Με το που ανακοινώθηκε η παρουσία των Jinjer στo φετινό Release, παρέα με τους Helloween, όλοι οι metalheads ενθουσιάστηκαν. Μετά την περσινή πολύ δυνατή τους εμφάνιση, ξανά στα πλαίσια του Release, κέρδισαν ακόμα περισσότερους πόντους στα μάτια και στα αυτιά του Ελληνικού κοινού, και σίγουρα απέκτησαν πολλούς fans που θα ήθελαν να τους ξαναδούν έχοντας μελετήσει λίγο παραπάνω την μπάντα αυτή τη φορά.
Όπως αποδείχτηκε και από την περσινή τους εμφάνιση, το πιο δυνατό χαρτί των Jinjer είναι αδιαμφισβήτητα η Tatiana Shmailyuk, η οποία με τις εναλλαγές της φωνής της και την επιβλητική της εμφάνιση σε υποχρεώνει με έναν τρόπο να την ακούσεις και να την προσέξεις. Τα δύο τελευταία albums της μπάντας που είχαν κυκλοφορήσει πριν το περσινό live, το “Macro” (2019) και το “Wallflowers” (2021) σίγουρα έπαιξαν ρόλο στο να πατάει πια το γκρουπ δυνατά στα πόδια του και να έχει τον αέρα μεγάλης μπάντας, αφού όπως θα πούμε και παρακάτω ήταν οι δύο δίσκοι που τους απογείωσαν παγκοσμίως.
Με 4 συνολικά albums στο ενεργητικό τους, το “Cloud Factory” (2014) ήταν το πρώτο που μας σύστησε την μπάντα. Οι επιρροές από Pantera αλλά και Sepultura είναι ξεκάθαρες σε όλον τον δίσκο, ενώ τα μουσικά είδη που τους καθιέρωσαν είναι όλα εκεί: progressive στοιχεία, και μια μίξη από thrash, death και nu metal, που έχουν δώσει έναν μοναδικό χαρακτήρα στο γκρουπ. Ο ήχος του “Cloud Factory” είναι αρκετά «βαρύς» και raw, ειδικά αν τον συγκρίνουμε με το δεύτερο άλμπουμ τους, το “King of Everything (2016)“. Υπάρχουν κοινά στοιχεία ανάμεσα στα δύο, όπως τα screaming vocals και το groove metal, αλλά στο “King of Everything” έχουν γίνει όλα με μεγαλύτερη μαεστρία. Δεν είναι πια μια μπάντα που ψάχνει τα πατήματα της, αλλά τα έχει βρει.
Στο “King of Everything” έχουν λειτουργήσει όλα άψογα και σε επίπεδο παραγωγής, αφού όλα τα στοιχεία είναι δοσμένα με την κατάλληλη ισορροπία. Το ιδιαίτερο με τους Jinjer είναι τα jazz και reggae στοιχεία που αναμειγνύουν στον ήχο τους, χωρίς να αφαιρείται το aggressive στοιχείο, ακόμα και σε μελωδικά σημεία. Το “Pisces”, το “Captain Clock” και το “Words of Wisdom” είναι μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά κομμάτια του δίσκου, με την Tatiana να κάνει τη φωνή της πραγματικά ό,τι θέλει.
Όπως είπαμε και στην αρχή, με το “Macro” (2019) και το “Wallflowers” (2021) η μπάντα πέρασε σε άλλη πίστα. Με το “Macro” θα λέγαμε ότι καθιερώθηκαν και έκαναν μια δήλωση ότι ήρθαν για να αφήσει ένα αποτύπωμα, με τη δική τους ταυτότητα. Η φήμη τους εκτοξεύθηκε και τα tours ανά τον κόσμο πήραν φωτιά. Αυτό το «μπαμ» δεν έγινε άδικα, ούτε αδικαιολόγητα, αφού πρόκειται για δύο albums τρομερά καλοδουλεμένα και ολοκληρωμένα, σε σχεδόν παρόμοιο στυλ. Η μπάντα είναι πιο ώριμη από ποτέ, τα ντραμς σπάνε κόκκαλα και η Tatiana σοκάρει με τις φωνητικές της ικανότητες. Ο συνδυασμός aggressive, groovy και μελωδικού στοιχείου είναι κάτι που τράβηξε την προσοχή όλων και προσέλκυσε fans της metal από όλες τις κοινότητες. Αυτή μάλλον είναι και η μεγάλη επιτυχία των Jinjer, εδώ που τα λέμε.