Δευτέρα πρωί και είχα μια όμορφη συνάντηση και συζήτηση με τον Άγγελο Κράλλη, ένα από τα ιδρυτικά μέλη των Chickn, για να μιλήσουμε για το ντεμπούτο τους, την rock μουσική, τα βινύλια καθώς και το επερχόμενο live album presentation του δίσκου τους στο Gagarin 205.
Φωτογραφίες: Μαρκέτος Δαμίγος
Αρχικά θα ήθελα να σε ρωτήσω τι σημαίνει “rock” για εσένα εν έτη 2016.
Το rock το αντιλαμβάνομαι σαν ένα μορφοποιητικό στοιχείο, σαν μια συνάρθρωση μπάντας παρά σαν μουσική. Ουσιαστικά η rock μουσική σαν είδος προκύπτει από τις rock μπάντες, που έχουν μία “παραδοσιακή” μορφή, ένα rhythm section και ένα lead section, που κάποια στιγμή στην ιστορία της μουσικής απελευθέρωσε τον ήχο μέσω του ηλεκτρισμού του και όλων των εξελικτικών μέσων. Δηλαδή θεωρώ ότι είναι το είδος μουσικής που παράγεται κάτω από τέτοιου είδους συγκεκριμένες συνθήκες.
Στις δύσκολες εποχές που διανύουμε πιστεύεις στην δύναμη που μπορεί να έχει η μουσική, στο να ενώσει τον κόσμο με ένα κοινό σκοπό, και ίσως και να τους επηρεάσει θετικά;
Νομίζω πως όχι. Θεωρώ πως η μουσική μπορεί να φέρει κοντά τον κόσμο ανά ομάδες, αλλά όχι τον κόσμο σε μια ευρύτερη κλίμακα με την μορφή επανάστασης – δεν έχω αυτή την εμπιστοσύνη στην τέχνη και την μουσική. Πιστεύω όμως ότι έχει μια δύναμη να συνέχει τους ανθρώπους πολιτισμικά, βάση κοινών ακουσμάτων, βάση κοινών βιωμάτων, έχοντας μια ενωτική δράση η οποία μπορεί να μην είναι καθολική αλλά σε μεμονωμένες ομάδες σίγουρα δρα καταλυτικά.
Πως προέκυψε το Chickn, και τι κρύβεται πίσω από όλη αυτή την, γεμάτη μυστήριο αλλά και όμορφες ιδέες, tribe;
Το όνομα προέκυψε ενώ ήμασταν έξω τα τρία πρώτα άτομα που μετέπειτα θα απάρτιζαν την μπάντα, παραμονή Χριστουγέννων, και εντελώς ξαφνικά μέσα σε μια ομίχλη, αποφασίσαμε ότι θα κάνουμε μια μπάντα, η μπάντα θα λέγεται Chickn και γράψαμε και τους πρώτους τίτλους κομματιών. Δεν κρύβεται κάποιο μυστήριο ή κάποιο κρυφό μήνυμα πίσω από το όνομα ούτε και σημαίνει κάτι ιδιαίτερο. Κάτι ανάλογο ισχύει και για το “Chickn Tribe”, είναι απλά το opening track του δίσκου, κάτι που μουρμουρίζαμε στην πρώτη μας πρόβα και βρήκε την θέση του, ένας παραλογισμός της στιγμής που λόγω timing έχει τη σημασία του για εμάς.
