Οι Blues Pills είναι μια μπάντα, που όχι μόνο κινείται δυναμικά σε 60s/early 70s rock μονοπάτια αλλά σαρώνει τα πάντα στο πέρασμα της, με την καθηλωτική φωνή της Elin Larsson ως σήμα κατατεθέν τους. Η ιέρεια αυτή της ψυχεδελικής rock μουσικής στην εποχή μας, μας έδωσε την δυνατότητα να προσεγγίσουμε καλύτερα το τι είναι οι Blues Pills εν τέλει, μιλώντας στην Silvia Eos.
Γειά σου Elin! Πρώτα απ’ όλα, Elin, θα ήθελα να σε ρωτήσω σχετικά με το ταξίδι σου στον χώρο της μουσικής ως τώρα και να μας πεις κάποιες εμπειρίες σου τις οποίες θα ήθελες να μοιραστείς με το κοινό σου.
Εννοείς για όταν ξεκίνησα να τραγουδάω ή όταν ξεκινήσαμε με τους Blues Pills;
Και τα δύο! (Γέλια)
(Γέλια) Ο.Κ. τέλεια! Ξεκίνησα να τραγουδάω όταν ήμουν πολύ μικρή. Συγκεκριμένα δεν θυμάμαι ακριβώς πότε ξεκίνησα… Έτσι λοιπόν θα σου πω κάτι το οποίο θυμάμαι έντονα… Είχα την πρώτη solo εμπειρία μου σε ένα musical του σχολείου μου όταν ήμουν εννέα χρόνων και τελικώς όταν μπήκα στο γυμνάσιο “μυήθηκα” περισσότερο στην rock μουσική όπως και στις παλιές heavy metal μπάντες αλλά και την ψυχεδελική μουσική. Συνήθιζα να παίζω σε διαφορετικές τοπικές μπάντες. Είχα και τότε μια μπάντα με τις τέσσερις κολλητές μου “Rock n’ Roll girls” αλλά όλα αυτά ήταν μονάχα σε τοπικό επίπεδο. Δεν ήταν ιδιαίτερα σοβαρό. Και τελικώς όταν ξεκίνησα με τους Blues Pills έγιναν πολλά πράγματα. Φύγαμε για tours, κλείσαμε σοβαρές συμφωνίες για δίσκους… Ήταν πραγματικά θαυμάσια. Ειδικά τον χρόνο, που κυκλοφόρησε το πρώτο μας album ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία. Επισκευθήκαμε τόσες πολλές χώρες… Πήγαμε στην Αυστραλία, είναι μια τελείως διαφορετική ήπειρος και συναντήσαμε τόσους πολλούς υπέροχους ανθρώπους εκεί, μουσικούς που μας ενέπνευσαν και άλλους καλλιτέχνες. Είναι μια πολύ όμορφη εμπειρία ως τώρα. Ποτέ δεν πίστευα, ότι θα συμβεί κάτι τέτοιο. (Γέλια)
Πριν από ένα χρόνο υπογράψατε με την Nuclear Blast για το πρώτο σας album. Είναι πολύ σημαντικό για μια μπάντα να μην χειραγωγείται από την εταιρεία, που συνεργάζονται. Έχεις πει -στο παρελθόν- ότι ένας από τους λόγους που υπογράψατε συμβόλαιο με την Nuclear Blast ήταν το γεγονός, ότι σας άφησαν να κάνετε ότι πραγματικά θέλετε στους δίσκους σας. Πόσο σημαντικό βρίσκεις αυτό το γεγονός για την καριέρα μιας μπάντας;
Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να κάνει ότι πραγματικά θες σε ένα δίσκο. Η Nuclear Blast υπήρξε πολύ βοηθητική απέναντί μας. Εννοώ, ένας από τους βασικούς λόγους που υπογράψαμε το συμβόλαιο ήταν επειδή είχαμε ήδη συναντήσει και άλλες σημαντικές εταιρείες και αυτό που είπε η Nuclear Blast πρώτα ήταν ότι δεν ήθελαν να μας αλλάξουν. Μας αγάπησαν όπως είμαστε. Και μάλιστα τότε ήμασταν ακόμα πιο μικροί όταν υπογράψαμε. Αυτό το γεγονός έγινε περίπου ένα ενάμιση χρόνο πριν κυκλοφορήσουμε κάτι μέσω της Nuclear Blast. Αλλά πιστεύω ότι σίγουρα είδαν κάποιες δυνατότητες σε εμάς και δεν ήθελαν ν’ αλλάξουν κάτι σε αυτό. Ήμασταν σε μια μικρότερη δισκογραφική πριν αλλά το “μέγεθος” του ονόματος της εταιρείας, αλήθεια, ή κάτι παρόμοιο. Έχει να κάνει με τους ανθρώπους. Ακόμα και είσαι σε μια μεγάλη εταιρεία πολλές φορές μπορεί να σε ξεχάσουν κατά κάποιο τρόπο (Γέλια). Ή ακόμα χειρότερα μπορεί να θέλουν να σε αλλάξουν τελείως. Πρέπει να δουλεύεις με ανθώπους, που πιστεύουν σε εσένα. Ήμασταν πολύ τυχεροί με αυτό από την αρχή. Είχαμε ανθρώπους, που μας βοηθούσαν ακόμα και έξω από την δουλειά τους και ακόμα και δημοσιογράφους που έγραφαν για εμάς χωρίς να πρέπει να το κάνουν. Πάντα μας υποστήριζαν πολύ. Ήμασταν τυχεροί.
