Λίγες ημέρες πριν το mini-tour που θα πραγματοποιήσουν οι Γερμανοί Wedge στην Ελλάδα, ο Χρήστος Κατσίμπας συνομίλησε με τον Kiryk Drewinski (κιθάρα/φωνή) για λογαριασμό του RockinAthens.gr!
Καλώς ήρθατε στο RockinAthens.gr!
Ευχαρίστηση μας!
Δώστε στους Έλληνες οπαδούς μερικές πληροφορίες σχετικά με το πώς, πότε και γιατί σχηματίστηκε το συγκρότημα;
Στις αρχές του 2014 βρήκαμε το όνομα του συγκροτήματος και ξεκινήσαμε να παίζουμε shows. Χρόνια πριν είχα γράψει μερικά τραγούδια, τα οποία μέχρι εκείνη τη στιγμή πίστευα ότι θα έμπαιναν στον επόμενο δίσκο του άλλου μου συγκροτήματος τους The Magnificent Brotherhood. Αλλά ένιωσα ότι μερικά από αυτά ίσως να ήταν υπερβολικά heavy για μια garage/psych μπάντα όπως οι The Hood. Ο Holger “The Holg“ Grosser, ο ντράμερ μας με τους Wedge, επίσης έπαιζε σε εκείνη τη μπάντα για κάποια περίοδο, ένα χρόνο πριν το διαλύσουμε για τα καλά. Ήδη από τότε ο Holg και εγώ κατά κάποιο τρόπο γνωρίζαμε ότι θα καταλήγαμε μαζί σε κάποια μπάντα αργά ή γρήγορα. Έτσι είχαμε ντραμς, κιθάρα και φωνητικά και τα περισσότερα από τα τραγούδια, αλλά εξακολουθούσαμε να χρειαζόμαστε ένα τρίτο μέλος. Δεν κοιτάξαμε μακριά, η μουσική συντροφιά και συγκάτοικος του Holg, ο David Götz προσχώρησε στο μπάσο. Μιας και είμαι μεγάλος οπαδός των Grand Funk Railroad, πάντα ήθελα να έχω ένα όργανο στο συγκρότημα, αλλά επίσης ήθελα να είμαστε τρία μέλη μόνο, έτσι σκέφτηκα ότι θα μπορούσα να αλλάζω μεταξύ της κιθάρας και του οργάνου, όπως ακριβώς έκανε ο Mark Farner. Αλλά μια μέρα άκουσα τον Dave να jam-άρει σε ένα όργανο και ήταν ξεκάθαρο ότι αυτός θα ήταν ο κατάλληλος για να κάνει τη δουλειά. Από εκείνη την ημέρα το κάνει live με τον τρόπο του Ray Manzarek, χρησιμοποιώντας ένα επιπλέον keyboard για το μπάσο, στο αριστερό χέρι και παίζει το όργανο με το δεξί, εξακολουθεί να παίζει μπάσο στα μισά από τα κομμάτια.
Παίζετε αυτό το revival 70′s rock, αλλά στον ήχο σας έχετε πολλά στοιχεία από rock n’ roll, με μια αίσθηση ψυχεδέλειας. Πως προέκυψε αυτή η διαφοροποίηση;
Δεν σκεφτόμαστε το είδος της μουσικής που παίζουμε. Είμαστε οπαδοί της μουσικής σε όλη μας τη ζωή, ότι κάνουμε προκύπτει φυσικά. Είναι το μόνο πράγμα που ξέρουμε. Μαζεύω παλιά όργανα, fuzz boxes (πετάλια), ενισχυτές και άλλα, έτσι ένα μέρος του ήχου μας έρχεται από εκεί αλλά το άλλο σημαντικό συστατικό είναι το songwriting και ο τρόπος που αισθανόμαστε τη μουσική και ο οποίος είναι επηρεασμένος από παλιά συγκροτήματα εκείνης τη εποχής. Νομίζω ότι ακούγοντας πολλούς παλιούς δίσκους είναι το καλύτερο μουσικό σχολείο που μπορείς να έχεις. Ξέρετε psych in > psych out.
