Η Jarboe La Salle Devereaux, το μυστήριο πρόσωπο που εντάχθηκε στους Swans στα μέσα του 1980. Η Αμερικανίδα που τραγουδούσε σαν Αμερικανίδα, όπως είχε πει και ο επί χρόνια συνεργάτης της και τραγουδιστής των Swans, Michael Gira. Μεγαλωμένη στη Νέα Ορλεάνη, με γονείς αυστηρούς αστυνομικούς πράκτορες, η Jarboe ξεκίνησε απο πολύ μικρή ηλικία να μαγεύεται απο την μουσική και ξεκίνησε να παίζει όργανο Χάμοντ (αποτελεί μια προδρομική και ταυτόχρονα ιδιαίτερα σημαντική μορφή ηλεκτρονικού μουσικού οργάνου.) . Έπειτα, υπό τα επίμονα λόγια του πατέρα της έστρεψε το ενδιαφέρον της προς την όπερα, κάτι το οποίο και σπούδασε. Κατά τα χρόνια, που πέρασε στον Νότο, μεγάλωσε με εικόνες και βιώματα, εξτρεμιστικών και μυστικιστικών, για την περιοχή, τελετών χειρισμού φιδιών. Πριν ασχοληθεί επαγγελματικά με την μουσική έλαβε μέρος σε “unorthodox sex work”, για να μπορέσει να ακουστεί η φωνή της και σε διάφορες πολιτείες της Αμερικής – σύμφωνα, με τα ίδια τα λόγια της -.
Το 1985, όταν εντάχθηκε στον κύκλο του Michael Gira και στους Swans, χωρίς καμία σκέψη έβαλε στην άκρη τα “πρέπει” των μουσικών σπουδών που είχε και άκουσε τους μόνιμους ψιθύρους του Gira, να σταματήσει να τραγουδά “όπως θα έπρεπε” και να ξεχάσει κάθε είδους απόλυτη τεχνική που μπορεί να γνώριζε στο παρελθόν. Με λίγα λόγια, έμμεσα, έσπειρε τον αυθόρμητο αυτοσχεδιασμό, μέσα στο μυαλό της Jarboe..! Κάτι το οποίο αποδείχθηκε απόλυτα καθοριστικό για την μετέπειτα καριέρα της.
Η ίδια καθιερώθηκε στον μουσικό χώρο ως μια πολύ ιδιαίτερη και μοναδική στιχουργός αλλά και μουσικός. Κατά γενική ομολογία η Jarboe δεν κοινοποιεί πολλά στοιχεία για την ιδιωτική της ζωή. Παρ’όλα αυτά η πορεία της καριέρας της είναι αρκετά γνωστή στο κοινό της. Ξεκινώντας, όπως προαναφέρθηκε, απο τους Swans – οι οποίοι έγιναν και η αέναη εμμονή της – μετά απο 3 albums, μπόρεσε εν μέρει να μεταμορφώσει και να αναπλάσει τον ήχο των Swans, όπου έκλινε περισσότερο σε noise ή μελωδικό industrial, με κάποια folk στοιχεία, σε κάτι το καινούργιο. Θα μπορούσε κανείς να πει πώς ο Gira σήκωσε τον σταθερό “σκελετό” και η Jarboe δημιούργησε την “σάρκα”, των – τότε – Swans. Μετά απο κάποια χρόνια αρμονικής συνεργασίας ο Gira και η Jarboe είχαν ένα ακόμα “γέννημα”. Γύρω στο 1987, οι World of Skin ήταν πλέον ενεργοί στο μουσικό στερέωμα. Ήταν αρκετά πιο στρωτή και πολύ πιο τελετουργική δουλειά, διαφορετική απο τους Swans, σαν κάτι να είχε αλλάξει μέσα τους. Έστω και μια μικρή “ξένη” πνοή μπορεί να τα είχε αλλάξει όλα ή ίσως και όχι… Το 1997 η Jarboe έφυγε απο τους Swans και η εικόνα τους άρχισε να τρεμοσβήνει μέχρι που διαλύθηκαν. Αργότερα με δική της πρωτοβουλία έβγαλε μερικά album συμπεριλαμβανομένου και του “Sacrificial Cake”, το οποίο είχε αρκετή απήχηση. Με το πέρασμα των χρόνων οι Swans ξαναγεννήθηκαν υπό την την σκιά του M.Gira, χωρίς την Jarboe. Παρ’όλα αυτά το 2013, η Jarboe, ηχογράφησε φωνητικά για δύο μόνο κομμάτια του πολύκροτου album “The Seer” – το οποίο συμβολίζει και μια νέα εποχή για τους Swans – χωρίς όμως να επιστρέψει επίσημα στην ίδια την μπάντα.
Ήδη απο το 1987 μέχρι και το 2013 η Jarboe συνεργάστηκε με πολλά μουσικά σχήματα και ολοκλήρωνε πάντοτε την δουλειά της με θαυμάσιο αποτέλεσμα. Συγκεκριμένα πιο γνωστές της συνεργασίες ήταν το 2003 με τους Neurosis στο album “Neurosis & Jarboe” (Neurot Recordings), αλλά και με τους A Perfect Circle στο album Thirteenth Step (Virgin Records). Επιπλέον έχει κάνει guest vocals στους In Solitude στο κομμάτι Horses in the Ground, απο το τελευταίο τους album “Sister”. Επιπλέον, συνέθεσε και το soundtrack για ένα παιχνίδι τρόμου το οποίο ονομάζεται “The Path”.
Η μουσικά αλχημιστική φύση της Jarboe διαφαίνεται σε όλες τις guest και solo εμφανίσεις της. Η απλότητα της και η αιθέρια φύση της την κάνουν να ξεχωρίζει απο κάθε άλλη γυναίκα στον χώρο του experimental και του avant garde. Ποτέ δεν έμεινε σε κάτι απλό, ποτέ δεν συμβιβάστηκε με κάτι μέτριο ή κοινό. Άγριο πνεύμα, σπάνιο ταλέντο, μοναδική μορφή, η Jarboe.