος υπάρχει, σημαίνει ότι ξεκινάμε να περνάμε το μήνυμα μας και ελπίζουμε να εμπνέουμε τους ανθρώπους να δημιουργήσουν από μόνοι τους μια τέτοια εμπειρία.
Πιστεύετε ότι αν ζούσατε σε μια άλλη χώρα, ίσως και να μη παίζατε αυτό το είδος της μουσικής;
Είναι μια παράξενη ερώτηση, γιατί ο σχηματισμός αυτού του συγκροτήματος είναι βασισμένος σε απίθανα σενάρια και συμπτώσεις, αν τα ίδια σενάρια και συμπτώσεις είχαν τύχει κάπου αλλού, πάλι θα εξακολουθούσαμε να παίζουμε την ίδια ελεύθερη αυτοσχεδιαστική μουσική αλλά ίσως με διαφορετική γεύση. Πιστεύω ότι στις ηχογραφήσεις μας μπορείς να ακούσεις λίγο από Σκωτία ανάμεσα στο delay και στην παραμόρφωση, είναι κάτι το οποίο θα είναι περισσότερο εμφανές στον επόμενο δίσκο μας -“Rainbowhead”- αλλά είναι έμφυτο και στις προηγούμενες κυκλοφορίες μας. Αν μεγαλώναμε στην Ελλάδα τότε ίσως η μουσική μας να είχε ένα Ανατολίτικο άγγιγμα, έτσι;
Τι σημαίνει για εσάς ψυχεδέλεια; Είναι τρόπος ζωής ή κάτι τέτοιο;
Είναι ένα μεγάλο μήλο της Έριδος αυτό, μιας και υπάρχουν τόσες παραλλαγές και κακή χρήση της λέξης ψυχεδέλειας που σχεδόν έχει χάσει το νόημα της! Η πιο καθαρή χρήση του όρου αναφέρεται στην εμπειρία του να επεκτείνεις το μυαλό συμπεριλαμβανομένων των παραισθήσεων των ναρκωτικών, αλλά στη μουσική θα πρέπει να αναφέρεται μόνο για καινοτόμους και πειραματιστές! Το λέω αυτό γιατί οι περισσότερες μπάντες που παίζουν ‘ψυχεδελική’ μουσική είναι χαρούμενες με το να ηχούν σαν τις άλλες ‘ψυχεδελικές’ μπάντες. Για εμένα αυτό αντιτίθεται στον όρο, η ψυχεδέλεια έχει σχέση με την απώτατη εξερεύνηση του μυαλού και αν το μόνο πράγμα που μπορείς να σκεφτείς είναι κάτι το οποίο έχει ήδη γίνει, αυτό δεν είναι και πολύ ψυχεδελικό, έτσι;
Ποια θεωρείτε την μεγαλύτερη σας επιρροή;
Το El Dorado Fortified Wine (μάρκα κρασιού).
Το Μάρτιο προσγειώνεστε στη Αθήνα για δεύτερη φορά, αυτή φορά μαζί με τους Ozric Tentacles, ποιο το συναίσθημα ή τα συναισθήματά σας; Έχετε παίξει ποτέ μαζί τους στο παρελθόν;
Αυτή θα είναι η πρώτη μας εμπειρία με τους Tentacles και οπωσδήποτε ανυπομονούμε για αυτό, είναι ένα συγκρότημα που εξερευνάει τα εξώτερα όρια του για αιώνες, έτσι οπωσδήποτε θα είναι ένα θέαμα που αξίζει. Έχουν μια τεράστια δισκογραφία… Θα συνέστηνα το “Waterfall Cities” σε καθένα που δεν τους έχει ακούσει και ειδικότερα το τραγούδι “Coily”.
***EΝGLISH VERSION:***
I’m so honored to have you here at RockinAthens.gr once again!
Hey Chris, we’re honoured to be back on your site and in your city, last time left such a big impression on us and this time we’ll have some extra time to explore and make the most of our time there. We’re always looking to collaborate and meet new people so feel free to put us in touch with any Athens based musicians or experimenters looking to do something different.
At what phase are The Cosmic Dead right now? Writing material for a new release or just jamming?
Just jamming for us is the same process as writing new material, a lot of our records have come straight from the first ever jam of that piece of music.. then we’ve reappropriated the music to play it live and try to recapture the sensations of the song in the live environment. It’s a really fun process because you feel like you’re involving the crowd and their reaction often leads to new parts in the music that never existed before.
