Μετά από τρία χρόνια διακοπής από τις φεστιβαλικές δραστηριότητες, έφτασε επιτέλους η στιγμή που όλα θα επέστρεφαν σε «φυσιολογικούς» ρυθμούς και θα κατηφορίζαμε και πάλι προς την Πλατεία Νερού για το πρώτο μεγάλο μουσικό φεστιβάλ. Το Release Athens γνωστό για τα πιο δυνατά line up, μας επιφύλαξε για την έναρξη του καλοκαιριού ονόματα-θρύλους, Bauhaus, Jesus and Mary Chain και dEUS, επιλέγοντας τους Strawberry Pills και τους Youth Valley, ως τα local acts της ημέρας. Ομολογουμένως, αυτή την Τετάρτη θα τη θυμόμαστε καλώς ή κακώς, για διάφορους λόγους. Ας τα πιάσουμε όμως από την αρχή.
Ανταπόκριση: Λευκοθέα Μακρή / Φωτογραφίες: Αναστασία Παπανικολάου
Φτάνοντας στην Πλατεία από νωρίς, είδαμε πως οι φανατικοί -κυρίως των Bauhaus– οπαδοί είχαν ήδη κάνει ουρές στην είσοδο κάτω από τον ήλιο, ο οποίος και ευτυχώς δεν έκαιγε, δημιουργώντας ιδανικές συνθήκες για τη μέρα. Με μια καθυστέρηση περίπου 30 λεπτών, οι πόρτες ανοίγουν, οι φανς τρέχουν να πιάσουν κάγκελο και οι Youth Valley βρίσκονται ήδη στη σκηνή για να πάρουν την πρώτη κρυάδα. Για το αθηναϊκό shoegaze σχήμα σας τα έχουμε πει πως αποτελούν ήρεμη δύναμη, ήδη από το πρώτο special act τους στο πλευρό των Sugar For The Pill. Στην πρώτη ζωντανή και επίσημη εμφάνιση τους, επιβεβαίωσαν για ακόμη μία φορά την άποψή μας. Πολύ καλός ο ήχος, χωρίς να τους καταπίνει η σκηνή, με όρεξη μας παρουσίασαν τα κομμάτια του πρώτου τους EP, μαζί με νέα singles και παρέσυραν στις όμορφες μελωδίες τους όσους βρέθηκαν από νωρίς στον χώρο.

Next up, οι Strawberry Pills ξεκινάνε το σετ τους και μεταβαίνουμε στους minimal darkwave ηλεκτρονικούς ρυθμούς. Παρότι χωρίς αμφιβολία, το σκοτάδι τους πάει καλύτερα, δεν απογοήτευσαν και έκαναν τον ήλιο σύμμαχό τους, ξεκινώντας με το κομμάτι ”The Voyer” από το ντεμπούτο τους Murder To A Beat. Μας μαγνήτισαν για ακόμη μία φορά με την επιβλητική τους παρουσία και χάρισαν κομμάτια όπως τα ‘‘Icarus”, ”Enter The Void”, ”Verbal Suicide” στο κοινό το οποίο είχε «ψηθεί» ιδιαίτερα μαζί τους και φαινόταν ότι περνούσε πολύ ωραία. Χωρίς ιδιαίτερα θέματα ήχου, τους απολαύσαμε για περίπου ένα 40λεπτο, με ένα μικρότερης διάρκειας σετ, μάλλον λόγω καθυστέρησης στην έναρξη του φεστιβάλ, χωρίς δυστυχώς να ακούσουμε το άκρως εθιστικό ‘‘Όλα καίνε”, το οποίο και όλοι περιμέναμε. Όπως και να έχει όμως, τα σπάσανε.

Ακολούθησε ένα απαραίτητο διάλειμμα, προκειμένου να στηθεί ο εξοπλισμός της επόμενης μπάντας που δεν ήταν άλλη από τους dEUS. Γύρω στις 8 παρά, και καθώς ο ήλιος άρχισε να κρύβεται στα σύννεφα και να χάνεται στη θάλασσα, το βέλγικο συγκρότημα εμφανίζεται στη σκηνή του Release και γεμάτο όρεξη φαινόταν πανέτοιμο να μας χαρίσει ένα μοναδικό live. Έσφιζαν από νεύρο και ενέργεια, κάνοντας εξίσου δυναμική έναρξη στο setlist με το “The Architect”. Αφού ο Tom Barman μας χαιρέτισε αρκετές φορές στα ελληνικά, μας ανακοίνωσε επίσης πως πρώτον, έχουν ετοιμάσει τον καινούριο τους δίσκο και πως ο Mauro Pawlowski, ο οποίος ήταν μαζί τους επί σκηνής, αν και είχε αποχωρήσει το 2017, θα επιστρέψει ως μόνιμο μέλος πάλι του συγκροτήματος. Η εμφάνιση τους περιλάμβανε κάποια από τα πιο γνωστά και αγαπημένα κομμάτια, όπως τα ”Fell Off the Floor, Man”, ”Instant Street”, ”Quatre mains”, ενώ έκλεισαν με ένα ”Bad Timing” και ένα ”Suds & Soda”, που δύσκολα σε άφηνε ασυγκίνητο. Μας αποχαιρέτησαν με την ίδια ακριβώς ενέργεια της αρχής και μας άφησαν υπόσχεση πως θα τα ξαναπούμε το 2023.

