Εν αναμονή της νέας δισκογραφικής δουλειάς των SlavEATgoD με τίτλο “The Skyline Fission” και της παρουσιασής της στο AN Club τον επόμενο μήνα, η Αναστασία Παπαδάκη μίλησε με τον Sinnik Al (κιθάρα) ώστε να της λύσει όλες τις απορίες.
Πέντε χρόνια μετά από το “Blank Core Inn” του 2009 και οι SlavEATgoD μοιάζουν να έχουν κάνει στροφή στον ήχο και την νοοτροπία τους και να ετοιμάζονται για το… “μεγάλο βήμα”. Πες μας δυο λόγια για την μέχρι στιγμής ιστορία της μπάντας και εν μέσω ποιων συνθηκών εν τέλει καταλήξατε στο πολυαναμενόμενο “ Τhe Skyline Fission”.
Χαίρετε! Λοιπόν, η μπάντα ξεκίνησε το 2007 και με βασικό πυρήνα της σύνθεσής της τους CRS (κιθάρες) και Στέλιο Νάνο (μπάσσο, βασικός συνθέτης) πορεύτηκε μέχρι κ σήμερα ύστερα από αρκετές αλλαγές στο line-up. Ο υποφαινόμενος αποτελεί μέλος της μπάντας αδιαλείπτως από το 2008 μέχρι και σήμερα κι έχοντας ενσωματωθεί στον προαναφερθέντα πυρήνα, έχει αναλάβει τις lead κιθάρες. Το “The Skyline Fission” είναι το δεύτερο full length της μπάντας, ενώ έχουν προηγηθεί ένα EP και το full length ντεμπούτο μας, “Blank Core Inn”. Συναυλιακά, ήμαστε πολύ ενεργοί όλα αυτά τα χρόνια ενώ έχουμε κάνει 3 μουσικά βίντεο για τα κομμάτια “The Quitter”, “Hell-Kunt Beat Me” και “It’s Been So Long”. Σε ό,τι αφορά το “The Skyline Fission” αξιοσημείωτο είναι πως στο διάστημα που μεσολάβησε από τον προηγούμενο δίσκο, είχε συγκεντρωθεί υλικό ικανό να γεμίσει τουλάχιστον έναν ακόμα δίσκο αλλά με γνώμονα ένα tracklist που να μας ικανοποιεί πλήρως καταλήξαμε στο αποτέλεσμα που έχεις ακούσει.
Jon Howard λοιπόν στη μίξη, το mastering και τα φωνητικά! Εντυπωσιακό όχι μόνο λόγω της θητείας του στους Threat Signal αλλά και λόγω του αποτελέσματος, το οποίο άκουσα και είναι πραγματικά φανταστικό! Πως καταλήξατε σε αυτόν και πως ήρθατε σε επαφή μαζί του;
Συμφωνώ κι επαυξάνω! Η δουλειά που έκανε ο Jon σε όλα τα επίπεδα είναι αποστομωτικά καλή. Σε πληθώρα δε περιπτώσεων, έστειλε περισσότερες από μία εκδοχές τόσο της προτεινόμενης μίξης όσο και γραμμών φωνητικών και ήταν πάντα πολύ ανοιχτός και πρόθυμος σε όποιες αλλαγές κρίθηκαν αναγκαίες ακόμα και σε περιπτώσεις που κάτι τέτοιο συνεπαγόταν πάρα πολύ extra δουλειά από αυτόν λόγω όγκου των project. Ήρθαμε σε επαφή μαζί του μέσω του Facebook την περίοδο που ψάχναμε για τραγουδιστή, αφού είχαν ολοκληρωθεί οι ηχογραφήσεις του δίσκου. Στην πορεία όμως, καθότι είμαστε οπαδοί και της δουλειάς του ως mixing και master engineer, του ζητήσαμε να αναλάβει κι αυτό το κομμάτι, πράγμα που ευτυχώς δέχτηκε, παρόλο που ο φόρτος εργασίας του είναι τεράστιος, μιας και άρεσε και στον ίδιο πολύ το υλικό μας.
