Oι Kowloon Walled City κατάγονται από το San Francisco, παίζουν sludge και πριν λίγους μήνες κυκλοφόρησαν το album “Grievances”. Η εν λόγω κυκλοφορία εντυπωσίασε τον Βασίλη Λύτρα και έτσι, αποφάσισε να μάθει περισσότερα πράγματα για το συγκρότημα, μιλώντας με τον κιθαρίστα των Kowloon Walled City, Jon Howell.
Καλησπέρα παιδιά και καλωσορίσατε στο RockinAthens. Πως είστε αυτές τις μέρες;
Είμαστε αρκετά καλά, σε ευχαριστούμε.
Πρώτον και κύριον, συγχαρητήρια για την καινούργια σας δουλειά “Grievances”. Είναι εξαιρετικός δίσκος! Αλήθεια, ποιά ήταν η ανταπόκριση που λαβατε;
Η ανταπόκριση ήταν, κάτι παραπάνω απo θετική. Στους fans μας έδειξε να αρέσει η δημιουργία μιας κάπως πιο “κακόκεφης” μουσικής, σε σχέση με τις προηγούμενές μας δουλειές. Αγκάλιασαν την προσπάθειά μας. Όπως και οι δημοσιογράφοι – κριτικοί, που όπως φαίνεται κατάλαβαν τι θέλαμε να πετύχουμε με αυτήν την “στυλιστική αλλαγή”.
Πώς ήταν η συνεργασία σας με την Neurot Recordings;
Το να δουλεύεις με την Neurot Recordings είναι κάτι το φανταστικό. Επίσης η υποστήριξη από ένα τέτοιο όνομα, μας βοήθησε στο να μας γνωρίσει – ακούσει “νέος” κόσμος, που δεν μας ήξερε στο παρελθόν, ιδιαιτέρως στην Ευρώπη.
Μπορείς να μας πεις σχετικά με την δημιουργία του album; Ήταν το “Grievances” ένα εύκολο album;
Η διαδικασία της ηχογράφησης του “Grievances” ήταν δύσκολη. Δουλεύαμε συνεχώς καινούργιο υλικό για 3 χρόνια, του οποίου το 95% έμεινε εκτός. Από την στιγμή που καταλήξαμε όμως στα επτά κομμάτια του δίσκου, η δουλειά μας ήταν εύκολη. Ο Scott είναι ο μηχανικός μας και δουλεύουμε όλοι μαζί, πολύ καλά, έτσι τα sessions ηχογράφησης ήταν γρήγορα και σχετικά “ανώδυνα”.
Υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στο “Grievances” και τις προηγούμενες δουλειές σας;
Όσων αφορά το κομμάτι της σύνθεσης, προσπαθήσαμε να χρησιμοποιήσουμε περισσότερα “κενά” και “χώρο”, για να τονίσουμε τον ήχο μας και της νότες μας που “φθείρονται”. Επίσης, μας άρεσε και η ιδέα, πως το όλο album σαν σύνολο, θα πρέπει να ακούγεται πιο καταθλιπτικό, να έχει ένα κλίμα απογοήτευσης, σε σχέση με το “Container Ships” που είναι κάπως πιο upbeat.
Πως ήταν το live παρουσίασης του δίσκου, στο -μακρινό για εμάς εδώ- Όκλαντ, τον Νοέμβριο;
Ήταν φανταστικά! Ήταν το τελευταίο show, ενός πολύ καλού μικρού tour με τους φίλους μας Fight Amp (το album τους “Constantly Off” πρόκειται για μια από τις καλύτερες κυκλοφορίες του 2015). Το venue ήταν γεμάτο με φίλους και τις οικογένειές μας.
Μπορείτε να μας πείτε την καλύτερη και την χειρότερη στιγμή σας, σε κάποιο live;
Όλα μας τα show είναι πολύ καλά, και εάν εξαιρέσεις τις σποραδικές μηχανικές δυσκολίες, σε σχέση με ενισχυτές, κιθάρες και τα λοιπά, δεν μπορώ να σταθώ σε κάποια κακή μας στιγμή σε live.
Πως θα περιγράφατε τον ήχο των Kowloon Walled City; Ποιές μπάντες – καλλιτέχνες, σας έχουν επηρρεάσει μουσικά;
“Χαμηλοκουρδισμενή” PJ Harvey/ Heavy Low. Και οι δύο τους αποτελούν μεγάλες μας επιρροές.
