Oι ταχύτατα αναρριχωμένοι Jinjer, η groove metal, με πολλά hardcore/progressive/metalcore/death στοιχεία, τετράδα από την Ουκρανία, βάζουν ένα τέλος στην τριών χρόνων προσμονή μας για full length δουλειά, μετά το πολύ καλό “King Of Everything”, με το “Macro”. Μας είχαν βάλει στο κλίμα με την κυκλοφορία του “Micro”, αλλά η συνέχεια του ήταν τουλάχιστον τρομακτική.
Το album ξεκινάει με το τελευταίο τους video clip, “On The Top”, ένα απίστευτα aggressive κομμάτι, με την Tatiana Shmailyuk να μπαίνει με ό,τι έχει, δείχνοντας τις πολύ υψηλές τις φωνητικές ικανότητες στο αντικειμενικά εθιστικό chorus, μέχρι και την στιγμή του ασήκωτου breakdown riff. Η συνέχεια είναι εξίσου aggressive, ένα συναίσθημα που δεν φεύγει ποτέ σε όλη τη διάρκεια του album, με το “Pit Of Consciousness”, μία σειρά παρανοϊκών σκέψεων, που συνοδεύεται άρτια με τις τεράστιες κιθάρες του Roman Ibramkhalilov. Το επόμενο “Judgement (& Punishment) είναι ένα λαμπρό παράδειγμα του ύφους τους, αφού η riff-based βάση τους, παιγμένη πάντα από όλους τους μουσικούς, δίνοντας μία πιο δυνατή αίσθηση groove, μπλέκεται με το guilty pleasure τους, την reggae μουσική. Το “Retrospection” ξεκινάει σκοτεινό, με ένα περίεργο νανούρισμα στα Ρωσικά, δίνοντας τη σειρά του σε ένα ακόμα πολύ δυνατό riff, με τον Vladislav Ulasevich στα τύμπανα να έχει πολύ βασικό ρόλο, συνοδευόμενος από το γιγάντιο μπάσο του Eugene Abdukhanov. To “Pausing Death” κερδίζει άνετα το ρόλο του πιο σκληρού κομματιού του album, σε πολύ υψηλό tempo και αρκετά blast beats, αλλά και ένα πολύ μελωδικό part στη μέση. Κάτι πολύ ιδιαίτερο, που είναι κυρίως ρόλος της Tatiana, είναι το ότι τα φωνητικά «καθαρίζουν» αρκετά συχνά την ώρα που από πίσω παίζονται πολύ πιο μελωδικά riffs, κάτι που ακούγεται σαν να συμπληρώνεται ένα πολύ αρμονικό και μελωδικό puzzle, δείχνοντας το βάθος των συνθέσεων τους. Τα δυνατά riffs και το μόνιμο groove συνεχίζουν στο “Noah” και το “Home Back”, και με το “The Prophecy” δείχνουν αρκετές από τις πιο σκληρές επιρροές, με το rhythm section να δείχνει τον καλύτερο του εαυτό. Το τέλος έρχεται με την πιο σκοτεινή, εσωτερική και προσωπική σύνθεση του δίσκου, ίσως και όλης τους της πορείας, το “lainnereP”, ένα electronic synth drone track με έναν ανατριχιαστικό ψίθυρο να επαναλαμβάνει «This autumn feels like funeral to me, the longest song of grief, and not for what has past, but for what shall load. Just enjoying coma.
Οι Jinjer ανεβαίνουν τρομακτικά γρήγορα, παίζοντας σχεδόν σε όλα τα μεγάλα festivals της Ευρώπης και Αμερικής, με πρόσφατο headline USA tour. Το “Macro” είναι μία απίστευτα προσεγμένη δουλειά, ολοκληρωμένη σε κάθε βαθμό, aggressive, groovy και μελωδική, με μία μοναδική ταυτότητα. Αν κριθούν από την ποιότητα του “Macro”, καθώς και των πολλών live εμφανίσεων που υπάρχουν σε videos στο internet, τα αξίζουν όλα και με το παραπάνω. Εγώ είχα την τύχη να τους δω το καλοκαίρι και πραγματικά ας ελπίσουμε ότι θα έχουμε την τύχη να τους δούμε και στη χώρα μας.