Το ντεμπούτο σας κυκλοφόρησε σε βινύλιο. Πως σχολιάζεις την επιστροφή της μουσικής βιομηχανίας στις ρίζες της, και πόσο σημαντικό είναι για εσάς το κομμάτι της άμεσης επαφής της κυκλοφορίας/”δουλείας” του κάθε καλλιτέχνη με το κοινό, στις ψηφιακές εποχές που ζούμε;
Η κυκλοφορία του ντεμπούτο μας σε βινύλιο είναι μια κομβική στιγμή για την μπάντα. Mε τον ένα ή τον άλλο τρόπο γράφουμε και διακινούμε μουσική, πριν αυτό, εδώ και πάρα πολύ καιρό μέσω internet και συγκεκριμένα μέσω bandcamp και soundcloud. Η physical κυκλοφορία παρ’ όλα αυτά είναι κάτι πολύ όμορφο, ειδικά για μια μπάντα που κυκλοφορεί την πρώτη της ολοκληρωμένη δουλειά σε βινύλιο, καθώς βλέπεις την μουσική σου να σωματοποιείται. Το βινύλιο γενικά είναι ένα πολύ όμορφο format ειδικά στο κομμάτι της άμεσης επαφής, είναι κάτι που το αγγίζεις. Όπως λέει και μια θεωρία, ακόμα και αν τελειώσει το ρεύμα, θα βάλεις μια βελόνα και ενώ θα χαϊδεύεις και θα κινείς το δίσκο θα βρεθείς στην ευχάριστη θέση να ακούσεις τις στροφές του. Το δεύτερο σημαντικό στο βινύλιο είναι το artwork, το οποίο είναι πια τυπωμένο, και μεγάλο, όχι όπως σε ένα cd. Όταν ξεκίνησα να ακούω δίσκους βινυλίου και αγόρασα κάποιους δίσκους που είχα ήδη σε cd, είδα ξανά τα εξώφυλλα σε υπερδιπλάσιες διαστάσεις και αναρωτήθηκα τι έχανα τόσο καιρό. Το βασικό πρόβλημα που έχει αυτή την στιγμή η βιομηχανία του βινυλίου είναι ότι δεν είναι έτοιμη να υποστηρίξει την παραγωγή του και την αυξημένη ζήτηση, με άμεση συνέπεια οι μπάντες του δικού μας βεληνεκούς, να μην μπορούν να έχουν πρόσβαση σε “καλές κόπιες” όπου κάποιος θα μπορεί να ακούει αυτή τη περιβόητη διαφορά μεταξύ digital και analog, γιατί τα εργοστάσια παγκοσμίως είναι λίγα, με αποτέλεσμα να υπάρχει τεράστια αναμονή, ενώ ο έλεγχος της ποιότητας του τελικού προϊόντος δεν μπορεί να διασφαλιστεί επαρκώς. Βέβαια ο δίσκος φέρει μερικά σημαντικά στοιχεία υλικού πολιτισμού, με την διαδικασία ακρόασης του να είναι μια ιδιαίτερη ιεροτελεστία και έχει σαφώς εντελώς διαφορετικό impact πάνω σου.
Για να έρθουμε στα αμιγώς μουσικά, το ντεμπούτο σας θεωρώ ότι είναι ότι καλύτερο έχει κυκλοφορήσει στη χώρα μας εδώ και χρόνια, και αναφέρομαι ειδικότερα στο συνθετικό κομμάτι. Τι σημαίνει για εσάς ο αυτοσχεδιασμός και πως καταφέρατε να το κάνετε να φαντάζει τόσο όμορφα δομημένο μέσα στο στούντιο;
Ο αυτοσχεδιασμός είναι βασικός πυλώνας της μπάντας από την πρώτη στιγμή που παίξαμε και έχει να κάνει με μια παιχνιώδη διάθεση, με το ότι η μουσική είναι ένα παιχνίδι για εμάς. Για εμένα αυτή είναι και η βασική αρχή για να βάλεις τον εαυτό σου σε μια διαδικασία αυτοσχεδιασμού. Βέβαια τίθενται και ζητήματα μουσικότητας, με βασικότερο το να υπεκφεύγεις από τον εαυτό σου και να μπορείς να ακούς την μπάντα στο σύνολο της. Η στιγμή που πιάνουμε το momentum στα live μας είναι ακριβώς αυτή. Στο δεύτερο σκέλος της ερώτησης σου, το ποιο κατάλληλο παράδειγμα για να σου περιγράψω την παραγωγική μας διαδικασία είναι το “Chickn Tribe”. Έχει γραφτεί πέντε φορές στο studio με διάρκειες από 2.30 έως 8 λεπτά και επίσης σε κάθε live το παίζουμε αλλιώς. Εκεί υπήρξε και ένα ζήτημα, πως θα κάνουμε tracklist και πόση διάρκεια θα έχει ο δίσκος. Το στοιχείο που μας βοήθησε πολύ ήταν το ότι έχουμε ένα μεγάλο αρχείο με ηχογραφήσεις, ηχογραφούμε ανελλιπώς τις πρόβες μας και τα live μας. Οπότε αποφασίσαμε από όλο το αρχείο μας να κάνουμε ένα κολλάζ από τις διάφορες εκδοχές του κάθε κομματιού και στην συνέχεια μπήκαμε στην διαδικασία της προπαραγωγής. Έτσι μέσα από αυτούσια jams, ανακατασκευάσαμε τα κομμάτια μας σε συνθήκες studio. Στην ουσία οργανώσαμε το μουσικό μας χάος.
