Λίγες ημέρες απομένουν μέχρι το Brutality Over Sanity Deathfest III το οποίο θα πραγματοποιηθεί στις 25 και 26 Μαΐου, στο An Club στην Αθήνα και στο Eightball στη Θεσσαλονίκη αντίστοιχα, με headliners και τις δύο ημέρες τους Γερμανούς Defeated Sanity!
Οι Ixpapalotl είναι ένα από τα συγκροτήματα που θα παρακολουθήσει το κοινό της Αθήνας! Ο Γιάννης, φωνή της μπάντας μίλησε με την Κωνσταντίνα Μακρή.
Καλησπέρα, για αρχή δώσε μας ένα βιογραφικό της μπάντας γι’ αυτούς που δεν σας ξέρουν.
Γεια σας! Οι Ixpapalotl συστάθηκαν το 2007 , αρχικά σαν μια θρασοgrind σπιτική χαβαλεδομπάντα κάπου ανάμεσα στους Rompemprop και Birdflesh (θα πέσει κεραυνός να μας κάψει), από εμένα (KJ) και τον μπασίστα μας Trollg . Η φάση τότε ήταν home jamms ,μπυράκια , χαβαλές και όλα τα παρελκόμενα. Στη συνέχεια προσχώρησαν στο συγκρότημα οι NucklearK, Bugass και Nol στις κιθάρες και στα τύμπανα αντίστοιχα. Με αυτήν την σύνθεση κυκλοφορήσαμε το 2009 το πρώτο μας EP “That of the Swamp” αλλά και την τελευταία μας δουλειά “Corpse Republic”. Φέτος είχαμε μια αλλαγή στη μία κιθάρα, καθώς ο Bugass μετανάστευσε στην Νέα Υόρκη και τη θέση του κάλυψε και θα καλύπτει στο μέλλον σαν σταθερό μέλος ο Δημήτρης (ex-Potergeist)
Εξήγησε μας τι σημαίνει το όνομα της μπάντας και πώς αυτό προέκυψε;
Το όνομα επιλέχθηκε επειδή μας ακουγόταν διαφορετικό και αστείο και μας φάνηκε ταιριαστό με το ύφος της μπάντας στο ξεκίνημά της, που όπως σου είπα ήταν πιο κοντά σε χαβαλεδοgrind καταστάσεις. Στη συνέχεια το κρατήσαμε επειδή σίγουρα σου “μένει”. Ακόμα και αν δε το θυμάσαι ακριβώς θα πεις “αυτούς εκεί το παπαροφλ , παπαροτ , παπαρες, κλπ”. Το ίδιο το όνομα παραπέμπει σε μια θεότητα των Αζτέκων. Εδώ περισσότερες λεπτομέρειες: http://en.wikipedia.org/wiki/Itzpapalotl
Ποιες είναι οι μπάντες από τις οποίες έχετε επιρροές και πως θα χαρακτήριζες τον ήχο σας;
Το φάσμα των ακουσμάτων μας είναι αρκετά μεγάλο και διαφορετικό. Εγώ κυνηγάω τα νέα ακούσματα λιγότερο από τους υπόλοιπους οπότε είμαι ο λιγότερο κατάλληλος αλλά θα προσπαθήσω να σας καλύψω τσουβαλιάζοντας τις μουσικές μας επιρροές.
Slayer / Deicide / Cannibal Corpse / Suffocation / Gorerotted / Morbid Angel / Misery Index / Napalm Death / Disavowed / Gride / Hateplow / Malevolent Creation / Carcass / Hypocrisy / Gronibard / Rompeprop / Birdflesh / Agathocles / Dismember / Entombed / At The Gates κλπ. Σίγουρα ξεχνάω πολλά…θα έλεγα οτι παιζουμε death metal με μερικά στοιχεία από grindcore.
Εκτός από τις μουσικές επιρροές, ποιες άλλες μορφές τέχνης σας επηρεάζουν;
Σαν μπάντα κάνουμε πολύ συχνά αναφορές σε κινηματογραφικές ταινίες και λογοτεχνικά έργα με σημασιολογικό περιεχόμενο κοντά στους στίχους μας. Προσωπικά επηρεάζομαι περισσότερο από την λογοτεχνία και το σουρεαλιστικό animation.
Ποιες είναι οι κυκλοφορίες σας μέχρι στιγμής; Επίσης απ’ όσο γνωρίζω ετοιμάζετε καινούρια κυκλοφορία, πες μας μερικές λεπτομέρειες.
