Κυκλοφορία του EP “Ascend To Freedom”, αποχώρηση μέλους, είσοδος δυο καινούριων τύπων, συμμετοχή στο φετινό Defcon Fest. Για όλα αυτά αλλά και για μερικά ακόμα, ο Χρήστος Κατσίμπας μίλησε με τους Spacement για λογαριασμό του RockinAthens.gr.
Καλώς μας ήρθατε Spacement στο RockinAthens.gr!
Καλώς σας βρήκαμε και ευχαριστούμε για την πρόσκληση!
Πριν πούμε το οτιδήποτε, δώστε μας μερικές πληροφορίες για το συγκρότημα, ώστε να σας μάθουν και αυτοί που δεν σας ξέρουν ακόμα.
Tο ταξίδι των Spacement ξεκίνησε το 2012, ως μια cover μπάντα, με αρκετά stoner στοιχεία, αλλά σταδιακά και μετά από ατελείωτες ώρες πρόβας, ο ήχος άρχισε να γίνεται πιο βαρύς και πιο αργός, μπαίνοντας σε μονολιθικά fuzz μονοπάτια, αλλά παράλληλα εισάγοντας ψυχεδελικά riffs, post-metal ξεσπάσματα και αρκετό feedback. Η μπάντα αποτελείται από τους Δημήτρης Ν. (φωνητικά), Στάθης (κιθάρα), Θανάσης (μπάσο), Τσακ (drums) και Δημήτρης Τ. (effects, samples).
Κυκλοφορία του EP “Ascend To Freedom” πριν λίγους μήνες. Πως αισθάνεστε που μετά από τόσο κόπο και χρόνο επιτέλους τα καταφέρατε;
Γενικά είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που επιτέλους καταφέραμε να κυκλοφορήσουμε την πρώτη μας δουλειά επίσημα, αν και μόνο ιντερνετικά προς το παρόν. Ελπίζουμε να έγινε μια καλή αρχή!
Μετά την κυκλοφορία του “Ascend To Freedom” αλλάζετε τραγουδιστή. Σίγουρα δύσκολη απόφαση να αλλάξετε ένα σημαντικό γρανάζι της μηχανής… Ποιος και από πού μας έρχεται το νέο μέλος που αναλαμβάνει τη θέση πίσω από το μικρόφωνο; Πως ταίριαξε ο νέος με το υπόλοιπο συγκρότημα;
Ο Δημήτρης κατάγεται απ’ την Κρήτη, είναι ένα μελαχρινό αγόρι, στον ελεύθερο χρόνο του παίζει γκολφ και έχει μια σχεδόν παθολογική αγάπη για τη μοριακή κουζίνα… Η γνωριμία μας πάει μερικά χρόνια πίσω, αφού στα πρώτα βήματα της μπάντας, έχοντας ολοκληρώσει κάποια jam-sessions, τον προσκαλέσαμε για δύο guest εμφανίσεις. Mας κέρδισε απ’ την πρώτη στιγμή – στο τάβλι – αλλά λόγω αυξημένων υποχρεώσεων με τις άλλες δυο του μπάντες (Razor’s Edge, SoundKrash) δεν μπορούσε να συνεχίσει μαζί μας. Μετά από καιρό όμως, το σύμπαν για άλλη μια φορά συνωμότησε και με τη βοήθεια της θεωρίας του Χάους, οι δρόμοι μας ξανασυναντήθηκαν.
Κινείστε ανάμεσα στο doom, στο sludge και στην ψυχεδέλεια. Πως γίνεται αυτός ο συνδυασμός; Πως βρήκαν οι Spacement τη διαχωριστική αυτή γραμμή;
Σε αυτό συνέβαλαν τα πολλά αλλά και διαφορετικά μεταξύ μας ακούσματα (μόνο YOB ρε). Το ξέρουμε πως αυτό μπορεί να ακούγεται κλισέ, αλλά είναι αλήθεια. Οι Spacement είναι ο συνδετικός μας κρίκος και ο καθένας έχει βάλει τη προσωπικότητά του. Χρυσή τομή βεβαίως δεν υπάρχει, σε κάποιους μπορεί αυτοί οι συνδυασμοί να ακούγονται ξένοι και σε κάποιους άλλους αρμονικοί. Αυτή είναι η ιδιομορφία και η μαγεία της μουσικής. Εμάς αυτό μας βγήκε με φυσικό τρόπο και χωρίς δεύτερες σκέψεις, ως τρόπος επικοινωνίας, απλά παίζοντας ατελείωτες ώρες τα ίδια riff ξανά και ξανά στην υπόγα μας και μετά από πολλούς πειραματισμούς και προφανώς μέσα από τις διαφωνίες μας.
