Τριάντα χρόνια μετά τη δημιουργία τους στο Essen της Γερμανίας το 1982, οι Kreator μοιάζουν ακόμη ως οι αδιαφιλονίκητοι άρχοντες της Ευρωπαϊκής thrash metal σκηνής. Η ηγεμονία της Γερμανίας στην Ευρώπη ενοχλεί πολλούς αλλά η ηγεμονία αυτών των τρελών Γερμανών δεν ενόχλησε ποτέ κανέναν.
Παρά την οικονομική κρίση που χτυπάει τη χώρα μας, ένα tour-ορόσημο στην ιστορία του ακραίου ήχου, περνάει από τη χώρα μας. Μιλάω, φυσικά, για αυτό των Kreator, Nile και Morbid Angel. Φαντάζομαι πολλοί από εσάς διαβάσατε το μήνυμα του “δικού μας” George Kollias τις προηγούμενες ημέρες.
Αυτήν την εβδομάδα, λίγες ημέρες πριν από τις εμφανίσεις τους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, θα ασχοληθούμε με την ιστορία αυτών των συγκροτημάτων μία προς μία. Ξεκινάμε, λοιπόν, με τους Kreator και, προσωπικά, θα εστιάσω σε τέσσερα albums που αποτελούν τις στιγμές που ξεχωρίζω στην ιστορία τους.
Πόσο ανάποδος και άσχετος μπορείς να φανείς όταν ξεκινάς ένα αφιέρωμα στους Kreator με ένα live album τους. Ίσως. Αποτελεί, όμως, την πρώτη μου επαφή με αυτό το μεγάλο συγκρότημα. Στα εφηβικά μου χρόνια, όταν άρχισα να ανακαλύπτω το μαγικό κόσμο της metal μουσικής, προσπαθούσα να γνωρίζω τα συγκροτήματα από συλλογές, live albums, τα οποία μπορούσαν να μου δώσουν μία πρώτη, γενική εικόνα του σχήματος, προτού εστιάσω σε συγκεκριμένα albums. Ένα διπλό live album, μετά την επιστροφή τους στην κορυφή με το “Violent Revolution” με τις ηχογραφήσεις να συμπεριλαμβάνουν και τη χώρα μας, από τις εμφανίσεις που είχαν κάνει τότε στο γήπεδο του Σπόρτινγκ. To set περιλαμβάνει τραγούδια-σταθμούς και οι πρώτες νότες του “Violent Revolution” σε χτυπούν αλύπητα στο στομάχι. Οι Kreator εδώ δείχνουν το ρόλο τους στο Ευρωπαϊκό thrash και τους γνωρίζει η, τότε, νέα γενιά των οπαδών του metal.
Είπαμε, ξεκινήσαμε ανάποδα και τώρα αποκαθιστούμε την -χρονική- τάξη. Το “Pleasure To Kill” τοποθετεί τους Kreator στον χάρτη. Και μάλιστα, σε μία συγκυρία έντονου ανταγωνισμού τόσο από την Ευρώπη και περισσότερο από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού αφού κυκλοφορεί τον Νοέμβριο του 1986. Μα τι είχε εκείνος ο χρόνος τελικά; Ένα “Master Of Puppets” τον Μάρτιο, ένα “Peace Sells…” τον Σεπτέμβριο και ένα “Reign In Blood” τον Οκτώβριο! Αυτά, μόνο στην Αμερική την ίδια στιγμή που, στην Ευρώπη, οι Destruction κυκλοφορούν το “Eternal Devastation”. Το “Pleasure To Kill” τα καταφέρνει περίφημα, επιζεί μέχρι σήμερα στις καρδιές των thrash -και όχι μόνο- metalers και κομμάτια όπως τα “Pleasure To Kill” και “Under The Guillotine” θα αποτελέσουν ύμνους για τα χρόνια που θα ακολουθήσουν.
Οι Kreator αντιλαμβάνονται το ρόλο τους και μεταφέρονται για λίγο στο…USA, για να ηχογραφήσουν το Extreme Aggression, τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του 1989, στο Hollywood. Ίσως ένα από τα σημαντικότερα albums στην ιστορία της metal μουσικής. Μόλις 37 λεπτά και 9 κομμάτια αρκούν για να κάνουν μόνιμο και σε εμφανές, πλέον, σημείο το patch “Kreator” στο jean γιλέκο του σωστού thrashά. Η μπάντα γίνεται πλέον γνωστή και στην άλλη μεριά του Ατλαντικού -είχε προηγηθεί το tour του 1987 με τους D.R.I. – ενώ το, γυρισμένο και στην Ακρόπολη, video clip του “Betrayer” παίζει στο Headbanger’s Ball του MTV.
Τα 90s περνάνε και οι εμμονές του Petrozza φέρνουν τους Kreator στο χείλος του γκρεμού. Τα goth και industrial στοιχεία που εισάγουν στη μουσκή τους μετά το πολύ καλό “Coma Of Souls” δεν αρέσουν, και πολύ καλά κάνουν. Τα “Renewal”, “Cause For Conflict”, “Outcast” και “Endorama” δεν δείχνουν να πείθουν. Μέλη της μπάντας πάνε και έρχονται και λίγο πριν τα πράγματα δυσκολέψουν και άλλο, ο Petrozza δείχνει πόσο μεγάλος ηγέτης είναι. Παίρνει όλο το συνθετικό βάρος του δίσκου πάνω του, φέρνει στην μπάντα τον Sami Yli-Sirnio, κιθαρίστα του μέχρι και σήμερα, συνεργάζεται με τον Andy Sneap στην παραγωγή και φέρνει τους Kreator στην επιφάνει για μία ακόμη φορά. Τα οργισμένα φωνητικά στο chorus του “Reconquering The Throne”, δείχνουν την ορμή με την οποία οι Kreator μπαίνουν στη μάχη για να κατακτήσουν το θρόνο του Ευρωπαϊκού thrash metal και επιστρέφουν για τα καλά στην “Αίθουσα των Μεγάλων” της heavy metal μουσικής.