Τα φώτα της σκηνής ήρθε η ώρα να ανάψουν για να υποδεχτούν τους Σκωτσέζους Jesus and Mary Chain, οι οποίοι εμφανίζονται μέσα από μπλε, κόκκινους και κίτρινους φωτισμούς, παίζοντας στις σκιές δηλαδή οι περισσότεροι. 2022 και τα αδέρφια Reid βρίσκονται και πάλι επί σκηνής, με ένα τιμιότατο setlist που περιλάμβανε τραγούδια από ολόκληρη τη δισκογραφία τους. ”Amputation”, ”Head On”, ”I love rock ‘n’ roll” και ”April Skies” και έχουν μπει δυναμικά, με το κοινό να χορεύει και να χειροκροτά ενθουσιασμένο. Παρόλα αυτά, φαίνεται πως υπήρχαν κάποια θέματα ήχου, με τον Jim να σχολιάζει κάποια στιγμή στο μικρόφωνο, αλλά και πολλοί ήταν αυτοί που μίλησαν για χαμηλές εντάσεις στις κιθάρες. Παρόλα αυτά, εγώ προσωπικά πέρασα πολύ όμορφα και ένιωσα τυχερή που τους έβλεπα ζωντανά για πρώτη φορά, όπως και τα υπόλοιπα μεγάλα ονόματα της ημέρας. ”Darklands” και ”Just like honey’‘ λίγο πριν το τέλος ρίχνοντας το tempo, με το ”Reverence” να κλείνει με έναν εντυπωσιακό τόνο το set τους και να αποτελεί από τις αγαπημένες μου στιγμές. Χωρίς να με αφήνουν άφωνη και να μου παίρνουν το μυαλό, κύλησε ευχάριστα η ώρα.

Και φτάνουμε στο «ακανθώδες» σημείο της ημέρας. Λίγο μετά τις 11, οι απόλυτοι headliners της βραδιάς Bauhaus βγαίνουν στη σκηνή με τη συνοδεία πολλών επιφωνημάτων και χειροκροτημάτων από το κοινό που περίμενε πώς και πώς. Το συγκρότημα ξεκινά, ακούμε και το ”Double Dare” και ο κόσμος ενθουσιάζεται, αλλά μετά από λίγα λεπτά ξεκινάνε τα προβλήματα. Για το υπόλοιπο της εμφάνισής τους, περισσότερο θα ακούμε τον Peter Murphy να κάνει παράπονα ότι κοβόταν ο ήχος του μικροφώνου και δεν μπορούσε να ακούσει στα ακουστικά του παρά να τραγουδά. Το “God In An Alcove” ερμηνεύτηκε με προβλήματα, στη συνέχεια ο Peter αρνήθηκε να ξεκινήσει το “Spy In The Cab” και λέει στον Daniel Ash να περάσουν κατευθείαν στο “Parties“. Αγκαλιά με τη κονσόλα προσπαθεί να φτιάξει την κατάσταση και τελικά μετά από το ”Kick in the Eye” που αναπτέρωσε κάπως τη διάθεση του κοινού, πέρασε στο ”Bela Lugosi’s Dead” με το οποίο και μας είπε την πρώτη καληνύχτα – κλείνοντας στη σκηνή οριακά 50 λεπτά.
Και ενώ πιστεύουμε πως κάτι θα διορθώθηκε εν τέλει και το live θα συνεχιζόταν κανονικά, επιστρέφουν για ένα άκρως περίεργο encore και τα προβλήματα να παραμένουν. Ο Murphy φανερά εκνευρισμένος φαίνεται πως δεν μπορεί να συνεχίσει καθόλου να τραγουδά και κατά τη διάρκεια του “Ziggy Stardust” γυρίζει προς τον ηχολήπτη του ξεστομίζει ένα ”This is your fault!”, αφήνει μικρόφωνο και εγκαταλείπει σκηνή. Και εδώ έρχεται ο Daniel Ash με την υπόλοιπη μπάντα, να προσπαθεί να σώσει την κατάσταση, συνεχίζοντας να τραγουδά το κομμάτι μέχρι να ολοκληρωθεί. Ευχαρίστησε το κοινό για την ενέργειά του όσο έπαιζαν και μας αποχαιρέτησαν.
Κανείς δεν περίμενε η βραδιά να εξελιχθεί με αυτόν τον απογοητευτικό τρόπο. Παρόλα αυτά, πολλά μπορούν να συμβούν και να πάνε στραβά σε ανάλογες live εμφανίσεις. Ας ελπίσουμε στις υπόλοιπες μέρες να κυλήσουν όλα καλύτερα και να μείνουν όλοι ευχαριστημένοι.
