Με τελευταία δισκογραφική στάση του αγαπημένου Dan να είναι το “Yours, Dreamily” του 2015 με το μουσικό όχημα των The Arcs και έχοντας δώσει αγνό garage revival και rock’n’roll μέχρι τώρα έρχεται να μας παρουσιάσει την δεύτερη solo δουλειά του ονόματι “Waiting On A Song”. Με ότι και να έχει καταπιαστεί, από το δίδυμο των The Black Keys και τον συνοδοιπόρο του Patrick Carney, και από τις πιο underground στιγμές μέχρι τα Grammy Awards και την mainstream ταμπέλα, πάντα έβγαζε κάτι δικό του, κάτι αληθινό που ήταν ικανό να κερδίσει μεγάλο κοινό, όπως και να μυήσει αρκετό κόσμο στον μαγικό κόσμο του rock’n’roll.
Τι έχουμε λοιπόν εδώ; Ας σταθούμε σε μερικά εισαγωγικά για την εν λόγω κυκλοφορία, μιας και είναι ότι πιο διαφορετικό έχει κυκλοφορήσει so far σε όλα τα χρόνια της πορείας του που τον παρακολουθώ. Είναι η πρώτη κυκλοφορία της νεοσύστατης του εταιρείας παραγωγής Easy Eye Sound. Μια εταιρία που της έχει δώσει σίγουρα πολύ από την ψυχή και την ενέργεια του και το μότο “Good Sound Comes Back Around!”. Το θέμα είναι γιατί ήχους του παρελθόντος ακριβώς μιλάμε. Για να μπω στο τριπάκι της σύγκρισης με την πρώτη του solo κυκλοφορία πίσω στο 2009 και στην μαγική παραγωγή του Keep It Hid, ένα δίσκο που βρίσκεται ανάμεσα στους καλύτερους του σύγχρονου groovy blues, στο Waiting On A Song απλά περιμένουμε για λίγο groove. Τι θέλω να πω με αυτό; Είναι ένας δίσκος γεμάτος καθαρόαιμη αμερικάνικη popular country της δεκαετίας του ’70. Κάτι που δεν το έχει δοκιμάσει μέχρι σήμερα σίγουρα, και ξενίζει αρχικά στο αυτί. Το τελικό ζητούμενο είναι να μας “καλωσορίσει” στην καινούργια του δισκογραφική και ίσως και να δώσει ένα στίγμα του ήχου που θα ήθελε να ακολουθήσει. Με το τελικό αποτέλεσμα της παραγωγής να είναι κάπως πιο κενό από ότι μας έχει συνηθίσει ακολουθώντας πιστά όμως τις μουσικές φόρμες που εκτελεί αυτή τη φορά και έχοντας επιλέξει και τις συμμετοχές αυτή τη φορά από την συγκεκριμένη κατηγορία με τα ονόματα των John Prine, Mark Knopfler και Duane Eddy να κάνουν την εμφάνιση τους.
Σε μια πιο εκτενή ανάλυση των 10 καινούργιων του συνθέσεων η ακρόαση ξεκινάει με το ομώνυμο τραγούδι να φαντάζει να είναι ένα έτοιμο ραδιοφωνικό χιτάκι και ότι πρέπει για να ακούσεις κάτι αξιόλογο σε κάποιο beach bar το καλοκαίρι μεσημεράκι, αλλά να του λείπει κάτι και συνθετικά αλλά και στο κομμάτι της παραγωγής. Ακολουθεί το “Malibu Man” σε ίδιο ύφος αλλά με αρκετό funk να ανακατεύεται στο παιχνίδι και την σύνθεση να είναι σαφώς ανώτερη από το πρώτο κομμάτι. Επιστροφή στην απλή country με το “Livin’ In Sin” σαν εισαγωγή για το super hit του δίσκου το “Shine On Me” καθαρό popular rock με τον M.Knopfler να συμβάλλει τα μέγιστα. Εν συνεχεία το “King Of A One Horse Town”, ένα μαγικό ταξίδι με ανακατεμένους ήχους να δένουν υπέροχα. Οι υπόλοιπες συνθέσεις είναι αξιόλογες και με ένα τρόπο ικανές να σε μεταφέρουν σε ένα άλλο χρονικό συνεχές και ίσως σε ένα παραδοσιακό country πανηγύρι με την φωνή του Auerbach, σαν να συμμετέχει σε μια ταινία πίσω στα 70s. Η αγαπημένη μου στιγμή στο δίσκο και η πιο groovάτη που διαφέρει αρκετά από το υπόλοιπο σύνολο θα την βρείς στην θέση νούμερο 9, λίγο πριν το κλείσιμο και ακούει στο όνομα “Undertow” – απλά αριστούργημα.
Κάτι εντελώς διαφορετικό από αυτά που έχουμε συνηθίσει είναι η πρώτη κυκλοφορία του Dan Auerbach μέσα από την καινούργια του εταιρεία χωρίς αυτό να είναι απαραίτητα κακό. Στοχευμένο είναι σίγουρα όμως θέλοντας να δώσει το φρέσκο στίγμα στον ήχο που ίσως θα ήθελε να ακολουθήσει μέσα από την Easy Eye Sound με πιο pop κατευθύνσεις σίγουρα, αρκετή country και μια πιο Easy ματιά όπως λέει και το όνομα, και εξερευνώντας ένα κομμάτι στην μουσική της δεκαετίας του 1970 που σίγουρα είχε αφήσει στην άκρη. Τι να κάνουμε καλώς ή κακώς πρωτότυπη μουσική πλέον σπάνια ακούμε, τουλάχιστον ας γίνεται με όμορφο και προσεγμένο τρόπο το όποιο revival, κάτι που ο εν λόγω κύριος για άλλη μια φορά πετυχαίνει με αρκετά ικανοποιητικό για τα αυτιά μας τρόπο.