Για όσους δεν γνωρίζουν, οι Desert Near The End είναι ένα συγκρότημα από την Αθήνα που μετράει αισίως μια επταετή παρουσία στην εγχώρια σκηνή. Πρόσφατα κυκλοφόρησαν το τρίτο full length album τους με όνομα “Theater Of War”, σχεδόν δύο χρόνια μετά τον προκάτοχό του “Hunt For The Sun”. Πριν ακούσω τον δίσκο ήμουν αρκετά επιφυλακτικός αφού ο ήχος τους παντρεύει το epic power metal με το thrash, δύο είδη (κυρίως το πρώτο) που δεν έχω καμιά ιδιαίτερη αδυναμία. Όμως μετά την πρώτη κιόλας ακρόαση, όχι απλώς με αποστόμωσαν με τον καλύτερο τρόπο αλλά με “ανάγκασαν” να έχω το album στο repeat όλη μέρα χωρίς να με κουράσει ούτε στιγμή.
Από το εναρκτήριο “Ashes Descent” καταλαβαίνουμε ότι έχουμε να κάνουμε με μία κυκλοφορία που δεν μασάει τα λόγια της. Blast beats από τα πρώτα δευτερόλεπτα και μια σειρά από riff-άρες, δημιουργούν ένα από τα καλύτερα κομμάτια του “Theater Of War”. Την σκυτάλη παίρνουν με τον ίδιο μανιώδη ρυθμό και ύφος τα “Faces In The Dark” και “Point Of No Return”. Ένα από τα πολλά highlights του δίσκου είναι αναμφισβήτητα το “A Martyr’s Birth” με μία ήρεμη εισαγωγή που σε παραπλανεί αφού στην συνέχεια ξεσπάει και μετατρέπεται σε μία από τις πιο επικές και heavy συνθέσεις, με τα φωνητικά να θυμίζουν σε ορισμένα σημεία Iced Earth. Επικών διαστάσεων επίσης είναι και το ομότιτλο κομμάτι καθώς και η δυναμική μπαλάντα “At The Shores” η οποία κλείνει με τον καταλληλότερο τρόπο αυτό το εξαιρετικό album.
Επιπλέον, εύσημα πρέπει να δοθούν και στην πολύ καλή παραγωγή που έγινε από τον Tue Madsen (Kataklysm, Mnemic, The Haunted κ.ά.) και η οποία αναδεικνύει τέλεια το υλικό της μπάντας, καθώς και στο επιβλητικό artwork που ταιριάζει απόλυτα στην όλη αισθητική της μουσικής τους.
Το “Theater Of War” τα έχει όλα. Άριστα φωνητικά, καταιγιστικά drums, riffs άλλοτε γρήγορα και άλλοτε πιο μελωδικά που δεν χορταίνεις να ακούς και όλα αυτά εκτελεσμένα άψογα από τους Desert Near The End. Χωρίς δεύτερη σκέψη μία από τις καλύτερες εγχώριες κυκλοφορίες του 2016 που επιβάλλεται να ακούσεις.