Στην κριτική του για το ντεμπούτο των Mother Of Millions, ο συντάκτης του Rockinathens.gr, Χρήστος Κατσίμπας, έγραψε ότι το album είναι απλά ένα αριστούργημα. Με αφορμή λοιπόν τις θετικές αντιδράσεις του κόσμου στο “Human” αλλά και την επερχόμενη εμφάνισή τους στο “The Unplugged Experience”, η Αναστασία Παπαδάκη μίλησε με τον κιθαρίστα του συγκροτήματος, Κώστα Κωνσταντινίδη.
Λέω να μπω κατευθείαν στο ψητο: Tην Πέμπτη εμφανίζεστε στο “The Unplugged Experience” της Trailblazer Records και απ’ όσο γνωρίζω ότι δεν είναι η πρώτη φορά που κάνετε κάτι τέτοιο. Πως είναι οι Mother Of Millions χωρίς ηλεκτρισμό;
Σωστά. Πριν κάποια χρόνια είχαμε δοκιμάσει τα συνθετικά μας όρια στα πλαισία ενος ακουστικού session. Μπορεί να σου ακούγεται δύσκολη η μετατροπή των κομματιών των Mother Of Millions σε ακουστικά, αλλά για μας ήταν μια διαδικασία τόσο παραγωγική όσο και ενδιαφέρουσα. Είναι λίγο δύσκολο να προσδιορίσω τους ακουστικούς Mother Of Millions, αλλά είμαι σχεδόν σίγουρος ότι η ατμόσφαιρα παραμένει ίδια. Ίσως λίγο πιο σκοτεινή, αλλά ίδια.
Tον τελευταίο καιρό παρατηρώ μια έντονη συναυλιακή δραστηριότητα. Μέσα σε μερικούς μήνες έχετε μοιραστεί δύο φορές τη σκηνή με τους Septicflesh, μία μπάντα με διεθνή καριέρα. Τι εμπειρίες αποκομίσατε από αυτές τις εμφανίσεις;
Σίγουρα η συναυλιακή δραστηριότητα, μας δίνει την δυνατότητα να γνωρίζουμε και να μας γνωρίζει πολύ περισσότερος κόσμος. Είναι αρκετά δύσκολο να σου περιγράψω την πραγματικότητα της στιγμής αλλά η σύνδεση με τον κόσμο είναι μοναδική και αναντικατάστατη. Οι Septicflesh, μια μπάντα με διεθνή καριέρα και, να προσθέσω, πολλών καρατίων, μας έδωσαν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουμε με μεγαλύτερο κοινό, όπως επίσης και την ευκαιρία να μελετήσουμε μια μπάντα της οποίας η εμφάνισηειναι καθηλωτική.
Προσωπικά, είχα την τύχη να σας απολαύσω δύο φορές φέτος (SouthFest 2014 και Defcon Fest 6) και μου αφήσατε τις καλύτερες εντυπώσεις. Ποιο είναι το δυνατό σας χαρτί στις ζωντανές εμφανίσεις σας;
Νομίζω πως είναι μια αποτίμηση που τελικά την κάνει το κοινό. Μιλώντας τώρα για το πως το αντιλαμβανόμαστε εμείς, πιστεύω πως τα κομμάτια μας δημιουργούν μια ρευστότητα που σταδιακά μας παρασύρει, ενω διοχετεύουμε αυτή την ενέργεια εκ νέου στα κομμάτια. Υπάρχει δηλαδή μια αλληλοτροφοδότηση από το δημιουργό στη δημιουργία κ.ο.κ, με την ελπίδα αυτή να συμπαρασύρει τους θεατές-ακροατές.
Νομίζω πως τα κομμάτια του ντεμπούτο σας “Human” είναι προορισμένα να παίζονται live. Εσύ τι πιστεύεις; Προτιμάς το studio ή τη σκηνή;
Είναι μια διαφορά δουλειάς και διασκέδασης, με όρια δυσδιάκριτα ως προς το τι είναι τι. Κανείς δεν μπορεί να διαπιστώσει το αντίκρισμα της δουλειάς του αν αυτό δεν το εκθέσει. Αν δε δει πως περνάει στον κόσμο και να μεταφράσει σωστά τις ανακλάσεις. Στο studio η μουσική γεννιέται, στη σκηνή αποκτά πραγματικά ζωή.
Μίλησε μας για τα επόμενα συναυλιακά σχέδια των Μother of Millions.