It’s been almost two years since your very first time in Greece, which are your memories from Athens remarkable live show?
Ha that’s a trip that will forever paint my mind with amazing memories, the night before our Athens show at sixdogs we played in Thessaloniki, this was such a good show that we stayed up all night drinking Fix and when we travelled in the morning we were in a Fix-ridden haze state. On our journey we stopped by a christian shrine at the foot of Mount Olympus, where there was a Holy spring, after we had desecrated this place with our flatulence we anointed ourselves with holy water and continued our journey to Athens. This experience paved the way for one of our best ever shows, the sound in the venue, the crowd and all the folks involved in making the show happen absolutely nailed it and we ascended to their vibrations like departing spirits to the great light. Afterwards we spread our euphoria around the town by singing the final spunkdown at the top of our lungs until we could no longer utter a word.
Last September you released a split EP with Girl Sweet, how did this collaboration happen?
Girl Sweat is our eternal brother of sonic lineage, how could we not do a collaboration? Speaking of this release I would strongly recommend playing it through a spectral analyser of some type. Also if you ever get a chance to see Girl Sweat live, do not miss it.
Whenever I hear one of your albums, I have this feeling of complete freedom that comes from an arduous hearing, is it your intention to subject the listener to such a procedure?
I think that one of the advantages of improvised song writing is that there is a freedom inherent in the music that could never exist in a composed arrangement. That’s not to say that we can just walk into a room, play for 10 minutes and have a song written, the process for us is one where we go into the wilderness somewhere and play for seven hours at a time before carefully listening back to our recordings and looking for transients or themes that can be used to construct an album. Therefore it is not specifically our intention to subject the listener to such freedom by focused listening, we intend for listeners to translate it in their own way and to find something in the music that perhaps even we have missed.
Having spent a reasonable period of time since you released your latest album, “Easterfaust”, how do you feel about it?
Easterfaust is an album I really enjoy, although it is also an idea that we jam out live very frequently, so I’ve come to be less attached to the recording as the Easterfaust jam has adapted and evolved at shows, becoming almost a spectre of itself whilst retaining a personality of it’s own. Perhaps it’s easier for us to describe albums as windows in time, Easterfaust was recorded in a small cottage in the very remote far north of Scotland a few years ago, the album is a window into that moment.. but when we play it live the window is open to the present and anything can happen. Our next album is another from the same recording sessions as Easterfaust, it is known simply as Rainbowhead and will be available in the spring time. I’m very much looking forward to it’s release and taking the songs on a similar journey as we have with Easterfaust.
Music press and fans believe that The Cosmic Dead are one of the best psychedelic rock groups of our days. What do you think about this?
The Cosmic Dead has always been about enjoyment and communication through music towards a shared experience.. if such praise exists then it means that we’re beginning to get our message across and that hopefully it’s inspiring people to create such an experience themselves.
Have you ever believed that if you lived in another country you might not play this kind of music?
This is a strange question because the formation of this band is set in unlikely scenarios and coincidences, if the same scenarios and coincidences had happened elsewhere I think we still would have played freeform improvised music but maybe with a different flavour. On our recordings I think an unmistakable Scottishness can be heard beneath the delay and distortion, this is something which will maybe be more noticeable in our next album – Rainbowhead – but is also inherent in our past recordings. If we had grown up in Greece then perhaps our music would have an Anatolian swing to it?
What does psychedelic mean to you? Is it a way of life or something like that?
This is a big bone of contention as there are so many permutations and misuses of the word psychedelic that it has almost lost it’s meaning.. In the clearest sense of the term it refers to the mind expanding experience of drug induced hallucinations, but in music it should be reserved only for innovators and experimenters. I say this because most bands that play ‘psychedelic’ music are happy to sound like all those other ‘psychedelic’ bands. For me this contradicts the term, psychedelia is all about exploration of the furthest reaches of your mind, and if the only thing you can think of is something that is already being done then that’s not very psychedelic is it?
What do you think is your biggest influence?
El Dorado Fortified Wine
In March you are landing in Athens for the second time, this time together with Ozric Tentacles, what’s your feeling or feelings? Have you ever played with them in the past?
This will be our first experience of the Tentacles and we’re definitely looking forward to it, they are a band that have been exploring their outer reaches for eons so it will definitely be a worthwhile spectacle. They have a massive discography.. I would recommend Waterfall Cities to anyone that hasn’t yet heard them and specifically the song Coily.