Με αφορµή την επερχόµενη συναυλία τους, στις 24/10 στην Αγγλικανική του Αγίου Παύλου, οι Colorgraphs απαντούν στις ερωτήσεις της Μαριάννας Τριπολιτσώτη.
Κυκλοφορώντας το πρώτο σας προσωπικό album “Gradients” το 2018, προσφέρατε στο κοινό µια πολύ ξεχωριστή παραγωγή. Πώς ξεκίνησε η διαδικασία του να το ηχογραφήσετε;
Το “Gradients” είναι το ηχητικό αποτέλεσµα καθαρού πειραµατισµού πάνω στην φωνή και στο πως αυτή λειτουργεί σαν πρωταρχικό όργανο στην σύνθεση. Αποτελείται από κοµµάτια που δηµιουργήθηκαν από την αρχή του project αλλά και στην πορεία του µε την προσθήκη ανθρώπων, διαφορετικών µουσικών οργάνων και χροιών. Η διαδικασία ήρθε πολύ φυσικά, σαν επόµενο βήµα της σύνθεσης του υλικού, καθώς µέσω της ηχογράφησης υπήρξε το πάτηµα να δοκιµάσουµε πράγµατα σε ένα αποµονωµένο και διαφορετικό περιβάλλον, πιο στοχευµένα και συγκεντρωµένα.
Πώς θα περιγράφατε τον ήχο του “Gradients” ;
Είναι ένα κράµα ακουσµάτων το οποίο περιλαµβάνει από pop και rock στοιχεία, µέχρι jazz και electronic. Δεν µπορεί να συµπεριληφθεί σε ένα είδος µουσικής και δεν ήταν ποτέ αυτός ο στόχος. Σαν παραγωγή, η µεγαλύτερη βαρύτητα δόθηκε στον φυσικό ήχο οργάνων και φωνής µε την εξαίρεση των εφέ στις λούπες.
Υπάρχει κάποιο κοµµάτι στο album που να θεωρείτε πιο «κοντά» σας αυτό τον καιρό;
Ένα κοµµάτι το οποίο καταφέρνει να µην αποµακρύνεται σχεδόν ποτέ από την σκέψη µας και την επιθυµία να παιχθεί, είναι το ADSR. Το νόηµα του, συνεχίζει να εξελίσσεται και να αποτελέι κάτι µε το οποίο υπάρχει κάποιου είδους ταύτιση σε κάθε του ακρόαση.
Τι είδους αφορµές σας δηµιουργούν την ανάγκη να γράψετε στίχους και µουσική;
Οτιδήποτε αποτελεί προβληµατισµό, είναι µία ζουµερή βάση για σύνθεση. Από την ανθρώπινη συµπεριφορά, µέχρι ζητήµατα καθηµερινότητας και ρουτίνας, αρκεί να κινεί κάτι και να δηµιουργεί µία έντονη σκέψη. Είναι αρκετό για να προκαλέσει µία φυσική περιέργεια, η οποία µε τη σειρά της, δίνει την απαραίτητη ενέργεια για να ασχοληθούµε µε το να γράψουµε κάτι καινούριο.
Πώς πορεύεστε γενικότερα στην καλλιτεχνική δηµιουργία; Συνθέτετε ξεχωριστά το κάθε µέρος ή γράφετε κοµµάτια όλοι µαζί;
Ο ρυθµός και το µπάσο στοιχείο, αποτελούν πάντα την βάση ενός κοµµατιού. Έστω και σε πολύ πρωταρχικό και ωµό επίπεδο, στηρίζουν τις φωνητικές ιδέες, οι οποίες µε την σειρά τους δίνουν έναυσµα να συντεθεί κάποιο track και να φτάσει σε µία τελική µορφή. Το µεγαλύτερο µέρος, είναι αυτοσχεδιαστικό µέχρι να κλειδώσουν οι ιδέες και να τελειοποιηθούν στον όποιο βαθµό.
Ένα από τα κυριότερα χαρακτηριστικά σας ως συγκρότηµα, νοµίζω, είναι οι live εµφανίσεις σας. Τι σας ενέπνευσε για αυτή την αισθητική;
Υπήρχε ανέκαθεν η ανάγκη για ποιότητα και όχι ποσότητα. Η συνθήκη του trio, ήταν επιλογή εξαρχής. Εάν κάτι, έχει το απαραίτητο βάρος, δεν χρειάζεται φανφάρα. Οι υπάρχουσες χροιές φωνής και οργάνων, είναι αυτό που, συνδυαστικά µε τις υφές του φωτός και της εικόνας που δηµιουργείται καρέ προς καρέ στα live performances, οδηγεί στο συνολικό αισθητικό αποτέλεσµα. Ξεκάθαρος ήχος, ξεκάθαρα χρώµατα και υφές και κάποια σχετική απλότητα.