Αξίζετε την στήριξη δεν ήσασταν μόνο τυχεροί! (Γέλια)
Ναί (Γέλια) Σε ευχαριστώ!
Σε μια παλαιότερη συνέντευξή σου είχες πει ότι τα τραγούδια στις ημέρες μας δεν έχουν “ψυχή” γιατί η παραγωγή είναι σαν τυποποιημένη. Τί πιστεύεις ότι παρέχει αυτή την “ψυχή” σε ένα τραγούδι συγκεκριμένα;
Νομίζω είναι λίγο σκληρό να το γενικεύουμε. Πραγματικά δεν πιστεύω ότι όλη η μουσική σήμερα δεν έχει “ψυχή”. Παρ’ όλα αυτά σίγουρα η mainstream μουσική αποσκοπεί στο να γίνει hit. Και έτσι γίνεται και η παραγωγή. Δεν χρειάζεται να είσαι καλός μουσικός όπως γίνεται με ένα αληθινό καλλιτέχνη. Είναι περισσότερο κάτι σαν “είδωλο”. Αν θα μπορούσα να το θέσω έτσι… Πάντα υπάρχει το πρότυπο να είσαι “είδωλο”. Δεν είναι απαραίτητα για την τέχνη αυτή καθ’ αυτή, κάτι το οποίο θεωρώ πολύ λυπηρό. Μεγάλωσα με αυτού του είδους τα “είδωλα” στην τηλεόραση και πάντα σκεφτόμουν πως: “Είναι αυτό που πράγματι θέλουν οι άνθρωποι να είναι; Ένα είδωλο, κάτι σαν Θεός.” Δεν είναι κάτι για την τέχνη και σίγουρα όχι η “ψυχή” ή το συναίσθημα στη μουσική. Ο στόχος τους είναι μονάχα να βγάλουν χρήματα και να έχουν ανθρώπους να τρέχουν από πίσω τους. Δεν το καταλαβαίνω. Αυτό ποτέ δεν ήταν κάτι που πίστευα. Κατέληξα στην μουσική γιατί με βοηθούσε να περάσω τον χρόνο μου ως έφηβη και γενικότερα καταστάσεις στη ζωή μου. Όταν πηγαίνω σε κάποιο show, πηγαίνω με σκοπό να λάβω μια ιδιαίτερη αίσθηση, να βρω αυτού του είδους τη “βοήθεια”. Έχω την ανάγκη να νιώσω τα συναισθήματα των ανθρώπων και να τους δω να έρχονται σε επαφή όχι απλά με ένα “είδωλο”, που παίζει με play back. Δεν είναι για εμένα αυτό. Ποτέ δεν ήταν. Αλλά βέβαια υπάρχουν και πολύ ταλαντούχες μπάντες και καλλιτέχνες, που κρατούν αυτό το συναίσθημα ζωντανό. Όλα είναι για τη μουσική. Πάντα υπάρχει ελπίδα… Ελπίζω… (Γέλια)
Πιστεύεις ότι μπορεί ένα τραγούδι να είναι αψεγάδιαστο;
Εξαρτάται. Δεν είναι πάντοτε ο στόχος να τελειοποιήσεις το κομμάτι. Φυσικά μπορούν να υπάρξουν αψεγάδιαστα κομμάτια σε ένα δίσκο, αν το θες έτσι. Αλλά πιστεύω ότι χάνουν όλη τους την γοητεία. Σε κάθε show, που παίζουμε δεν έχω αψεγάδιαστα ψωνητικά, γιατί είμαι ο εαυτός μου. Δεν είμαι μηχάνημα (Γέλια) και μερικές φορές κουράζεσαι, ειδικά όταν είσαι σε tour. Επίσης πολλά πράγματα συμβαίνουν όταν παίζεις σε live shows. Νομίζω αυτό είναι το αληθινό νόημα στη μουσική. Είναι όπως στη πραγματική σου ζωή. Φυσικά μπορείς ν’ακούσεις τέλεια κομμάτια που έχουν παιχτεί. Εξαρτάται. Μπορεί να μην είναι τέλεια για εμένα ή τους ακροατές τους. Όταν πας σε κάποιο live show μπορεί να παίξουν τέλεια για εμένα αλλά όχι για το κοινό τους κλπ. Είναι όλα υποκειμενικά σύμφωνα με το άτομο.