Οι επίσημες κυκλοφορίες μας είναι δύο. “That of the Swamp” EP (2009) και “Corpse Republic” EP (2013). Υπάρχει και ένα ανεπίσημο torrent που περιέχει σπιτικές ηχογραφήσεις από την πρώτη μας περίοδο, με τον τίτλο “10000000 christians beg satan for mercy”… Όλα βρίσκονται στο internet με ελάχιστο ψάξιμο. Σχετικά με το Corpse Republic που είναι η τελευταία μας δουλειά: Ηχογραφήθηκε στο Inc M Studio στην Αγία Παρασκευή με παραγωγό τον Βασίλη Παππά (Miyoko).Π εριέχει 7 κομμάτια που κυμαίνονται σε death metal και grindcore φόρμες, συνολικής διάρκειας 18 λεπτών (21 με τις εισαγωγές). Οι ηχογραφήσεις διήρκησαν από τον Ιούνιο του 2012 έως τον Νοέμβριο του ίδιου έτους , λόγω αρκετών, διαδοχικών προβλημάτων. Το ηχογραφημένο υλικό έγινε master στο unreal studio στην Νέα Σμύρνη από τον Alex. Το EP έχει κυκλοφορήσει μόνο στο διαδίκτυο και σε ελάχιστα CD-R που κόψαμε για να δίνουμε στα live.
Κεφάλαιο στίχοι. Ποιος τους γράφει, ποια η θεματολογία τους και από πού αντλείτε έμπνευση;
Όλους τους στίχους μέχρι τώρα τους έχω γράψει εγώ (KJ). O στίχος μας είναι κοινωνικός και μέσα από συγκεκριμένο πολιτικό πρίσμα . Πες το αντιεξουσιαστικό , πες το αναρχικό πες το προοδευτικό. Μιλάμε για τα πράγματα που μας ενοχλούν στην κοινωνία , στο κράτος και στις ανθρώπινες σχέσεις και προτρέπουμε τον κόσμο που μας ακούει να κινητοποιηθεί προς υπεράσπιση των πραγματικών συμφερόντων του , την αναθεώρηση των αξιακών συστημάτων που ακολουθεί και τον επαναπροσδιορισμό των αναγκών του. Από τα παραδοσιακά death metal θέματα, καταπιανόμαστε περιστασιακά με τις ψυχικές ασθένειες και τα βάθη του ανθρώπινου μυαλού και αυτό γιατί έχουμε δυστυχώς ζήσει κάποια τέτοια γεγονότα που μας επηρέασαν.
Πες μας και μερικές πληροφορίες για το artwork.
Το εξώφυλλο του “Corpse Republic” είναι ελαιογραφία σε διαστάσεις A3 από τον Βασίλη Ασημακόπουλο, που κάνει αποκλειστικά artwork για τους Ixpapalotl. Ο Β.Α είναι γλύπτης και ζωγράφος με έδρα το Λονδίνο. Μπορεί κανείς να δει τα έργα του εδώ. Στο εξώφυλλο απεικονίζεται ένα πλάσμα στο οποίο ενσαρκώνονται κάποιες από τις πληγές της σύγχρονης ελληνικής πραγματικότητας, με τα νταβατζιλίκια της , τις κοινωνικές αντιθέσεις της και το τερατώδες αυτό κράτος που βάζει το υπερκέρδος της επιχειρηματικής ελίτ της χώρας πάνω από τη ζωή και την ελευθερία. Δυστυχώς το εξώφυλλο δεν μπορεί να αποδοθεί ικανοποιητικά σε διαστάσεις CD, για αυτό φλερτάρουμε με την ιδέα να κόψουμε λίγα LP.
DIY vs Συμβόλαιο με δισκογραφική εταιρεία, ποια τα υπέρ και τα κατά στην κάθε περίπτωση κατά τη γνώμη σας;
Εμείς πιστεύουμε ότι η μουσική δεν πρέπει να πωλείται αλλά να διατίθεται δωρεάν. Αν είναι δυνατόν κάποιος να δίνει δωρεάν το υλικό του είτε από το internet είτε και σε hard copy ας το κάνει. Καταλαβαίνουμε ότι οι μπάντες δεν έχουν λεφτά και πως οι καιροί είναι δύσκολοι. Υπό αυτό το πρίσμα δεν βρίσκουμε λάθος στο να παίρνει κάποιος πίσω μέρος του ποσού ή και όλο το ποσό που έβαλε για ηχογραφήσεις, κοπή cd κλπ , ή ακόμα και να αυτοχρηματοδοτεί μέσω της πώλησης του cd/βινυλίου του, σε λογική τιμή, τις μελλοντικές δραστηριότητες της μπάντας. Σήμερα στην αγορά μπορείς να πετύχεις κοπή cd με πλήρες artwork σε πάρα πολύ καλή τιμή, αρκετά κατώτερη του 1 ευρώ ανά CD. Αυτό σημαίνει πως στα 2 ή 3 ευρώ ( 4 , 5 και 6 για ακριβότερες παραγωγές) μπορεί κανείς να βγάλει τα λεφτά του και να χρηματοδοτήσει μελλοντικά εγχειρήματα. Δυστυχώς όμως βλέπουμε να πωλούνται cd και βινύλια σε πολύ μεγαλύτερες τιμές , πολλές φορές χωρίς να προσφέρουν την απαιτούμενη ποιότητα τόσο στην κατασκευή όσο και στην παραγωγή , ώστε να δικαιολογήσουν την τιμή τους. Ο διάλογος γύρω από αυτά τα θέματα είναι πάρα πολύ μεγάλος και δεν θα μπορέσω να πω όσα θέλω, οπότε ας κλείσω την ερώτηση λέγοντας DIY all the way.
