Η δεύτερη ημέρα του Ιουνίου είχε οριστεί ως ημέρα έναρξης του φετινού Release Athens Festival. Μία ημέρα που ήταν ξεκάθαρα αφιερωμένη, από την αρχή μέχρι το τέλος, στους οπαδούς της ηλεκτρονικής μουσικής σκηνής. Το line-up περιελάμβανε τρία εγχώρια ονόματα (Etten, The Rattler Proxy, Larry Gus) και δύο από τα πιο δημοφιλή σχήματα παγκοσμίως (Moderat, Röyksopp).
Ανταπόκριση: Ιωάννα Κατσού / Φωτογραφίες: Δημήτρης Δαλακλής (περισσότερες εδώ)
Η playlist για το χώρο διεξαγωγής σταμάτησε γύρω στις 18:00, κάνοντάς μας να στρέψουμε την προσοχή μας στο κέντρο του συναυλιακού χώρου. Η ξεχωριστή μας Etten, γνωστή και ως Ελένη Τζαβάρα, ήταν το αναμενόμενο έναυσμα για τη συγκέντρωση του κοινού μπροστά από τη σκηνή. Το opening act του festival ή αλλιώς η Debbie Harry της ηλεκτρονικής μουσικής -μέσα από τα μάτια μου- συνοδεύτηκε από δύο synthesizers και ηλεκτρονικά τύμπανα.
Με τη βοήθεια των πρώτων ήχων του απογεύματος καθώς και, την προσεγμένη απόδοση τους, ξεκινήσαμε να βαδίζουμε σταδιακά προς τη νίκη απέναντι στην αφόρητη ζέστη. Οι The Rattler Proxy, γνωστοί και ως Μάκης Παπασημακόπουλος και Λουκάς Σαββίδης, ήταν εκείνοι που παρέλαβαν τη σκυτάλη αποφασισμένοι να μας βυθίσουν σε έντονα και σκοτεινά ηχοτοπία. Η ευφάνταστη κινησιολογία του frontman σε συνδυασμό με τα φωνητικά του παρείχαν ένα άρτιο αισθητικά αποτέλεσμα, καθώς η παραγωγή από πίσω του ήταν καθαρή και δυναμική χωρίς υπερβολές με effects.
Έχω την πεποίθηση πως ο Larry Gus, γνωστός και ως Παναγιώτης Μελίδης, είναι από τους ανθρώπους που ευγνωμονούν την ύπαρξη της τέχνης. Εμφανίστηκε ντυμένος στα μαύρα, με φαρδιά ρούχα και αθλητικά παπούτσια, έτοιμος για να βγάλει ό,τι «τρέλα» μπορεί να κρύβει μέσα του επί της σκηνής. Ο Larry Gus προσέφερε απλόχερα ένα χαοτικό show με πολύ τρέξιμο (πάνω και γύρω από τη σκηνή) ανάμεσα σε εξαιρετικές live looping τεχνικές. Κάπου σε αυτό το σημείο, ολοκληρώνοντας και με το τρίτο act, ξεκίνησε να πέφτει η νύχτα στη Πλατεία Νερού.
Οι Γερμανοί Moderat, το σχήμα που αποτελείται από τον Apparat (Sascha Ring) και τους Modeselektor (Gernot Bronsert, Sebastian Szary), είναι γνωστοί για διάφορους, αλλά καλούς λόγους. Το visual show των Moderat έκανε την εμφάνιση του στη γιγαντιαία οθόνη της σκηνής, οι πρώτοι καπνοί ξεκίνησαν να περιβάλλουν τα μουσικά όργανα που βρίσκονταν μπροστά από αυτήν καθώς και, τους ίδιους που ήταν καθ’ οδόν τους. Τα πάντα κύλησαν τόσο γρήγορα. Το δυνατό μπάσο έκανε τα σωθικά σου να πάλλονται, τα φώτα ήταν σε πλήρη συγχρονισμό με τους ρυθμούς των κομματιών, τα απαλά και διακριτικά φωνητικά του Apparat σε μάγευαν και σε έκαναν να αφεθείς και να παρασυρθείς στο φαινόμενο “Moderat”. Αυτό που θυμάμαι εν συνεχεία είναι τρεις φιγούρες επί της σκηνής να μας καληνυχτούν καθώς απομακρύνονταν από αυτή. Was it a dream?
Οι Νορβηγοί Röyksopp (Svein Berge, Torbjorn Brundtland), οι headliners της πρώτης ημέρας του φετινού Release Athens Festival, αποτελούν ένα από τα αναλλοίωτα στο πέρασμα του χρόνου σχήματα. Εφοδιασμένοι, λοιπόν, με μία ιστορία -σχεδόν- δύο δεκαετιών, με αρκετές και ενδιαφέρουσες δισκογραφικές δουλειές εμπλουτισμένες με στοιχεία από το ευρύτερο φάσμα της ηλεκτρονικής μουσικής καθώς και, με μερικές βαθιά χαραγμένες στο μυαλό μας συνεργασίες, κατάφεραν να μας παρουσιάσουν ένα εξαιρετικό show που θα συζητιέται για πολύ καιρό ακόμη. H γιγαντιαία οθόνη της σκηνής ήταν πλημμυρισμένη από τα επιθυμητά χρώματα και visuals της επιλογής τους. Τα περάσματα από τα ορχηστρικά κομμάτια τους σε εκείνα με τα φωνητικά ήταν συχνά, όπου και εναλλάξ εμφανίζονταν οι Jonna Lee και Jamie Irrepressible. Ένα αξεπέραστο light show, μία πανδενσία χρωμάτων επί της σκηνής που, αναδείκνυε το dance show της Jonna Lee. Στο μεγαλύτερο μέρος του ήταν ένα hard electro party με peak την εκτέλεση του “Τhe Girl and The Robot”.
“One more time, let’s do it again, blow our minds, do it again”.