Ακούγοντας τα κομμάτια του ΕP, μου σκάει ότι μπήκατε στο studio και απλά jamm-άρατε και όλο αυτό το ηχογραφήσατε. Ισχύει ή όλο αυτό είναι στο δικό μου κεφάλι;
Γενικότερα, η όλη φάση των Spacement κινείται γύρω από jam-αριστικά τραγούδια, το οποίο φαίνεται και στα live μας, αλλά το ίδιο ακριβώς συναίσθημα θέλαμε να αποτυπώσουμε και στο EP, δηλαδή να δίνει στον ακροατή μια live αισθητική, και όχι μια κβαντισμένη μουσική οντότητα. Μας αρέσει αυτή η ταξιδιάρικη και ρευστή αίσθηση της δομής των κομματιών, και θέλαμε αυτό να βγει προς τα έξω.
Η παραγωγή στο “Ascend To Freedom” είναι αν μη τι άλλο εξαιρετική! Ποιος ο κύριος υπεύθυνος για αυτό τον ήχο που βγάλατε;
Ξεκινώντας από τα εσωτερικά, όλα τα πετάλια που χρησιμοποιούμε κατά κύριο λόγο είναι φτιαγμένα από τον Στάθη, τον κιθαρίστα της μπάντας, οπότε είναι ένας καλός τρόπος να έχουμε ακριβώς τον ήχο και τη χροιά που θέλουμε από τα όργανά μας, πράγμα το οποίο είναι μια συνεχής διαδικασία, πιθανότατα και αέναη. Μετά, όλη η προετοιμασία, η παραγωγή και η ηχογράφηση έγινε στο Oak Street Studios από τον Χρήστο Ανδροβιτσανέα (The Curf) και το team του. Εξαιρετικοί και εξυπηρετικότατοι όλοι τους, μας έκαναν να νιώσουμε όσο πιο άνετα γινόταν, και τους ευχαριστούμε για όλα! Ο Χρήστος επίσης μας έκανε και τη μίξη του EP, και εν συνεχεία, το mastering έγινε σε συνεργασία με τον Ozan Esen, που εδρεύει στη μαγευτική Ολλανδία! Οπότε, όπως καταλαβαίνετε, έχει ταξιδέψει ήδη αυτό το EP για να ολοκληρωθεί και να κυκλοφορήσει.
Έχοντας σας δει live μου βγάζετε ένα συναίσθημα απόλυτης προσήλωσης και αφοσίωσης για όση ώρα βρίσκεστε στη σκηνή. Εσάς στο συγκρότημα τι συναισθήματα σας βγαίνουν όση ώρα βρίσκεστε στη σκηνή;
Μπορεί να ακουστεί κοινότυπο, αλλά προσπαθούμε να νοιώσουμε τη μουσική και τη ροή του κάθε κομματιού, όπως παίζεται εκείνη τη στιγμή, αλλάζοντας το ύφος κατά το δοκούν. Στη σκηνή δενόμαστε μεταξύ μας με έναν αόρατο και απροσδιόριστο δεσμό, πρώτα σε ατομικό επίπεδο και έπειτα ως μέρος ενός συνόλου. Ξέρουμε ενστικτωδώς που θα πατήσει ο καθένας. Είμαστε βέβαια λίγο “lost in space(time)”, ακριβώς όπως όταν προβάρουμε στην υπόγα, από όπου άλλωστε, προήλθε και το όνομα της μπάντας (space + basement).
Οι επόμενες κινήσεις των Spacement τι περιλαμβάνουν; Ηχογράφηση νέου υλικού; Περισσότερες live εμφανίσεις; Ξερνάτε τα όλα!
Αυτή τη περίοδο, “διοργανώνουμε” συνεχή jam-αρίσματα στην υπόγα μας, με σκοπό τη συγγραφή νέου υλικού. Επόμενο στάδιο σίγουρα θα είναι η ηχογράφηση αυτού του υλικού και προφανώς στο ενδιάμεσο αρκετές live εμφανίσεις, ώστε να μοιραστούμε με τον κόσμο τους νέους μας ήχους. Για περισσότερες πληροφορίες, όποιος θέλει, μπορεί να μπει στη σελίδα μας στο Facebook.
Σε 10-20 χρόνια όταν θα κοιτάτε πίσω σας, πως θα θέλατε να βλέπετε την πορεία σας ως Spacement;
Δύσκολη ερώτηση. Θα θέλαμε απλά η μουσική μας να έχει ταξιδέψει όσο πιο μακριά γίνεται, ό,τι και αν σημαίνει αυτό.
Αυτά κύριοι από εμένα, ευχαριστώ για το χρόνο σας. Oι τελευταίες κουβέντες δικές σας!
Χρήστο, θα θέλαμε αρχικά να σ’ ευχαριστήσουμε που μας έδωσες την ευκαιρία να πούμε δυο λογάκια για μας και κατά δεύτερον, έχετε τα μάτια σας ανοικτά! Θα τα πούμε σύντομα on stage.