Σάββατο μεσημέρι· ώρα ξεκούρασης, χαλάρωσης, εσωτερικής αναζήτηση, ΔΕΝ, μα σίγουρα αναζήτησης, μουσικής! Και αντί να καθόμαστε στο σπίτι, κοιτώντας το κιτρινισμένο άσπρο του τοίχου, απορώντας τι πήγε στραβά και γιατί έπαιξε η μοίρα τέτοιο παιχνίδι και Σάββατο μεσημέρι επικρατεί τέτοια μουσική παγωνιά, οι Furor φρόντισαν για τα αυτιά μας και μόνο και μας προσκάλεσαν στο “εδώ δίπλα είναι, απλά χρειάστηκα τρία μερόνυχτα, ένα εκχιονιστικό και στολή ορειβασίας για να φτάσω”, Soundgarden Studio, στον Αγ. Δημήτριο (δοξασμένο τ’ όνομά μου), για να πιούμε καφέ και μπίρες, που δεν είχανε, να φάμε πατατάκια με γεύση πιτόγυρου, να ακούσουμε όλοι παρέα το νέο τους πόνημα, το οποίο ακούει στον τίτλο “Architect the Invisible” και να μας εξηγήσουν το όλο concept πίσω από αυτό.
Οι Furor μας υποδέχτηκαν στο, σχεδόν κάτω από την επιφάνεια της γης, Soundgarden Studio, στο οποίο και ηχογράφησαν τα φωνητικά του νέου τους δίσκου. Όπως μας αποκάλυψαν, η ηχογράφηση του κάθε οργάνου, έγινε σε διαφορετικά μέρη, θέλοντας έτσι να “εκμεταλλευτούν” το δυνατό σημείο του κάθε studio, με σκοπό το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, όταν θα ερχόταν η στιγμή να ενώσουν όλα τα κομμάτια του παζλ!
Πριν ξεκινήσει η ακρόαση, οι Furor έσπευσαν να μας κάνουν μία μικρή εισαγωγή, βάζοντάς μας στο κλίμα και δίνοντάς μας τις απαραίτητες λεπτομέρειες για το τι πρόκειται να ακούσουμε και πώς αυτό προέκυψε, για το που βρίσκεται η μπάντα, συνθετικά και στιχουργικά, εν έτη 2016, κατά πόσο έχει αλλάξει ο ήχος τους από το ντεμπούτο τους -ή και όχι- “Those Chords Made Chaos”!
Εν έτη 2016, λοιπόν, μετά από πολλά χρόνια κοινής πορείας, ο μπασίστας και ιδρυτικό μέλος της μπάντας, Δημήτρης Μπουζιώτης, αποχωρεί από την μπάντα, επικαλούμενος την επιστήμη! Τη θέση του, παίρνει η Έφη Κουφάκου, των 3fold Pain. Μία ακόμη προσθήκη, συναντάμε στη θέση των πλήκτρων / samples, τον Μιχάλη Παπαθανασίου! Στην ερώτηση, πώς και αποφασίσανε, μετά από τόσα χρόνια “ξυλοκοπήματος”, να προσθέσουν πλήκτρα, ο Βαγγέλης (φωνή), έσπευσε στεγνά και χωρίς κανέναν ενδοιασμό να αποκαλύψει, ότι η προσθήκη πλήκτρων, ήταν ένα βήμα το οποίο η μπάντα ήθελε από καιρό να κάνει και το μόνο που την κρατούσε πίσω, ήταν ο “παραδοσιακός” Γιώργος (κιθάρα), ο οποίος σύμφωνα με τα λεγόμενα του ιδίου, ακούγοντας τη λέξη πλήκτρα, έβγαζε φλύκταινες και σκεφτόταν τον Μότσαρτ να του σπάει την κιθάρα και να πιανοσολάρει ακατάπαυστα, υπό τη συνοδεία των ακόρντων του “Aphorism”, του “Blind Faith Revolver” και λοιπών, αντίστοιχων, κομματιών του βιεννέζικου κλασικισμού. Μιας και τίποτα από τα παραπάνω δεν ειπώθηκε στην πραγματικότητα (μη φάμε και ξύλο), μένουμε στο γεγονός ότι η προσθήκη πλήκτρων στο “Architect the Invisible”, ήταν ευφάνταστη και το αποτέλεσμα ήταν, πραγματικά, αξιέπαινο, μιας και ο ρόλος τους περιορίζεται στην προσθήκη ατμόσφαιρας και στην ανάδειξη φωνητικών μελωδιών ή ήδη μελωδικών σημείων – κυρίως σε γέφυρες.
