Οι GY!BE κατάφεραν και πάλι το αδιανόητο. Κάνοντας το 2/2 επί αθηναϊκού εδάφους μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, οι καναδοί post-rockers επιβεβαίωσαν εκ νέου τη φήμη τους ως μία απο τις σημαντικότερες μπάντες του είδους. Η επιστροφή τους ήταν θριαμβευτική, στα εντυπωσιακά μέτρα και σταθμά τα οποία μας έχουν πλέον οι ίδιοι ορίσει/συνηθίσει. Ένα show δηλαδή, που πετυχαίνει πάντα κέντρο στη καρδιά μας, όσες φορές και να επαναληφθεί. Και ευτυχώς, απο το ιστορικό πρώτο live τους στο ΡΟΔΟΝ στις αρχές των 00’s, τις σχετικά σταθερές επισκέψεις τους μετά τη δεκαετή απουσία τους απ’ τη δισκογραφία και την ιστορική εμφάνιση τους στο Ηρώδειο το ’22, οι GY!BE έχουν βρεί στον τόπο μας ένα σταθερά φανατικό κοινό που δεν λείπει σχεδόν ποτέ απ’το πλευρό τους.
Ανταπόκριση: Πάνος Παναγιωτόπουλος / Φωτογραφίες: Αφροδίτη Ζαγγανά (Fuzz Productions)
Χωρίς support (κρίμα καθώς σε αρκετά venues ακολουθούσε ο One Leg One Eye, project του Ian Lynch των Lankum) και με τα πάντα να τηρούν πιστά το timetable, η μουσική κολεκτίβα των GY!BE ανέβηκε σταδιακά στη σκηνή χαρίζοντας μας το -κλασικό πια- “Hope Drone”, που τα τελευταία χρόνια λειτουργεί πλέον ως intro για το ορχηστρικό τους ταξίδι στο σχεδόν κατάμεστο venue. Η έκπληξη που μας περίμενε αυτή τη φορά, ήταν πως πέρα απο τα tracks απο το τελευταίο τους album (στο οποίο βασίζεται κυρίως το tour) το setlist τους είχε και κάμποσο υλικό απο το σπουδαίο Lift Your Skinny Fists like Antennas to Heaven του 2000, μέσα απο το οποίο ακούσαμε τα εξαιρετικά “Chart #3/”World Police and Friendly Fire” (το δεύτερο μισό του “Static”, για να συννενοούμαστε) και το “Monheim” που έκλεψαν ομολογουμένως τις εντυπώσεις τις βραδιάς. Στο πίσω μέρος της σκηνής, τα projections που ακολουθούσαν την παράσταση, ήταν για μια ακόμη φορά εκπληκτικά.

Με λίγα λόγια, κάθε ζωντανή εμφάνιση του υπέροχου αυτού group αποτελεί μια ολοκληρωμένη καλλιτεχνική κατάθεση και όχι μια ανάγκη για ένα πάρε-δώσε απο εντυπωσιακά hits, fillers και αβανταδόρικης σκηνικής παρουσίας. Οχι, οι GY!BE είναι εντελώς άλλη πίστα και δεν θα βαρεθούμε ποτέ να γράφουμε τα ίδια και τα ίδια γι’ αυτούς και το λυρικό τους μανιφέστο, που ενώ πατάει στις ίδιες σταθερές, πάντα θα μας αφήνει διαφορετική αίσθηση κάθε φορά. Και αυτό είναι που κάνει αυτούς τους Καναδούς ένα απ’ τα πολυτιμότερα μουσικά group που έχει γεννήσει ποτέ ο πλανήτης. Λύτρωση μέσω της μουσικής ελάχιστοι καλλιτέχνες μπορούν να προσφέρουν. Οι GY!BE κάνουν ακριβώς αυτό, και μάλλον είναι και ο λόγος που τους αγαπάμε. Άντε και του χρόνου.