Το να είστε τρίο, κάνει τα πράγματα ευκολότερα στο συγκρότημα;
Ναι, κάθε επιπρόσθετο μέλος είναι ένα ρίσκο. Πόσες φορές η ευκαιρία για ένα show χάνεται, επειδή ένα μέλος δεν μπορεί; Ακόμα και μόνο με άλλους δυο μπορεί να υπάρξει πρόβλημα, απλά δεν είναι τόσο συχνό και για να είμαι ειλικρινής πραγματικά μου αρέσει ο ήχος και ειδικά οι περιορισμοί ενός τρίο σε live. Στο στούντιο μπορείς να κάνεις τα πάντα όπως θέλεις, αλλά live πρέπει να παίξεις διαφορετικά. Αυτό κάνει τα πάντα πιο ενδιαφέροντα. Δεν υπάρχει πιο βαρετό από το να είσαι σε ένα συγκρότημα το οποίο ηχεί νότα προς νότα όπως ακριβώς στον δίσκο. Από την άλλη είναι πιο προκλητικό του να είσαι σε ένα line up αποτελούμενο από τρία άτομα καθώς σε κάθε περίπτωση θα ακουστείς. Δεν μπορείς να κρυφτείς πίσω από τις κιθάρες, horns ή οτιδήποτε άλλο.
Ο πρώτος σας δίσκος έχει κυκλοφορήσει σχεδόν δυο χρόνια, ποια είναι η ανταπόκριση που έχετε μέχρι στιγμής;
Δεν παραπονιόμαστε, πράγμα το οποίο είναι αστείο μιας και στην αρχή δεν θέλαμε να κυκλοφορήσουμε τον δίσκο. Σχεδιάστηκε να είναι το demo στην αρχή αλλά μετά τη θετική ανταπόκριση που είχαμε από φίλους, το κυκλοφορήσαμε και είμαστε χαρούμενοι με την καλή ανταπόκριση που συνεχίζεται. Επί του παρόντος έχει εξαντληθεί και θα υπάρξει επανέκδοση του.
Ποιο το αγαπημένο τραγούδι από τον δίσκο των μελών του συγκροτήματος;
Εμένα και του The Holg μας αρέσει το “Easy Chair”, καθώς έχει πολλά ντραμς και δυο κιθαριστικά solos (γέλια). Το αγαπημένο του David είναι ένα σπάνιο μιας και δεν τα κατάφερε να μπει στον δίσκο, αν και ηχογραφήθηκε την ίδια περίοδο, ονομάζεται “Turn Back Time” και εμφανίζεται σε μια συλλογή που ονομάζεται “ Stoned Circus Radio Show – 20th Anniversary”, που κυκλοφόρησε στη Γαλλία το 2015.
Πότε θα πρέπει να περιμένουμε ένα νέο δίσκο από τους Wedge;
Έχουμε προηχογραφήσει τον δεύτερο δίσκο στο προβάδικό μας, ακριβώς όπως με τον πρώτο, αλλά αυτή τη φορά θα ηχογραφήσουμε σε ένα κατάλληλο στούντιο, μιας και θέλουμε να ηχεί μεγαλύτερο σε σχέση με το ντεμπούτο. Δεν γνωρίζουμε την ακριβή ημερομηνία κυκλοφορίας του, καθώς ακόμα δεν έχει ηχογραφηθεί, αλλά μια ολοκληρωμένη κυκλοφορία είναι στον ορίζοντα!
Τον επόμενο μήνα έρχεστε στην Ελλάδα για πρώτη φορά. Tι να περιμένουμε από τους Wedge επάνω στη σκηνή;
Θα δώσουμε το 100% στη σκηνή (και εκτός σκηνής φυσικά)! Αν και εσείς επίσης δώσετε το 100%, θα έχουμε 200% από αγνή rock‘n‘roll διασκέδαση! Yeah!
Ποια ήταν μέχρι στιγμής η καλύτερη στιγμή που είχατε ενώ περιοδεύατε;
Οι καλύτερες στιγμές που είχαμε στο δρόμο απλά δεν μπορούμε να τις θυμηθούμε…και φίλε, υπήρξαν πολλές από αυτές! (γέλια)
Αυτά από εμένα, ευχαριστώ για το χρόνο σου, οι τελευταίες κουβέντες σας ανήκουν!
Ευχαριστούμε για τα πάντα! Πραγματικά ευχόμαστε να δούμε όλους τους rock n’ roll ανθρώπους στην Ελλάδα πολύ σύντομα. Θα είναι η πρώτη μας φορά στην όμορφη χώρα σας, έτσι διαδώστε το νέο. Συνήθως δεν απογοητεύουμε! Ευχαριστούμε για την στήριξη!
