Τι κοινό έχει ο Alice Cooper με την Katy Perry; Οι Bon Jovi με τον Σάκη Ρουβά; Η πλειοψηφία θα πει “τίποτα”, μιας και ελάχιστοι γνωρίζουν τον συνθέτη πίσω από τις μεγαλύτερες επιτυχίες τους. Το όνομα αυτού: Desmond Child. Με πάνω από 80 singles στο Billboard Top 40, ο βραβευμένος με Grammy συνθέτης, κατά πάσα πιθανότητα βρίσκεται στα credits των αγαπημένων σου τραγουδιών αφού μεταξύ άλλων έχει συνεργαστεί με τους Kiss, Meat Loaf, Cyndi Lauper, Joan Jett, Cher. Με τόσο τεράστιο βιογραφικό, δεν είναι περίεργο να υπήρχαν στιγμές στην καριέρα του Desmond Child που θεωρούνται καθοριστικές για κάποιους καλλιτέχνες. Πάμε να δούμε μερικές από αυτές…
Bon Jovi – Livin’ on a Prayer
Το “Livin’ on a Prayer” ήταν ένα από τα πρώτα κομμάτια που έγραψαν μαζί με τον Jon Bon Jovi και τον Richie Sambora όταν η μπάντα τους ετοιμαζόταν να ηχογραφήσει το τρίτο τους album, “Slippery When Wet“. Είναι η ιστορία του Tommy και της Gina, ένα ζευγάρι που που προσπαθεί να τα βγάλει πέρα με μοναδικό τους στήριγμα την ελπίδα. “Όλοι συνεισφέραμε από λίγο σε αυτό το κομμάτι,” θα πει ο Desmond Child. “Στην περίπτωσή μου, σκεφτόμουν τα πρώτα, φτωχικά μας χρόνια στη Νέα Υόρκη στα τέλη της δεκαετίας του ’70, με την τότε κοπέλα μου, Maria Vidal, με την οποία είχαμε το σχήμα Desmond Child & Rouge. Η Μαρία δούλευε ως σερβιτόρα/τραγουδίστρια σε ένα μαγαζί που λεγόταν “Once Upon a Stove”, όπου της είχαν δώσει το ψευδόνυμο Gina Velvet. Εγώ έμενα σπίτι και έγραψα τραγούδια και εκείνη δούλευε “to bring home her pay for love”. Μετά την ηχογράφηση του demo από τους Bon Jovi, ο Jon δεν ήταν σίγουρος αν ήθελε όντως να το συμπεριλάβουν στο δίσκο επειδή ένιωθε ότι ήταν πολύ ευαίσθητο και δεν ταίριαζε με τη “σκληρή” εικόνα που προσπαθούσαν να δημιουργήσουν τότε. Αλλά ο Richie κι εγώ συνειδητοποιήσαμε νωρίς ότι επρόκειτο για ένα πολύ ιδιαίτερο τραγούδι και κυριολεκτικά πέσαμε στα γόνατα, μεταξύ σοβαρού και αστείου, παρακαλώντας τον Jon να το αφήσει στο album. Τα υπόλοιπα είναι πια ιστορία.
Aerosmith – Dude (Looks Like a Lady)
Μετά την τεράστια επιτυχία που είχε με τους Bon Jovi, ο θρύλος Jon Kalodner της Geffen Records, ζήτησε από τον Child να ταξιδέψει στη Βοστώνη για να δουλέψει με τους Aerosmith. Το συγκρότημα δεν είχε ξαναδουλέψει ποτέ με κάποιον άλλον συνθέτη, οπότε ουσιαστικά η εταιρία τους τον επέβαλε. Ο Desmond Child είπε: “Μπήκα σε αυτή τη γιγαντιαία αποθήκη όπου η μπάντα είχε στήσει μια σκηνή με όλο τον εξοπλισμό, συμπεριλαμβανομένων αμέτρητων Marshall ενισχυτών και ένα και μοναδικό μικρόφωνο διακοσμημένο με τα χαρακτηριστικά tie-dye μαντήλια του Steven Tyler. Στο πάτωμα υπήρχαν τακτοποιημένες και σε σειρά πάνω από 100 κιθάρες, σε στάση προσοχής σαν στρατιώτες, σε ό,τι σχήμα και χρώμα μπορείτε να φανταστείτε.