Brutality Over Sanity. Ποιες είναι οι προσδοκίες σας από το συγκεκριμένο φεστιβάλ και πόσο σημαντικό είναι που θα μοιραστείτε τη σκηνή με όλες αυτές τις μπάντες συμπεριλαμβανομένων και των Defeated Sanity;
Για μας το σημαντικότερο στοιχείο στην υπόθεση είναι η ίδια η διοργάνωση, ο κόπος και το μεράκι των ανθρώπων πίσω από αυτή , που τρέχουν εδώ και μήνες την υπόθεση ακούραστα. Το μέγεθος του fest είναι πολύ μεγάλο για τα ελληνικά δεδομένα. Ελπίζουμε και ο κόσμος να την αγκαλιάσει , ώστε να ανταμειφθούν (ηθικά) οι εμπλεκόμενοι και να δούμε στο μέλλον αντίστοιχα εγχειρήματα ( ένα γαμάτο open air λόγου χάρη). Με τα παιδιά από τις περισσότερες μπάντες έχουμε πλέον γίνει φίλοι και έχουμε ένα λόγο παραπάνω να περνάμε καλά στα live μας. Όταν υπάρχει σεβασμός και ειλικρίνεια όλα πάνε καλά. Ειδικά για τους Defeated Sanity δεν έχω να πω πολλά. Προσωπικά δεν τους έχω μελετήσει , αλλά πάντα είναι ωραίο και διδακτικό να μοιράζεσαι τη σκηνή με μπάντες από το εξωτερικό .
Έχετε παίξει επίσης σε συναυλίες με εγχώριες μπάντες, ποιες απ’ αυτές έχετε να θυμάστε και με ποια μπάντα της σκηνής θα θέλατε να παίξετε στο μέλλον;
Πάντα θεωρούσα μπαντάρα τους Delete The Mass που με την τελευταία τους δουλειά μας άφησαν μαλάκες. Κορυφαίες μπάντες αντικειμενικά είναι οι Head Cleaner και Terrordrome. Ειδική αναφορά πρέπει να κάνω στους Mortal Torment οι οποίοι απλά ενθουσιάζουν το κοινό τους σε κάθε live. Μου αρέσουν αρκετά οι Necrorgasm ( ειδικά στα μέρη της κιθάρας). Τέλος , βρίσκω πολύ του γούστου μου τους Carnal Redemption (που έχουν και ωραίο κοινωνικό στίχο). Αναφέρομαι σε μπάντες με τις οποίες έχουμε παίξει μαζί και φυσικά έχω ξεχάσει πολλούς. Ελπίζω να μην παρεξηγηθώ. Μπάντες με τις οποίες ψήνομαστε για live είναι οι Slavebreed , οι Eternal Obscenity, οι Sickening Horror , οι Sarabante και σίγουρα άλλοι που δε μου έρχονται τώρα.
Με ποια ξένη μπάντα θα επιθυμούσατε να παίξετε live μαζί;
Θα πω με τους Napalm Death για να τους καλύψω όλους.
Πως βλέπεις την Ελληνική death metal σκηνή;
Ανεβαίνει κατακόρυφα με απίστευτα μικρά ποσοστά σαβούρας. Τα επόμενα χρόνια σίγουρα θα αναδειχτούν μπάντες από την ελληνική σκηνή στο παγκόσμιο στερέωμα του σκληρού ήχου. Το μόνο λυπηρό είναι η οικονομική συγκυρία και η παντελής απουσία θεσμικής στήριξης οποιασδήποτε άλλης μουσικής σκηνής πέραν των σκυλάδικων και της pop σαβούρας μαζικής κατανάλωσης.