***ENGLISH VERSION:***
Welcome to RockinAthens.gr!
Thanks for having us, it‘s a pleasure!
Give the Greek fans some piece of information about the band. How, when and why the band was formed?
In early 2014 we found our band name and begun to play shows together. I had written a few songs the year(s) before. By that time I still thought some of those tunes would go on the next album of my other band „The Magnificent Brotherhood“. But I also felt that some of those tunes might be maybe too heavy/too guitar-soaked for a garage/psych outfit like The Hood. Holger „The Holg“ Grosser, our drummer with WEDGE also played in that band for a short period of time, on and off ca. one year before we finally disbanded for good. As far back as then Holg and I somehow knew we would end up in a new band together sooner or later. So we had drums, guitar & vocals and most of the songs but still needed a third member. We had not to look far: Holg‘s long time music companion and room mate David Götz joined in on bass guitar. Being a huge fan of „Grand Funk Railroad“ I always wanted to have some organ in the band but also wanted it to be a three-piece only so I thought I could change between guitar to organ, just like Mark Farner did. But after I have heard Dave jamming on an organ one day it was absolutely clear that he was the one who would have to do the job. Since that day he does it live the Ray Manzarek way using an extra keyboard for bass only (left hand) and playing the organ with his right hand. He also still plays bass guitar on ca. half of the tunes.
You are playing this revival 70’s rock, but in your sound there are plenty of rock n’ roll elements with a touch of psychedelia. How did this differentiation happened?
We don‘t really think about what kind of sound we‘re playing. Being music fans all our lives everything we do just happens naturally. That‘s the only thing we know. We just can‘t help it, really. I collect old instruments, fuzz boxes, amplifiers etc. so one part of our sound comes from here but the other important ingredient is our songwriting and the way we feel music which is heavily influenced by old bands from that era. I think listening to a lot of good old records is the best musical schoolin‘ you can get. You know, psych in > psych out.
Being a trio, makes things easier for the band?
Oh yes, every additional band member is a „risk factor“ in the end. How many times an opportunity for a show is left out just because one member can‘t do it. Even with only 2 other mates you have this problem but just not that often. And to be honest I really like the sound and especially the limitations of a three-piece live. In the studio you can do anything you want anyhow but live you have to play things differently. This makes everything more interesting. There‘s nothing more boring than a band sounding note for note exactly like the album. On the other hand it is more challenging as in a three man line-up you are going to be heard, no matter what. You can‘t hide behind another wall of guitars, horns or whatever.
Your first self-titled album was released almost two years ago. What is the feedback you are having so far?
We really can‘t complain, which is funny as we didn‘t want to release the album at first. It was only planned as a demo in the beginning but due to positive feedback from many friends we did release it and we‘re still glad as the good feedback continues. Currently it‘s sold out but there will be a reissue.
Which is your favorite track from the album?
Me and The Holg like „Easy Chair“ as it has a lot of drums going on and two guitar solos, hehe. David‘s fave is a rare bird that hasn‘t made it onto the album but was recorded on the very same session. It‘s called „Turn Back Time“ and appears on a sampler called „Stoned Circus Radio Show – 20th Anniversary“, released in 2015 in France.
When we have to wait for a new Wedge studio album?
We pre-recorded the second album already in our rehearsal room, just like the first one but this time we will re-record it in a proper studio as we want the second one to sound a bit bigger than the debut. Don‘t know an exact release date yet as it is not even recorded but a new full length release is just on the horizon!
Next month you are coming to Greece for the first time. What we have to expect from Wedge on stage?
We will give our 100 percent on stage (and off stage too of course)! If you people will give your 100 percent as well, we will have 200% of pure rock‘n‘roll fun!! Yeah!
Which was until now the greatest moment you had while you were touring?
The very best moments we had on the road we simply can‘t remember …and maaan, there have been many of those!
That’s all from me. Thanks for your time, last words belongs to you!
Thank you for everything! We really hope to see YOU ALL rock‘n‘roll people in Greece very soon. It‘s gonna be the first time for us in your beautiful country so please spread the word. We usually don‘t disappoint. Thanks for the support!