Ο Steven με καλωσόρισε θερμά και με τεράστιο χαμόγελo και με σύστησε στον Joe Perry. Μου έπαιξαν στην κιθάρα κάτι που έμοιαζε με boogie blues φυσαρμόνικα και ο Steven άρχισε να τραγουδάει “Cruisin’ for the the ladies, da-dap da-dap… cruisin’ for the ladies” και με ρώτησε τη γνώμη μου. Οι πρώτες μου λέξεις ήταν: “Νομίζω ότι είναι χάλια. Ακούγεται σαν κακό Van Halen, που ούτε οι ίδιοι θα έδιναν στο χειρότερό τους εχθρό”. Ο Joe Perry σταύρωσε τα χέρια του και ο Child πίστεψε ότι θα φωνάξει τους roadies για να τον συνοδεύσουν έξω.
Ο Tyler τότε πετάχτηκε και εξήγησε στον Desmond Child ότι κάποτε είχε μπερδέψει τον κατάξανθο Vince Neil (Motley Crue) με γυναίκα, βλέποντας τον από πίσω σε ένα μπαρ και άρχισε να τραγουδάει “Dude looks like a lady”. Ο Child ενθουσιασμένος τους είπε ότι ναι, αυτός είναι όντως ένας τέλειος τίτλος. Ουσιαστικά το τραγούδι αναφέρεται σε έναν τύπο που καταλήγει σε ένα μπαρ, ερωτεύεται κεραυνοβόλα την καμπυλόγραμμη stripper στη σκηνή, μόνο που αργότερα μαθαίνει ότι εκείνη τελικά είναι… εκείνος, αλλά τελικά δεν κάνει πίσω. Γι’ αυτό και οι στίχοι: Never judge a book by its cover, or who you gonna love by your lover” και “My funky lady I like it, like it, like it like that”.
Sebastian Bach – Falling Into You
Ο γνωστός συνθέτης είχε επίσης παρελθόν και με τους Skid Row, γνωρίζοντας έτσι τον Bach. “O Snake που ξεκίνησε την μπάντα ήταν ο κολλητός του Jon Bon Jovi, ο οποίος τους βοήθησε να υπογράψουν σε δισκογραφική και να βγουν και για περιοδεία μαζί,” είπε. “Εγώ ήμουν εντυπωσιασμένος με τον Sebastian Bach, με τη φωνή του, την εμφάνισή του και όλα αυτά. Κάποια στιγμή ήμουν στο Toronto και πήγαινα σε μια ραδιοφωνική εκπομπή για συνέντευξη. Ο Bach ήταν επίσης εκεί, πριν από εμένα. Τον άκουσα να κακολογεί τους Bon Jovi. Είπα στον οδηγό: “Γκάζωσέ το. Πάμε στον σταθμό, θα τον σπάσω στο ξύλο.” Είχα νευριάσει τόσο πολύ. Όταν έφτασα εκεί, το ασανσέρ άνοιξε αλλά ο Bach πρέπει να είχε φύγει ήδη με το άλλο. Με είχε εκνευρίσει.
Τα χρόνια πέρασαν και εκείνος πήγε στο Broadway και εμφανίστηκε στο Jekyll and Hyde. Δε ξέρω πως ξαναβρεθήκαμε, αλλά νομίζω είχαν περάσει 10 χρόνια και έχω έναν κανόνα 10 χρόνων. Θα συγχωρέσω κάποιον μετά από 10 χρόνια, μπορώ να ξεχνάω και να συνεχίζω. Ήρθε να γράψουμε μαζί στο Nashville και μου διηγήθηκε απίστευτες και τρελές ιστορίες για τη ζωή του στο Broadway και όλα αυτά τα ασύλληπτα πράγματα που έκανε. Ήταν πολύ γοητευτικός. Γίναμε φίλοι και γράψαμε το κομμάτι με αρχικό τίτλο “The Devil’s Deja Vu”. Το άλλαξε σε “Falling Into You”. Νομίζω ότι το “Devil’s Deja Vu” ακούγεται πιο ωραίο. Ένας τίτλος σαν κι αυτόν ακούγεται ανάλαφρος. Αλλά τέλος πάντων. Υποθέτω ότι κάποιος από την εταιρία του είπε ότι δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις τη λέξη “devil”. Δε ξέρω!”
Ο Desmond Child θα εμφανιστεί για πρώτη φορά ζωντανά στο ελληνικό κοινό, τη Δευτέρα 27 Ιουνίου στο Ηρώδειο, σε μια μοναδική βραδιά.
Περισσότερες λεπτομέρειες: https://www.facebook.com/events/1698950650450126