Πώς είναι για σας η εµπειρία του live; Το προτιµάτε το ίδιο µε το να γράφετε µουσική;
Και οι δύο συνθήκες, είναι απαραίτητες, για να υπάρχει ένα νόηµα στο project. Στο στουντιακό περιβάλλον, δίνεται η δυνατότητα πειραµατισµού σε ένα πολύ κλειστό κύκλο ακροατών και ανθρώπων όπου όλα είναι επιτρεπτά, µε αποτέλεσµα η σύνθεση να ολοκληρώνεται εκεί καθώς οι ερµηνείες του κάθε µουσικού πλαισιώνουν ήχο, ιδέες, αρµονίες, ρυθµό. Στο live περιβάλλον, ο κάθε µουσικός, έχει την ευκαιρία να δίνει διαφορετική ερµηνεία σε αυτό που είναι ήδη κατοχυρωµένο στα αυτιά του ακροατή και να τεντώνει προς πολλές διαφορετικές κατευθύνσεις, το πλέον οικείο άκουσµα.
Υπάρχει κάποια µεγάλη επιρροή ενός άλλου καλλιτέχνη που να συνέβαλε στον ήχο σας;
Πολλοί και ποιός είναι σε θέση πραγµατικά να ξεχωρίσει. Τα πρώτα ονόµατα που έρχονται στο µυαλό είναι Radiohead (In Rainbows) , Kendrick Lamar (To Pimp A Butterfly) , Björk.
Το να ακούτε µουσική περιλαµβάνεται στην καθηµερινότητάς σας;
Υπάρχουν άπειρα πράγµατα που έχουν ενδιαφέρον και ιντριγκάρουν το αυτί , οπότε σίγουρα αποτελεί σηµαντικό µέρος της καθηµερινότητας η ακρόαση µουσικής.
Τι είδος µουσικής ακούτε συνήθως;
Η λέξη είδος είναι κάτι που δεν αποτελεί µε κανένα τρόπο φίλτρο για τα ακούσµατά µας. Γι’αυτό και δεν υπάρχει η δυνατότητα να απαντηθεί αυτή η ερώτηση, τόσο απλά. Αποτελεί συζήτηση από µόνη της.
Ανάµεσα στους µουσικούς της ελληνικής σκηνής µε ποιους θα θέλατε να συνεργαστείτε;
Η ψαλίδα είναι πολύ ανοιχτή στο συγκεκριµένο ζήτηµα. Κυρίως µε ανθρώπους που έχουν την όρεξη να πειραµατιστούν ανεξαιρέτως αν αυτό είναι µπάντα ή σόλο µουσικοί. Μερικοί που γρήγορα έρχονται στο µυαλό, είναι Freedom Candlemaker, Johnny Labelle, Grandmaster Cockroach, Kalte Nacht, Echo Canyon, Motel Room, Acid Baby Jesus.
Θα υπήρχε κάτι που θα θέλατε να αλλάξει στην µουσική βιοµηχανία στην Ελλάδα, αν ναι τι θα ήταν αυτό;
Η παγκόσµια µουσική βιοµηχανία έχει αλλάξει πολλές µορφές λόγω συνθηκών και τάσεων τα τελευταία χρόνια. Παράγεται τεράστιος όγκος µουσικής από ανθρώπους, επαγγελµατίες και ερασιτέχνες και πολλά πράγµατα όντως αξίζει να ακουστούν. Θα ήταν ελπιδοφόρο να υπάρχει µεγαλύτερη υποστήριξη στην indie σκηνή.
Υπάρχει κάποια δυσκολία που έπρεπε να αντιµετωπίσετε ως συγκρότηµα;
Ο βιοπορισµός των µελών ενός σχήµατος, σε προσωπικό επίπεδο, παίζει κυρίαρχο ρόλο , οπότε αυτό απο µόνο του δηµιουργεί αρκετές δυσκολίες.
Ποιά είναι τα επόµενά σας σχέδια; Υπάρχει υλικό για καινούργιο album; Ετοιµάζετε περισσότερες συναυλίες;
Προς το παρόν, δουλεύουµε υλικό για τον επόµενο δίσκο. Παράλληλα, στο άµεσο µέλλον θα κυκλοφορήσει ένα video clip για ένα από τα υπάρχοντα κοµµάτια στο “Gradients” και υπάρχουν πλάνα για ένα µικρό εγχώριο tour.