Πως θα περιέγραφες την εκεί μουσική σκηνή;
Η Bay Area metal και punk σκηνή στέκεται χρόνια και ποικίλει. Την δεδομένη χρονική στιγμή φαίνεται πως η μουσική σκηνή του San Francisco, περνά μια περίοδο ξηρασίας, καθώς είναι πολύ ακριβά το να ζεις εδώ. Ανατολικά και νότια όμως η σκηνή είναι ακόμη δυνατή.
Υπάρχουν δυσκολίες που αντιμετωπίζει μια μπάντα, στις μέρες μας;
Δεν υπάρχουν ιδιαίτερα προβλήματα νομίζω. Το internet έχει κάνει εύκολα τα πράγματα, μπορείς να κρατάς επαφή με fans και να σε γνωρίζει καινούργιος κόσμος. Προς το παρόν οι τιμές καυσίμου είναι σε τέτοια επίπεδα, έτσι ώστε ένα tour να μην έχει απαγορευτικά έξοδα. Τώρα ειναι γαμάτος καιρός για να παίζεις μουσική.
Τι επιφυλάσσει το μέλλον για τους Kowloon Walled City;
Έχουμε αρκετά fetivals και tours που θα ανακοινώσουμε σύντομα και μετά θα αρχίσουμε να γράφουμε υλικό για το επόμενό μας album.
Λοιπόν, αυτά από εμένα παιδιά, σας ευχαριστώ και πάλι για τον χρόνο σας! Το κλείσιμο δικό σας!
Η Ελλάδα είναι “έναν κόσμο μακριά” από το Bay Area, έτσι είναι πολύ ευχάριστο να ακούς πως υπάρχουν άνθρωποι τόσο μακριά που τους αρέσει η μουσική μας.
Ευχαριστούμε. Ελπίζουμε πως κάποια μέρα να μπορέσουμε να παίξουμε για εσάς.
***ENGLISH VERSION:***
Hello guys and welcome to Rockin’ Athens. How are you doing these days?
Well enough, thank you.
First of all, congratulations on your new album “Grievances”. It was awesome! Really, what was the response to the album?
The response has been largely positive. Our fans seemed willing to stick with us as we explore sparser, moodier music than our previous efforts and, by and large, album reviewers seemed to understand what we were trying to accomplish with the stylistic shift.
How was the collaboration with Neurot Recordings?
Neurot has been fantastic to work with and their support has helped introduce us to many new people that might not have heard of us otherwise (particularly in Europe).
Would you tell us about the making of the album? Was “Grievances” an easy album to write/make?
The writing process for the album was rough. It involved 3 years of actively writing new material and an editing process wherein 95% of that material was discarded. Once we had our 7 songs though, for us, recording an album is fairly easy. Scott’s our engineer and we all work well together in the studio so the recording process is quick and relatively painless.
Are there any differences between “Grievances” and your previous works?
From a songwriting perspective, we tried to utilize more space in the arrangements to highlight the sound of notes decaying. We also embraced the idea that the album as a whole could have a depressed or “bummer” vibe compared to our previous album (Container Ships), which had a bit more of an upbeat feel.
Please, tell us about the “Grievances” release show, in Oakland, back in November!
The record release was fantastic! It was the last show of a great little tour we completed with our friends in Fight Amp (their album “Constantly Off” is one of the best releases in 2015) and the venue was packed with friends and family.
Would you tell us the best and the worst live experience you have ever lived?
All shows are the best and, aside from sporadic amp/guitar mechanical difficulties, I can’t point to a single “worst” show we’ve ever played.
How would you describe KWC’s music and sound? Which bands and artists influence you directly as musicians?
Detuned PJ Harvey / Heavy Low (both of which are huge influences).
How would you describe the music scene over there?
The Bay Area metal and punk scenes are long standing and diverse. Right now it seems like much of the San Francisco music scene is drying up due to it being very expensive to live there but the East and South bay music scenes are still both going strong.
Are there any difficulties tha a band is facing these days?
Not particularly. The internet has made it easier to connect with fans and get your music in front of new people and, for now, gas prices are low enough that touring isn’t prohibitively expensive. Now is a great time to be playing music.
What does the future hold for KWC?
We have a few festivals and tours we’ll announce soon and we’re going to start writing our next album.
So, that’s all from me guys, thanks for your time! Last words are yours!
Greece is a world away from the Bay Area so it’s extremely gratifying to hear that there are people there who like our music. Thank you. Hope we can play for you someday.