H αξεπέραστη Siouxsie Sioux έρχεται στις 23 Ιουνίου στην Πλατεία Νερού, στα πλαίσια του Release Athens Festival 2023, στη μεγάλη της επιστροφή στις live εμφανίσεις μετά από σχεδόν 15 χρόνια, σε μια συναυλία που αναμένεται να τιμήσουν όλες οι μουσικές φυλές της Αθήνας. Ο Πάνος Παναγιωτόπουλος μας υπενθυμίζει κάποια από τα γεγονότα που καθόρισαν την πορεία της.
Sex Pistols: Αρκετό καιρό πριν αποφασίσουν να δημιουργήσουν τους Banshees, η Siouxsie και η παρέα της (και αργότερα bandmates) ακολουθούσαν φανατικά τους Sex Pistols στις βρετανικές περιοδείες τους, καθιερώνοντας παράλληλα και ένα ιδιαίτερο punk look, το οποίο αργότερα έγινε και το σήμα κατατεθέν τους.
Lord’s Prayer: Τον Σεπτέμβρη του 1976, πριν καλά-καλά αποφασίσουν να συμπεριφερθούν σαν “κανονική” μπάντα, οι Banshees παρακάλεσαν τον Malcom McClauren αν μπορούσαν να ανοίξουν την εμφάνιση των Sex Pistols στο 100 Club Punk Festival, καθώς το support group είχε μόλις ακυρώσει. Το σποτέλεσμα ήταν μια εικοσάλεπτη cult απόδοση του Lord’s Prayer, με τον Sid Vicious και τον Marco Pirroni σε χρέη drums και κιθάρας αντίστοιχα. Φυσικά, κανείς τους δεν είχε ιδέα πως να παίζει.
Impact: Η DIY εκδοχή του μουσικού οράματος τους, έβαλε τις βάσεις του post-punk ιδιώματος, με σημαντική επιρροή -και σημείο αναφοράς- ακόμη και στις μέρες μας. Μεταξύ άλλων, ο Peter Hook, οι The Cure, οι Jane’s Addiction, Jesus & Mary Chain κ.α. έχουν δηλώσει πως η μουσική των Banshees ήταν σημαντικό εφόδιο για τον ήχο τους.
Anti-Nazi: Η Siouxsie, έχει πληρώσει ακριβά τις ακραίες στυλιστικές της επιλογές. Την περίοδο που οι punks έβρισκαν έξυπνο το να κυκλοφορούν με ναζιστικά σύμβολα ως “αντίδραση” στο συντηρητικό κατεστημένο, η αγαπημένη κατά τ’ άλλα performer, δέχτηκε άγρια επίθεση από αντιναζιστές σε μια γαλλική συνοικία. Έκτοτε δηλώνει μετανιωμένη γι’ αυτήν την άστοχη επιλογή της.
Robert Smith/Morrissey: Την περίοδο 82′-84′ ο Robert Smith των The Cure έκανε ένα μικρό break απ’ την κύρια μπάντα του, εκτελώντας χρέη κιθαρίστα στα live gigs των Banshees. Επίσης, η Siouxsie έχει συνεργαστεί με τον Morrissey των The Smiths σε μια one/off ηχογράφηση. Για την ιστορία, το κομμάτι το λένε “Interlude”, το οποίο και πρότεινε ο παρτενέρ της μέσα από μια λίστα από τραγούδια που έχουν γράψει αποκλειστικά γυναίκες. Δυστυχώς, το track έμεινε στα αζήτητα, καθώς έπεσαν έξω τα σενάρια ενός μουσικού βίντεο.
Suburbs: Ο αλκοολισμός του πατέρα της, καθώς και η σεξουαλική επίθεση που δέχτηκε σε μικρή ηλικία, έθρεψε το μίσος της για τα προάστεια στα οποία ζούσε. Αποκομμένη από παρέες και συγγενείς, η Siouxsie έζησε μοναχικά, με μοναδική συντροφιά τη λογοτεχνία και τους δίσκους του Otis Redding. Αργότερα φυσικά, μπήκε το punk στη ζωή της και άλλαξαν όλα.
Cover Girl: Η iconic φιγούρα της Siouxsie, έγινε εξώφυλλο σε δεκάδες έντυπα της εποχής -και όχι μόνο- τα οποία φιλοξενούσαν συνεντεύξεις απ’ την ίδια και τους Banshees. Δημιουργώντας ένα άτυπο beef (και ζήλια) στους underground καλλιτεχνικούς κύκλους, η Siouxsie δήλωνε πως ήταν όμορφο να είσαι punk, και ταυτόχρονα να έχεις hit singles στο Top Of The Pops. Εξάλλου πως θα ακουγόταν η φωνή της -και όλα όσα είχε να πει- διαφορετικά;
Tour Life: Οι Banshees έχουν μοιραστεί το ίδιο van με τους Motörhead. Τι άλλο να πούμε γι’ αυτό;
(+1) Η μουσική δεν θα ήταν ποτέ η ίδια χωρίς την Siouxsie. Η επιτυχία και το όραμα της, έδωσε πάτημα και θάρρος σε εκατοντάδες κοπέλες της εποχής, να κοντράρουν μια ανδροκρατούμενη κυρίως μπίζνα (rock/punk δεν έχει σημασία), να βγουν μπροστά και να αλλάξουν τον κόσμο μας. Την ευχαριστούμε.