Ένα ακόμα παρακλάδι της folk, με πολλούς οπαδούς είναι αυτό της gothic/dark folk. Μια από τις πιο άξιες εκπροσώπους όχι μόνο όσον αφορά το θεατρικό κομμάτι και το εκτελεστικό της όλης υπόθεσης, αλλά ακόμα περισσότερο το συνθετικό και μουσικό σκέλος, είναι η Emma Ruth Rundle από μια περιοχή που πιο πολύ φημίζεται για το ψυχεδελικό rock παρά για πιο σκοτεινές μουσικές, το L.A. της Καλιφόρνια, με μερικές εξαιρέσεις βέβαια όπως αυτή της αγαπημένης Chelsea Wolfe που μας παρέσυρε πέρσι στην άβυσσο της με έναν από τους δίσκους της χρονιάς .Έτσι λοιπόν πήρε σειρά φέτος η Emma, να μας καταπλήξει και να μας καταπνίξει στο σκοτάδι και σε μια δική της άβυσσο.
Στην καινούρια της λοιπόν solo κυκλοφορία, για να μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για μια πολυάσχολη όπως και πολυτάλαντη καλλιτέχνιδα – με τις συμμετοχές της σε Red Sparowes, Nocturnes και Marriages, καταπιάνεται με ένα θέμα το οποίο από μόνο του έχει μια dark προσέγγιση, με την ίδια να του δίνει την αισθητική που χρειάζεται στον μέγιστο βαθμό. Με το “Salome”, την περσινή της κυκλοφορία με τους Marriages να είναι ακόμα νωπό στις μνήμες μας, φέτος ακολούθησε ένα πιο μοναχικό μονοπάτι. Με τις συνθέσεις και την εξαιρετική της φωνή να είναι για μια ακόμα φορά το δυνατό της όπλο. To “Marked For Death”, αποτελείται από 8 κομμάτια και ακολουθεί τον δρόμο δύο εραστών γεμάτους σκοτεινές διαθέσεις και απαισιόδοξη διάθεση, με τα υπαρξιακά ερωτήματα να μην έχουν σταματημό. Η επιρροή της πρωτοπόρου του συγκεκριμένου είδους – ύφους, της λατρεμένης Polly Jean Harvey, είναι πιο αισθητή από ποτέ. Οι κιθάρες έχουν αγριέψει αρκετά, και η παραγωγή πιο βρώμικη από ότι μας έχει συνηθίσει, κάνοντας το Seattle πιο ιδανικό μέρος για να έχει γραφτεί ο συγκεκριμένος δίσκος.
Ξεκινάμε λοιπόν με το ομώνυμο κομμάτι να μας βάζει στο κλίμα της θεματολογίας, με την θεατρικότητα στους στίχους και στην ερμηνεία της να σε κάνει να δημιουργείς εικόνες στο μυαλό σου, και να γίνεσαι θεατής της περίεργης ερωτικής παράστασης που έχει στήσει, για να έρθει το “Protection”, να μας δείξει πως μπορεί να δημιουργήσει και χιτάκια, και να σε κάνει να σιγοτραγουδάς μαζί της “i’m small but in your arms, you are colder in your heart, i am worthless in your arms, but you offer this protection”. Στην συνέχεια έρχεται το “Medusa”, και το “Hand Of God”, με μια πιο θλιβερή διάθεση για να μας προετοιμάσει για το “Heaven”, ένα από τα ομορφότερα folk τραγούδια που έχουν γραφτεί την φετινή χρονιά, με την φωνή της να κάνει όμορφα γυρίσματα και να σε ταξιδεύει μέχρι την Ιρλανδία.Ακολουθούν τα “So Come” και “Furious Angel” για να επιστρέψει η παραμόρφωση που κάνει την συγκεκριμένη κυκλοφορία να ξεχωρίζει, για να κλείσει ο δίσκος μοναχικά με την Emma να μας αποχαιρετάει τραγουδώντας “I can’t wait to kiss the face of the big sky”.
Μια κυκλοφορία λοιπόν που ταιριάζει πολύ με το φθινόπωρο που διανύουμε και μας προετοιμάζει όμορφα για τον χειμώνα. Ένας από τους καλύτερους dark folk δίσκους της χρονιάς, που κυκλοφορεί την στιγμή που η ίδια βρίσκεται σε Ευρωπαϊκή Περιοδεία με τον αρχιερέα του είδους τον κ.David Eugene Edwards και το προσωπικό του σχήμα, τους Wovenhand, και όλους εμάς να ζηλεύουμε διπλά πλέον που η Ελλάδα δεν ήταν στα πλάνα των δύο καλλιτεχνών για φέτος.