Στις 4 Δεκέμβρη σας περιμένουμε όλους στην ακουστική “μεταμόρφωση” του “Human” στα πλαίσια του “The Unplugged Experience” της Trailblazer Records, παρέα με τους Yellow Devil Sauce. Στις 5 Δεκέμβρη θα είμαστε στη Λάρισσα, για πρώτη φορά, μαζί με Universe217, Yellow Devil Sauce και Noir. Από εκεί και πέρα -και εκτός κάποιων συναυλιακών εξαιρέσεων- προετοιμαζόμαστε για μια εμφάνιση που θα κλείσει τον κύκλο του πρώτου μας album, ευελπιστούμε, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και από άποψη χώρου, αλλά και απ’τη σκοπιά της ολοκληρωμένης παρουσίασης του δίσκου, γύρω στο Μάρτιο.
Παρατηρώ πως το “Human” έχει πάρει εξαιρετικές κριτικές τόσο από τον εγχώριο όσο και από το διεθνή τύπο. Είστε ευχαριστημένοι με το feedback που λαμβάνετε;
Είμαστε αρκετά ευχαριστημένοι, δεδομένου ότι προκειται για τον πρώτο δίσκο της μπάντας, και είναι μια ώθηση να συνεχίσουμε. Προσθέτοντας βέβαια το άγχος για τη δεύτερη δουλειά, η οποία πρέπει να φανεί αντάξια ή, καλύτερα, να ξεπεράσει τον προκάτοχό της.
Η ελληνική σκηνή έχει πάρει τα πάνω της τον τελευταίο χρόνο, καθώς παίρνει θετικότατη ανταπόκριση από το εξωτερικό. Εσύ πως τα βλέπεις τα πράγματα;
Η ελληνική σκηνή -αν μπορούμε να αναφερόμαστε πλέον σε σκηνές με γεωγραφικά κριτήρια- έχει ξεφύγει από την εσωστρέφεια λόγω ύπαρξης συγκροτημάτων με σοβαρή και επαγγελματική προσέγγιση σε ένα σύνολο πραγμάτων τα οποία δεν έχουν να κάνουν απαραίτητα με την τέχνη. Σε ζητήματα όπως η αλληλοστήριξη, η ταπεινότητα, η πεισματική δουλειά και μελέτη έχουν γίνει φοβερά βήματα και νομίζω πως η κατάσταση που βιώνουμε όλοι έχει παίξει κι αυτή το ρόλο της. Το μέλλον θα δείξει αν όλα αυτά πιάσουν τόπο.
Διαβάζοντας κανείς τους στίχους σας, θα δει σίγουρα έναν κοινωνικό προβληματισμό. Ποιος είναι ο υπεύθυνος πίσω από αυτούς και για τι μιλάνε ακριβώς;
Τους στίχους επιμελήθηκα κυρίως εγώ, μαζί με τον Μάκη και τον Παναγιώτη. Πρόκειται για ένα θεματικό δίσκο, ο οποίος είναι χωρισμένος σε 3 states, 3 καταστάσεις κοινωνικού, πολιτικού προβληματισμού και δράσης. Δηλαδή από τα προσωπικά αδιέξοδα στην συλλογική πάλη, από την ατομική “λύση” στη διαπίστωση ότι ο άνθρωπος εξυψώνεται μόνο όταν κατανοήσει την εκθετικά αυξημένη δύναμη του συνόλου. Ακόμα κι αν η κίνηση προς τα μπρος δεν πετύχει από την πρώτη φορά. Προσπαθούμε να δώσουμε μια βαρύτητα στην αξία της διαρκούς αμφισβήτησης σαν μικρή έστω, και εγκεφαλική σε πρώτη φάση, αντίσταση του ανθρώπου σε μια πραγματικότητα που αυτοβαφτίζεται το τέλος της ιστορίας.
Αν οι Mother Of Millions είναι μια progressive metal μπάντα, τελικά, πες μας 10 prog κυκλοφορίες που σε έχουν επηρρεάσει.
Αφορά στο προσωπικό μου γούστο και σίγουρα μου διαφεύγουν αρκετά, αλλά:
Peter Gabriel – “III”
Mike Oldfield – “Ommadawn”
Pink Floyd – “Wish You Were Here”
Pain Of Salvation – “Be”
Tool – “Lateralus”
Porcupine Tree – “In absentia”
The Mars Volta – “De-loused In The Comatorium”
Genesis – “Selling England By The Pound”
King Crimson – “In the Court of the Crimson King”
Crippled Black Phoenix – “200 Tons of Bad Luck”
Σ’ευχαριστώ πολύ για την κουβέντα. Ο επίλογος δικός σου.
Εμείς σε ευχαριστούμε. Σας περιμένουμε όλους στις επερχόμενες live εμφανίσεις μας και ως τότε, ‘Question the Process, Ask The Reason Why’…