Ωστόσο πάει καιρός από τότε που είδαμε τα πρώτα teasers και ανακοινώσεις για το “Skyline…” και η μπάντα δεν είχε εμφανίσει ενεργή παρουσία από τότε. Αντιμετωπίσατε κάποιες δυσκολίες ή περιμένατε το κατάλληλο timing;
Όχι, δε μεσολάβησε κάποια δυσκολία -εκτός αν θέλετε να εφεύρω κανένα ερωτικό σκάνδαλο να βγάλουμε και κιτρινίλα, χαχα- απλώς θέλαμε να προγραμματίσουμε όσο το δυνατόν προσεκτικότερα το επόμενο βήμα σε σχέση με την κυκλοφορία και προώθηση του δίσκου.
Το album θα κυκλοφορήσει από την No Regrets Records, θυγατρική της Ελληνικής No Remorse Records, μιας εταιρείας με διαρκή παρουσία τον τελευταίο καιρό. Πώς καταλήξατε σε αυτήν; Η μέχρι στιγμής συνεργασία μαζί της πώς πάει;
Εξαιρετικά πάει. Δεν είναι τυχαίο που τη συγκεκριμένη εταιρεία συναπαρτίζουν άνθρωποι που είναι βαθείς γνώστες και ειλικρινείς οπαδοί της metal μουσικής. Η ποιότητα κάθε δουλειάς που κυκλοφορεί η εν λόγω εταιρεία είναι πάντα προσεγμένη και υψηλότατη και γι’ αυτό είμαστε πολύ ευτυχείς που συνεργαζόμαστε για την κυκλοφορία του “The Skyline Fission”.
Εκτός από το release party του δίσκου στο An Club στις 9 Μαρτίου, υπάρχουν άμεσα συναυλιακά ή touring πλάνα; Πιστεύετε ο Jon θα μπορέσει να σας ακολουθήσει πιστά σε αυτά; Γνωρίζω οτι θα βρίσκεται πίσω από το μικρόφωνο στο release party, αλλά πέραν αυτού, η απόσταση Καναδά-Ελλάδας δεν δημιουργεί εμπόδια;
Ήδη έχουμε συζητήσει με τον Jon σχετικά με αυτό το θέμα και φυσικά με σωστό προγραμματισμό, δε θα υπάρξει κανένα απολύτως πρόσκομμα στα συναυλιακά σχέδια της μπάντας, εκτός αν στοχεύσουμε σε κάποια σεζόν σε βραδινό κέντρο, που δεν το βλέπω, χαχα!
Παρατηρώ πως παρά το ότι ο κορμός του “Skyline…” «πατάει» πάνω στην κληρονομιά των τεράστιων Messhuggah, με riffs και beats μαθηματικής ακρίβειας και περίεργων ρυθμών, έντονη παρουσία στον δίσκο έχουν τόσο τα κολλητικά μελωδικά refrains όσο και τα ατμοσφαιρικά σημεία με παρουσία keyboards. Η κατεύθυνση αυτή ήταν δεδομένη όταν ξεκινήσατε να δουλεύετε το album ή έβαλε και ο Jon το… χεράκι του;
Καλή παρατήρηση! Όχι, συνθετικά και ενορχηστρωτικά δε συνεισέφερε ο Jon. Ο δίσκος ήταν ολοκληρωμένος προτού έρθουμε σε επαφή μαζί του. Σίγουρα βέβαια τα φωνητικά και η παραγωγή του δίσκου συντέλεσαν καταλυτικά ώστε να αναδειχτεί με τον καλύτερο τρόπο ο χαρακτήρας του.
