Ο 54χρονος Xavier Amin Dphrepaulezz δεν είναι πια το ανερχόμενο όνομα της σύγχρονης blues σκηνής μιας και με τους τέσσερις τελευταίους δίσκους του άρχισε να απολαμβάνει την αναγνώριση που άξιζε και να λαμβάνει τα βραβεία Grammy το ένα πίσω από το άλλο. Ειδικά το προηγούμενο του “Have You Lost Your Mind Yet?” που κυκλοφόρησε πριν από 2 χρόνια είναι ένας δίσκος που αποτυπώνει στο έπακρο το ταλέντο και την συνθετική ικανότητα του.
Η μεγάλη πρόκληση βέβαια όταν έχεις έναν τέτοιο δίσκο είναι να καταφέρεις να τον ξεπεράσεις με τον επόμενο και ο Fantastic Negrito με το White Jesus Black Problems το πετυχαίνει και με το παραπάνω. Ο δίσκος είναι ουσιαστικά concept και αφηγείται την ιστορία των προγόνων του Dphrepaulezz, μιας Σκωτσέζας υπηρέτριας και ενός νέγρου σκλάβου που προσπάθησαν να επιβιώσουν μέσα σε μια εποχή ρατσισμού και φτώχειας. Η ιστορία αυτή αποτυπώνεται μέσα σε 13 συνθέσεις έχοντας σαν βασικό άξονα τον blues/funk ήχο που εμπλουτίζεται και με διάφορες άλλες επιρροές, όπως στο opening track “Venomous Dogma” που ακούγεται σαν τζαμάρισμα του Prince με τους Black Keys.
Καθώς κυλάει η ακρόαση του δίσκου γίνεται αντιληπτό πως εκτός από ταλαντούχος μουσικός, γεμάτος ιδέες, ο Fantastic Negrito ξέρει να μεταπηδά από το ένα είδος στο άλλο με άλμα βατράχου, άλλοτε κλείνοντας το μάτι στους Funkadelic (“Highest Bidder”) και άλλοτε στα ιερά τέρατα της soul (“Nibbadip”, “Man with No Name”). Υπάρχουν και ορισμένα σημεία όπου οι ρυθμοί επιταχύνουν ελαφρώς όπως στα “In My Head” και “Trudoo”, ενώ εξίσου ενδιαφέρουσες είναι και οι στιγμές όπου οι ταχύτητες πέφτουν με το “You Better Have a Gun” και το blues “Virginia Soil” που κλείνει τον δίσκο.
Η γενικότερη αίσθηση που αφήνει το White Jesus Black Problems είναι πως ο Fantastic Negrito τη ψάχνει και με το παραπάνω. Ένας πολυποίκιλος δίσκος που ωστόσο χρησιμοποιεί σαν κεντρικό άξονα τον funk/soul ήχο ανανεώνοντας τον και αφήnοντας ελπίδες για μια ακόμη καλύτερη συνέχεια. Τα υπόλοιπα τη Δευτέρα, 18 Ιουλίου στην Τεχνόπολη, όπου και θα τον απολαύσουμε ζωντανά.