Το εξώφυλλο του δίσκου σας, καθώς και η μουσική σας έχει άμεσες αναφορές στην φύση και μας μεταφέρετε σε ένα βουκολικό περιβάλλον. Πιστεύεις σε μια τέτοια μετάβαση στις ρίζες μας και σε μια αρχέγονη κατάσταση (κυριολεκτικά και μεταφορικά);
Όλο αυτό σαν προδιάθεση στον δίσκο δεν υπήρχε, δεν αποφασίστηκε ποτέ. Εφόσον μια μπάντα δισκογραφεί είναι πολύ σημαντικό για εμάς να μπορεί να αποδώσει την κατάσταση που βρίσκεται εκείνη την στιγμή. Τα live μας εκείνη την περίοδο (καλοκαίρι 2015 – Μάιος 2016) ήταν διονυσιακά χωρίς να το έχουμε στήσει κάπως έτσι, το πήραμε πίσω ως feedback. Η επιστροφή στην φύση στο δίσκο σαν ζητούμενο δεν υπάρχει, όμως το μέλλον χτίζεται πάντα κοιτώντας πίσω, με βασικό ζητούμενο πάντα την εξέλιξη, και μουσικά και κοινωνικά. Σχετικά με το εξώφυλλο, μια φωτογραφία που την έχω τραβήξει εγώ, είναι στα πλαίσια ενός παιχνιδιού που έχουμε από την πρώτη στιγμή, από όταν φτιάξαμε το πρώτο μας logo, τα πρώτα μας μπλουζάκια,τα πρώτα μας tapes, όπου κάναμε πάντα παιχνίδια με ζώα. Η μπάντα λέγεται Chickn αλλά ποτέ δεν θα δεις πουθενά ένα κοτόπουλο. Στην αρχή ήταν ένας λαγός, μετά μια γάτα, μετά μια φάλαινα και τώρα μια αγελάδα.
Τα live σας πάντα ένα μυστήριο, από το setlist μέχρι το πόσοι θα είστε πάνω στην σκηνή. Mε μια ολοκληρωμένη δουλειά σας πλέον, τι να περιμένουμε από εσάς στις 24 του μήνα στο Gagarin;
Αυτό το live διαφέρει ριζικά από όλα τα υπόλοιπα live μας. Είναι μια δουλειά που δεν την έχουμε ξανακάνει και δεν ξέρω πότε θα ξανασυμβεί από εμάς κάτι ανάλογο. Θέλουμε πάρα πολύ να παίξουμε το δίσκο, συνεπώς θα παίξουμε όλα τα κομμάτια του δίσκου με τη σειρά και θα υπάρξουν πολλοί μουσικοί για να μπορέσουμε να το αναπαράγουμε όλο αυτό. Για άλλη μια φορά θα ακούσετε διασκευές των κομματιών μας, καθώς είναι αδύνατον να παιχτούν ακριβώς όπως είναι στο δίσκο με την παραγωγή να είναι τόσο massive, αλλά η εκδοχή τους αυτή τη φορά θα είναι μαξιμαλιστική. Γι’ αυτό επιλέξαμε και το Gagarin, είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα για εμάς, και θέλαμε να έχει ένα ειδικό βάρος όλο αυτό, δεν θέλαμε να είναι σαν όλα τα άλλα live που έχουμε παίξει. Θέλαμε να το κάνουμε όπως αρμόζει σε μια τέτοια περίσταση, στον καλύτερο συναυλιακό χώρο της Αθήνας, να βγάλουμε ένα ωραίο poster, special guests τους φίλους και συνοδοιπόρους A Victim Of Society και DJ τον Αδαμάντιο από Teranga Beat, τον ιδρυτή ενός από τα πλέον ενδιαφέροντα labels τα τελευταία χρόνια. Θέλαμε να το στήσουμε και να κάνουμε ένα live τόσο για εμάς όσο και για τον κόσμο που αφορά αυτό που παίζουμε. Η φιλοδοξία που έχουμε για αυτό το live είναι να συμβεί κάτι που όσοι το δουν – και εμείς οι ίδιοι, να το θυμόμαστε για πολύ καιρό.
Σε ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σου και για την όμορφη συζήτηση που είχαμε. Περιμένουμε λοιπόν να σας απολαύσουμε και επί σκηνής την Πέμπτη 24 Νοεμβρίου στο Gagarin 205 Live Music Space.