Εν όψει της συναυλίας των Αμερικανών power symphonic metallers στο Fuzz Club, ο Γιώργος Ξενικουδάκης ξεχωρίζει 5 στιγμές από την εκτενή δισκογραφία τους.
Karma (2001): Στο πέμπτο τους album (και τρίτο με τον Νορβηγό Roy Khan στα φωνητικά) οι Kamelot φαίνεται να κατασταλάζουν στο συμφωνικό – μελωδικό τους ήχο δίνοντας το πρώτο πραγματικά σημαντικό τους έργο. Ακούστε το υπέροχο «Forever» βασισμένο σε μελωδία του Νορβηγού συνθέτη του ρομαντισμού Edvard Grieg αλλά και την τριλογία «Elizabeth» αφιερωμένη στη γνωστή Ουγγαρέζα κόμισσα και serial killer Elizabeth Báthory.
Fan fact: Στο τέλος του δίσκου προστέθηκε επίτηδες κενό ώστε η συνολική διάρκειά του να είναι 55:55 ως αναφορά στο πέμπτο album.
Epica (2003): Το δεύτερο μέρος της κλασσικής τριλογίας των albums που έκαναν τους Kamelot αγαπητούς στο ευρύ κοινό. Θεματικά, μαζί με τον επόμενο δίσκo είναι ένα concept album βασισμένο στον Faust του Johann Wolfgang von Goethe. Οι συμφωνικές ενορχηστρώσεις αγγίζουν πλέον την τέλεια συνεργασία με τον σκληρό ήχο, δίνοντας ύμνους όπως το “Center of the Universe” με τη συμμετοχή της Mari, συζύγου του ιδρυτή της μπάντας Thomas Youngblood, στα φωνητικά.
The Black Halo (2005): Η συνέχεια της Faust-ιανής ιστορίας του “Ariel” και της “Helena”, θεωρείται από τους περισσότερους (και είναι) το καλύτερο album των Kamelot. Τα πάντα (από τις θεόβαρες κιθάρες, τα υπέροχα solos και riffs μέχρι τις ανατριχιαστικές θεατρικές ερμηνείες του Khan) λειτουργούν σε πλήρη αρμονία. Είναι δύσκολο να ξεχωρίσει κανείς κάποιο τραγούδι αλλά για χάρη του άρθρου θα επιλέξουμε τα καταπληκτικά “The Haunting (Somewhere in Time)” (με τη συμμετοχή της Simone Simons των Epica), “March of Mephisto” και “Abandoned”
Silverthorn (2012): Ο τεράστιος Khan βασανισμένος από τους ψυχολογικούς του δαίμονες αποχωρεί από τη μουσική (προσωρινά) και από τους Kamelot (μόνιμα) και δίνει τη θέση του σε μία από τις αποτελεσματικότερες μεταγραφές στην ιστορία του metal. Ο Tommy Karevik των Seventh Wonder γεμίζει απόλυτα τα παπούτσια (φωνητικά αλλά και σαν persona) του προκατόχου του. Έτσι η μπάντα ανακάμπτει από ένα ζεύγος μέτριων κυκλοφοριών και επανέρχεται δυναμική με μοντέρνο riffing, χαμηλοκουρδισμένες κιθάρες και υποβαθμισμένο το συμφωνικό στοιχείο. Ακούστε οπωσδήποτε τα “Sacrimony (Angel of Afterlife)” (με τη συμμετοχή της Alissa White-Gluz των Arch Enemy), “Veritas”, και την πανέμορφη μπαλάντα “Song for Jolee”.
The Awakening (2023): Μετά το, μάλλον απογοητευτικό, “The Shadow Theory”, οι Kamelot ανακάμπτουν και πάλι βρίσκοντας τη χρυσή τομή ανάμεσα στην παλιότερη και τη νεότερη εποχή τους. Τα τραγούδια γίνονται straight to the point με πιασάρικα ρεφρέν και όμορφες μελωδίες. Δίνουν λοιπόν μία αναπάντεχα ποιοτική κυκλοφορία, ευκολοάκουστη αλλά και με περιεχόμενο και ατμόσφαιρα, στην οποία συμβάλλει η συμμετοχή της Tina Guo στο τσέλο. Ακούστε τα “The Great Divide”, “Blood Moon” και το folky “Midsummer’s Eve”.
Αυτά αλλά και πολλά περισσότερα περιμένουμε να ακούσουμε από την, αγαπημένη από το Ελληνικό κοινό, μπάντα στην επικείμενη συναυλία, στις 7 Μαΐου στο Fuzz Club. Θα τα πούμε εκεί.