Ποια θεωρείς ότι είναι τα απαραίτητα συστατικά έτσι ώστε μια μπάντα να κερδίσει τον σεβασμό του κοινού;
Τα πιο γερά θεμέλια για να χτίσεις μια σχέση εμπιστοσύνης και σεβασμού είναι η ειλικρίνεια και η συνέπεια. Το να κατακτήσεις το σεβασμό του κοινού σημαίνει να συνάψεις μαζί του μια τέτοια σχέση. Σε ποιους όμως απευθυνόμαστε; Στις μέρες μας που το κοινό κατακλύζεται από πληροφορία και ψυχαγωγείται στο σπίτι του με το πάτημα ενός πλήκτρου, η επαφή του με το αντικείμενο της ψυχαγωγίας του είναι επιφανειακή. Με άλλα λόγια ο κόσμος “σαβουρώνει” ψυχαγωγία. Ταινίες, σειρές και μουσική καταναλώνονται αμάσητα από βουλιμικούς της ψυχαγωγίας. Την άλλη μέρα, μπορεί και νωρίτερα, δεν θυμούνται την υπόθεση της ταινίας που είδαν ή το όνομα της μπάντας που άκουσαν και τους άρεσε. Αυτοί όμως είναι που κάνουν μια μπάντα επιτυχημένη, ακόμα και στον σκληρό ήχο, διότι αυτοί είναι οι πολλοί. Δυστυχώς λοιπόν οι μπάντες ή προχωράνε με όπλα την ειλικρίνεια και την συνέπεια εναντία στην παραπάνω λογική, ή καβαλάνε το άρμα του marketing και του θεάματος και γίνονται ξεφτίλα για ελάχιστα φράγκα.
Φαινόμενο «έχω καβαλήσει το καλάμι». Ένα φαινόμενο το οποίο αποτελεί ένα μεγάλο καρκίνωμα σε όλες τις underground σκηνές. Πόσο πιστεύεις ότι αυτό επηρεάζει την σκηνή και πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι για μια μπάντα να πέσει στην παγίδα?
Πραγματικά δεν έχει τύχει να γνωρίσουμε άτομο στη σκηνή μας που να έχει αυτήν τη συμπεριφορά. Ίσως σε άλλους κύκλους (ενδεχομένως στο black metal) να είναι πιο έντονο. Τέτοιου τύπου συμπεριφορές συναντάς πιο συχνά στα εσωτερικά μιας μπάντας , όπου υπάρχει ο κίνδυνος (και έχει γίνει όπως όλοι ξέρουμε) να διαλυθεί, να παίξουν μπουνιές και άλλα τέτοια. Με ειλικρίνεια και συνέπεια που λέγαμε παραπάνω δεν έχεις να φοβηθείς τίποτα.
Ποια η γνώμη σας για το downloading;
Το downloading είναι το βασικό εργαλείο διανομής της μουσικής μας. Ενθαρρύνουμε τους πάντες να κατεβάσουν δωρεάν το υλικό μας, να το κάψουν σε cd και στικάκια και να το δώσουν όπου θέλουν.
Γελοιότητα vs σοβαροφάνεια. Πάρε θέση.
Η σοβαροφάνεια είναι μία από τις πληγές που μαστίζει τις ανθρώπινες κοινωνίες. Πάει χέρι-χέρι με το κύρος που θέλει να έχει η εξουσία ,οι εκπρόσωποι της και τα φερέφωνα της. Σαν έννοια είναι κατάπτυστη. Στο επίπεδο ενός performance τη βρίσκω βαρετή και εκνευριστική. Από την άλλη βρίσκω την γελοιότητα χωρίς σκοπό λίγο σαχλή αλλά σίγουρα όχι κατακριτέα. Αν ο άλλος θέλει να κάνει νηπιαγωγείο τη σκηνή τι να κάνουμε. Πολλές φορές έχει το γέλιο του ( φάση Μalignant Τumor). Ακόμα και στη σκηνή θέλει ειλικρίνεια , ότι και να είναι θα βγει καλύτερα αυθόρμητα και όχι επιτηδευμένα.
Ποια είναι τα σχέδια σας μετά από τη συμμετοχή σας στο Brutality Over Sanity;
Το καλοκαίρι θα παίξει ανάπαυση και σύνθεση νέων τραγουδιών. Μια κυκλοφορία μέσα στο 2013 είναι πιθανή , μάλλον σε μορφή split αλλά δεν μπορώ να δώσω άλλες πληροφορίες. Σίγουρα θα κυνηγήσουμε την συμμετοχή μας σε κάποιο φεστιβάλ του εξωτερικού για το 2014, αλλά και την διοργάνωση ενός mini tour στις μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδας.
Σ’ ευχαριστώ για τον χρόνο σου. Κλείσε την συνέντευξη όπως θες εσύ.
Ευχαριστούμε για το βήμα και κλείνουμε : Nazi Punks Fuck Off!