Πρώτη παρουσίαση, λοιπόν, του νέου υλικού στις 9 Μαρτίου και πολύς κόσμος απορεί για το αν η ατμόσφαιρα του δίσκου θα καταφέρει να αποδωθεί στο 100% επί σκηνής. Φαντάζομαι θα υπάρξουν αρκετές ώρες στουντιακής δουλειάς, μιας που το είδος που εκπροσωπείτε δεν είναι κι ό,τι πιο εύκολο στο συναυλιακό κομμάτι του;
Ήδη έχουμε προβάρει πολλές φορές το setlist του live τους τελευταίους μήνες και εξακολουθούμε να προβάρουμε εντατικά. Όντως, το να δέσει το εν λόγω υλικό ήταν μία πρόκληση για την μπάντα αλλά ύστερα από τόση δουλειά, μπορούμε να πούμε πως είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από την πορεία των προβών.
Το επονομαζόμενο και ως djent metal, στην πορεία των ετών έχει παρουσιάσει μια διαρκώς αυξανόμενη δημοτικότητα και μάλιστα πλέον υπάρχουν festivals αφιερωμένα εξ’ ολοκλήρου σε αυτό, όπως το Βρετανικό UK Tech-Metal Fest ή και το Γερμανικό Euroblast. Ακόμα και στην Ελλάδα υπάρχουν αρκετά σχήματα σε αυτό τον ήχο όπως οι Tardive Dyskinesia και οι Still Falling. Βλέπετε μέλλον σε αυτή τη σκηνή; Θεωρείτε πως συγκαταλέγεστε σε αυτό το συνάφι σχημάτων;
Πράγματι εδώ και αρκετό καιρό το djent κίνημα ανθεί και υπάρχει μεγάλος αριθμός συγκροτημάτων αυτού του στυλ. Έχω ακούσει μάλιστα και αρκετούς που το χαρακτηρίζουν ως εξέλιξη του progressive metal. Προσωπικά θεωρώ πως έχει ακόμη πολλά να δώσει ως στυλ και φυσικά όσο υπάρχουν τέτοιου επιπέδου μπάντες όπως αυτές που ανέφερες (Tardive Dyskenisia και Still Falling), έχουμε κάθε λόγο να αισιοδοξούμε. Με τις ταχύτητες που κινούνται τα πράγματα στη metal μουσική πλέον, έχω την εντύπωση πως το ένα ρεύμα διαδέχεται το άλλο συχνά πριν καλά καλά «ωριμάσει». Κατά την προσωπική μου εκτίμηση πάντα! Πάντως, το συγκεκριμένο ρεύμα το αγαπάμε και έχουμε δεχτεί επιδράσεις από αυτό. Μπολιάζονται όμως και με πολλά στοιχεία μελωδικού death, μοντέρνου thrash και metalcore που εν τέλει διαμορφώνουν το τελικό στυλ της μπάντας. Για λόγους γενικού προσανατολισμού πάντως, αυτοπροσδιοριζόμαστε ως djent/progressive metalcore.
Αν και λίγο πολύ τα είπαμε για το release party στις 9 Μαρτίου, δώσε μας ένα στίγμα για το τι θα δουν και θα ακούσουν οι παρεβρισκόμενοι.
Στο live release party, οι παρευρισκόμενοι θα ακούσουν σίγουρα όλον τον καινούργιο δίσκο του Jon στα φωνητικά, συμπεριλαμβανομένου καθώς και ενδεχομένως κάποιες εκπλήξεις, που αν τις αποκαλύψουμε, θα πάψουν να’ναι εκπλήξεις! Το σίγουρο είναι πως θα κάνουμε ό,τι μπορούμε ώστε να επιτευχθεί ένα δυνατό live show.
Σε ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σου. Σας ευχόμαστε καλή τύχη με την κυκλοφορία του νέου υλικού και με όλα τα μελλοντικά σας πλάνα. Τα τελευταία λόγια δικά σου.
Ευχαριστώ πάρα πολύ για τη συνέντευξη και τα καλά σου λόγια. Εύχομαι να σας δούμε όλους στις 9 του Μάρτη και αδημονούμε να μοιραστούμε το καινούργιο μας υλικό με όλους τους φίλους μας. Αγάπη ρε!