Όσον αφορά το συνθετικό κομμάτι του δίσκου, μπορώ να πω ότι, ναι μεν, είναι ένας κλασικός δίσκος Furor, με ατελείωτο groove, πολλά beat down σημεία και φοβερά κιθαριστικά riffs, τα οποία τονίζονται αρτιότατα από το καταιγιστικό drumming του Νίκωνα και την επιβλητική φωνή του Βαγγέλη, έχοντας, παρ’όλα αυτά, κάποια νεοτεριστικά στοιχεία, ίσως όχι γενικότερα, αλλά σε αυτό που έπαιζαν οι Furor τόσα χρόνια, τα οποία δίνουν έναν νέο αέρα στην μπάντα! Από το πρώτο, κιόλας, κομμάτι, το οποίο, είναι, αδιαμφισβήτητα, και ένα από τα καλύτερα του δίσκου, παρατηρούμε τη νέα τροπή στη μουσική των Furor! Σκοταδισμός, εναλλαγές καθαρών και scream φωνητικών, samples και ατμοσφαιρική γέφυρα σε ανατολίτικες κλίμακες. Και τα δέκα κομμάτια του δίσκου αποτελούν μία ξεχωριστή εμπειρία, καθώς συναντάμε μία μεγάλη γκάμα επιρροών, άρτια συνδυασμένη και δεμένη· από rock n’ roll περάσματα, μέχρι blast beats, καταλήγοντας στο εκπληκτικό piano-outro του “Shroud the Skin”, με το οποίο κλείνει το “Architect the Invisible”.
Αξίζει να αναφερθούν, επίσης, οι δύο guest εμφανίσεις που συναντώνται στα “Conscidious Amnisiac” και “86ed From Life”, από τους Ryan Kirby, των Αμεερικάνων Fit For A King και του Μπάμπη Παπανικολάου, των ‘δικών μας’ Planet Of Zeus, αντίστοιχα! Το κομμάτι, το οποίο, αρχικά, προτάθηκε στον Kirby, ήταν το “Juliet”, αλλά μιας και οι στίχοι του συγκεκριμένου κομματιού έρχονταν σε αντίθεση με τα θρησκευτικά του πιστεύω, η συμμετοχή του έγινε σε διαφορετικό κομμάτι. Όπως και να ‘χει, μπορεί και να είχε δίκιο, και το “Juliet” να είναι όντως καταραμένο, μιας και κατά τη διάρκεια της ακρόασης, μετά την εκπληκτική εισαγωγή του, ένα χάος επικράτησε στο studio, καθώς άρχισαν να πέφτουν τα ηχομονωτικά κάδρα, από τους τοίχους, ή ό,τι μπορεί να ήταν αυτά, τελοσπάντων!
Από την πρώτη, κιόλας, ακρόαση του νέου τους δίσκου, μπορώ, με απόλυτη σιγουριά, να πω, ότι με το πέρας των χρόνων, οι Furor έχουν εξελιχθεί και ωριμάσει, μουσικά και στιχουργικά, και πως αυτό παρατηρείται εύκολα σε κάθε νότα του “Architect the Invisible”! Αναμένουμε το live στις 17 Μαρτίου, οπότε και θα γίνει παρουσίαση του δίσκου καθώς και την επίσημη κυκλοφορία του, για πολλές, πολλές ακόμα ακροάσεις, προς ολοκληρωτική εμπέδωση! Stay tuned!
Οι φωτογραφίες είναι της Αναστασίας Παπαδάκη.