Δεν είναι η πρώτη φορά που οι Playgrounded παραδίδουν ένα album – statement. Αυτό που φαινόταν να σχηματίζεται στο “Athens” (2012) πήρε συγκεκριμένη δομή και φόρμα και αποτέλεσε ηχηρή δήλωση στο “In Time with Gravity” (2017). Πλέον, στο “The Death of Death” εξελίσσουν το χαρακτηριστικό που τους ξεχωρίζει: τη συστημική προσέγγιση στον ήχο, και αναδεικνύουν ακόμη περισσότερο τα ηλεκτρονικά στοιχεία που αμβλύνουν τον progressive χαρακτήρα τους. Από την Αθήνα της κρίσης μέχρι το βιομηχανικό Rotterdam και από τα υπαρξιακά ερωτήματα του “Ξένου” του Albert Camus, στην πάλη και την ενότητα των αντιθέτων και την προσέγγιση του θανάτου ως μια νέα αρχή και τις οικουμενικές αξίες, οι Playgrounded παράγουν σύνολα ιδεών που μεταφράζουν σε νότες και στίχους.
Σκοτεινός μα όχι “κρύος”, με αποστασιοποιημένη φωνή που όμως δεν στερείται συναισθήματος, χωρίς εξάρσεις αλλά και χωρίς να είναι flat, ο ήχος του συγκροτήματος αποτελεί ένα solid άκουσμα που σε υπνωτίζει και σε προκαλεί να βυθιστείς στον δυστοπικό τους κόσμο. Ακόμα πιο έντονα ηλεκτρονικά στοιχεία, drone κιθάρα και ultra thiccc rhythm-section “ντύνουν” στίχους που αποτυπώνουν συναισθήματα και καταστάσεις με τρόπο μοναδικό. Δημιουργούν meta εικόνες μέσα από οξυδερκή χρήση των λέξεων, πραγματευόμενοι συλλογισμούς και προβληματισμούς για το άτομο σαν μονάδα, αλλά και σαν μέρος ενός συνόλου, ακολουθώντας την πορεία της σκέψης από μέσα προς τα έξω και αντίστροφα. Από τις πλέον αξιοσημείωτες στιγμές του νέου τους album, το “Τomorrow’s Rainbow” με την παράδοξη τριπλέτα “σκοτεινός ήχος- σκοτεινές λέξεις-φωτεινό νόημα”, που φέρνει στο μυαλό μια πολύ πιο heavy εκδοχή των VNV Nation.
Η μείξη του “The Death of Death” έγινε από τον Christer Cederberg (Leprous, Anathema etc.), στα Cederberg studios στη Νορβηγία, με την παραγωγή να ανήκει στους ίδιους (Ορέστης Ζαφειρίου και Σταύρος Μαρκώνης) και την ηχογράφηση να έχει γίνει στo MD Recording studio στην Αθήνα από τον Νίκο Μιχαλοδημητράκη. Το δε artwork ανήκει στην Ισμήνη Χριστακοπούλου.
Με τις heavy επιρροές των Tool και Deftones, των Karnivool, των Modeselektor και των Moderat, οι Playgrounded διαμορφώσαν τον απόλυτα δικό τους ήχο, που τους ταξίδεψε από την Ελλάδα στην Ολλανδία, και αφού μοιράστηκαν stages με τους Nine Inch Nails, Anathema, Riverside και Antimatter, μπήκαν στην πολυσυλλεκτική αγκαλιά της Pelagic Records (The Ocean, MONO, God is an Astronaut, WHORES, Rosetta κ.α). Ο Robin Staps, ιθύνων νους της Pelagic Records και μέλος των The Ocean δήλωσε: “Αυτό το εξαιρετικό album αποτελεί ένα πολύ ιδιαίτερο μείγμα μοντέρνου heavy ήχου και μίας καλοζυγισμένης δόσης πολυπλοκότητας, περίτεχνα συγκεκαλυμένης από έναν groovy σκελετό, πάνω στον οποίον χτίζονται τα τραγούδια, ενώ τα καινοτόμα ηλεκτρονικά στοιχεία εδώ χρησιμοποιούνται με τρόπο ιδανικό!”

Πριν λίγες μέρες, μάλιστα, ανακοινώθηκε η συμμετοχή τους στο ευρωπαϊκό tour των The Ocean μαζί με τους LLNN, τον ερχόμενο Αύγουστο-Οκτώβριο (στην Ελλάδα στις 27/09 στη Θεσσαλονίκη και 28/09 στην Αθήνα).Την Παρασκευή 06/05, θα βρεθούν στο Fuzz Club για την παρουσίαση του “The Death of Death” μαζί με τους πρωτεργάτες του ελληνικού post-rock ήχου, we.own.the.sky. Oι τελευταίοι, heavy και ατμοσφαιρικοί ταυτόχρονα, επιστρέφουν στις συναυλιακές εμφανίσεις και φέρνουν ξανά στο προσκήνιο το δεύτερο full length album τους, “Home” του 2019. Οι we.own.the.sky, ισορροπώντας ανάμεσα στις κλασσικές φόρμες του post ήχου και progressive μελωδικά στοιχεία, έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν έναν πιστό πυρήνα ακροατών και αυτή τους η επιστροφή αναμένεται να προλογίσει με τον ιδανικότερο τρόπο την κυκλοφορία του επερχόμενου νέου album τους. Στη σκηνή του FUZZ θα «περάσουν» από όλα τα σημεία-σταθμούς της δισκογραφίας τους, κλείνοντας παράλληλα τον κύκλο του “Home”. Να σημειωθεί εδώ, ότι το sound curation θα γίνει από τους maîtres Alex Ketenjian και Alexi Keito.
Πληροφορίες για το live θα βρείτε εδώ: https://www.viva.gr/tickets/music/playgroundedath/