Το live των Cancer Bats στο Six D.O.G.S το 2012 είναι, χωρίς υπερβολή, από τα μεγαλύτερα “You just had to be there” moments στην Aθηναϊκή συναυλιακή σκηνή. Αποτελεί ακόμα μέτρο σύγκρισης για όλες τις συναυλίες σκληρού ήχου, καθώς η ενέργεια της μπάντας και του κοινού εκείνη την μέρα ήταν σε διαστημικά επίπεδα. Έντεκα χρόνια, μία ενδιάμεση εμφάνιση στο Gagarin 205 και τρεις δίσκους μετά, οι Καναδοί επιστρέφουν στην Ελλάδα για μια εμφάνιση στο Arch Club, και με την αφορμή αυτήν έφτιαξα ένα άτυπο top 10 κομματιών των Bats.
Pneumonia Hawk
Όταν ξεκίνησε η μπάντα, είχαν αποφασίσει ότι θέλουν να ονομαστούν με έναν συνδυασμό αρρώστιας και ζώου. Τo Cancer Bats τελικά επικράτησε του “Pneumonia Hawk”, το οποίο έδωσε όμως το όνομα του στο top track του “Birthing the Giant”. Όλη η δυναμική μιας νέας μπάντας, φρέσκος ήχος, και ένα από τα καλύτερα riff που είχε στην φαρέτρα του ο Scott Middleton.
Hail Destroyer
Το απόλυτο Cancer Bats κομμάτι, το απρόσμενο hit που εκτόξευσε την καριέρα της μπάντας, είναι το opener του ομώνυμου 2ου δίσκου τους. Oι Bats πλέον δεν ήταν απλά οι “Gallows του Καναδά”, αλλά μια μπάντα που είχε απίστευτο hype και φανατικό κοινό. Δεν μπορώ να θυμηθώ πόσες φορές είχα δει ιντερνετικά ποστς εκείνη την εποχή με τον φοβερό στίχο “Children of nothing, this is our song”.
Deathsmarch
Μια από τις κορυφαίες ερμηνείες του Liam Cormier έχει μετατρέψει αυτό το υπέρ-απλοϊκό riff των 2 νοτών σε ένα τεράστιο middle finger προς τον μοντέρνο τρόπο ζωής, και σε ένα κλασικό κομμάτι όχι μόνο για την μπάντα, αλλά και για την σκηνή.
Lucifer’s Rocking Chair
Με το χαρακτηριστικό βαρύ και αργόσυρτο riff του, το “Lucifer’s Rocking Chair” αποτελεί την χρυσή τομή ανάμεσα στις δύο πτυχές της μπάντας, που πάντα ισορροπούσε μεταξύ της αγάπης τους για το sludge/stoner και του hardcore. Δεν είναι τυχαίο που μαζί με το “Hail Destroyer” είναι οι ακρογωνιαίοι λίθοι του setlist των Cancer Bats μέχρι και σήμερα.
Smiling Politely
Aκόμα ένα κομμάτι από το “Hail Destroyer”, το “Smiling Politely” είναι ένας ρυθμικός οδοστρωτήρας που στα live απογειώνεται, καθώς και οι ίδιοι το θεωρούν από τα πιο fun to play του καταλόγου τους. Τα φωνητικά του Ben Kowalewicz των Billy Talent δένουν τέλεια με του Liam Cormier, και τα ξεσπάσματα του στο ρεφρέν τονίζουν τους αρκετά σκοτεινούς στίχους.
Scared to Death
Το Β-side της (πλέον κλασικής) διασκευής των Bats στο “Sabotage”, αποτελεί για μένα το standout track του τρίτου τους δίσκου, “Bears, Mayors, Scraps & Bones”, περνώντας στο νήμα το “Trust No One”. Mπορεί να είναι αρκετά “light” και απλό ηχητικά σε σχέση με τα υπόλοιπα κομμάτια του album, αλλά σου μένει με τις πρώτες ακροάσεις χαραγμένο στο μυαλό.
Old Blood
To “Dead Set on Living” είναι ένας δίσκος που είχε ξανανεβάσει τις μετοχές των Cancer Bats μετά από ένα τρίτο album που άφησε την μπάντα στάσιμη, και ένας από τους λόγους πέρα από την συνολική του ποιότητα είναι ότι είχε αρκετά κομμάτια που οριακά hits. To “Old Blood” ήταν το πρώτο single του DSOL και επιβεβαιώνει τον κανόνα που έθεσαν οι ίδιοι: “να γράψουμε tracks που να έχουν το ίδιο αντίκτυπο στο κοινό με την διασκευή μας στο Sabotage”.
Road Sick
Το συναυλιακό hit του “Dead Set on Living” είχε ήδη κλέψει την παράσταση από το ανεπανάληπτο “Pentagram Tour” για το release του δίσκου με 6 συναυλίες στο Λονδίνο την ίδια μέρα! Συνοδεύεται από ένα άψογο και ευφάνταστο green screen video, που παρομοιάζει τις δυσκολίες του touring life με δυσκολίες όσων είναι μακριά από τους αγαπημένους τους.
True Zero
Στο “Searching for Zero” οι Bats εστίασαν πιο πολύ στην heavy και αργή πλευρά τους, αφήνοντας πίσω τα ξεσπάσματα του DSoL. Παίρνοντας ένα σημαντικό break μετά από χρόνια ανελέητου touring, η μπάντα επιστράτευσε τον Ross Robinson για παραγωγό, ηχογράφησαν live για πρώτη φορά, και ο Liam Cormier προσπάθησε να προσθέσει και πιο καθαρά φωνητικά στο ρεπερτόριό του. Το αποτέλεσμα ίσως να ξένισε σε αρκετά σημεία, αλλά το “True Zero” είναι ένα κλασικό Cancer Bats κομμάτι που έχει θέση σε κάθε λίστα.
Weird Punx
Το τελευταίο single των Καναδών είναι ένα εθιστικό uptempo track που πραγματικά απορώ πώς δεν βρήκε θέση στο “Psychic Jailbreak”. Θυμίζει λίγο τις πρώτες κυκλοφορίες της μπάντας, ενώ η μελωδική γέφυρα στην μέση του κομματιού σπάει υπέροχα τον καταιγιστικό ρυθμό Το καλύτερο “ορεκτικό” για την επιστροφή τους στην Αθήνα.