Ποιά θεωρείς, ότι ήταν η πιο δύσκολη στιγμή για εσένα στην μπάντα μέχρι τώρα;
Ήταν μάλλον όταν έπρεπε ο Cory να φύγει από την μπάντα. Είχαμε έναν άλλον drummer και τώρα παίζουμε με διαφορετικό για πάνω από ένα χρόνο. Ήταν μια από τις πιο δύσκολες αποφάσεις, που έχουμε πάρει ως μπάντα. Ήταν μεγάλο κομμάτι της μπάντας μας.
Σίγουρα έχεις ακούσει, ότι το κοινό σου σε παρομοιάζει με την Janis Joplin και την Aretha Franklin. Υποθετικά, αν δεν είχες την φωνή, που έχεις τώρα ποιανού ή ποιανής την φωνή θα διάλεγες;
Ποιανού… Χμμ… Θα μπορούσα να διαλέξω και κάποιου ήδη νεκρού; (Γέλια) Πολύ πιθανό να διάλεγα της Etta James (τραγουδίστρια blues, R&B, soul, rock and roll, jazz και gospel μουσικής). Έχει μια εξαιρετική φωνή. Έχει μια άλλη διάσταση στη φωνή της, αν θα μπορούσα να πω κάτι τέτοιο. Αν τραγουδούσε περισσότερο rock ή hard rock μουσική θα ήταν πραγματικά πολύ καλή σε αυτο. Παρ’ όλα αυτά ότι έχει κάνει είναι εξαιρετικό.
Θεωρείς ότι η χρυσή εποχή του 70’ θα μπορούσε -κατά κάποιο τρόπο- να αναγεννηθεί μέσω των καινούργιων μπαντών στην εποχή μας;
Χμμ.. Πραγματικά δεν ξέρω! (Γέλια) Τότε ήταν όταν όλα άρχισαν. Η δεκαετίες του 60’ και του 70’. Ήταν κάτι τελείως καινούργιο τότε. Δημιούργησαν κάτι τελείως καινούργιο! Και εμείς επίσης προσπαθήσαμε να κάνουμε κάτι καινούργιο από την δικιά μας προοπτική. Ξέρεις… Τότε ήταν, που έγιναν όλα. Κανένας δεν είχε παίξει σαν τον Jimi Hendrix. Κανένας δεν το είχε ξαναδεί αυτό πριν. Ή ακόμα και το γεγονός με τους Black Sabbath, ότι κανένας δεν είχε ακούσει κάτι παρόμοιο στο παρελθόν. Δεν μπορούμε, λοιπόν, να το ξαναζήσουμε αυτό. Αλλά ελπίζω ότι υπάρχει πρόοδος ενάντια σε όλη αυτή τη mainstream μουσική, που μιλήσαμε προηγουμένως. Πάντα θα υπάρχουν και άνθρωποι, όπως έκανα και εγώ, που θα βρίσκουν παλιούς δίσκους ίσως που δεν έχουν ακούσει και μπορεί να κυκλοφόρησαν το 60’ ή το 70’. Αυτό η μπάντα για εσένα είναι κάτι τελείως καινούργιο. Δεν το έχεις ξανακούσει. Και σε κάνει να ενδιαφερθείς γι’αυτό. Αυτός είναι ίσως και ο λόγος, που ο κόσμος μας ακούει… Τους αρέσει αυτού του είδους η μουσική.
Είστε μοναδικοί, με τον τρόπο σας όμως. (Γέλια)
(Γέλια)
Λοιπόν, μιλήσαμε επίσης για το πόσο μοναδική μπορεί να γίνει μια μπάντα. Εν συντομία, θα ήθελα να σε ρωτήσω: πιστεύεις ότι έχετε ένα σταθερό μουσικό μονοπάτι σαν μπάντα; Υπάρχει πιθανότητα να κάνετε κάτι τελείως διαφορετικό στο μέλλον;
Ναί, συγκεκριμένα ηχογραφούμε καινούργιo album. Ξεκινήσαμε πριν λίγες ημέρες. Νομίζω ότι στο δεύτερο album εμβαθύνουμε περισσότερο στην soul και funky μουσική. Αλλά φυσικά θα υπάρξει και το hard rock στοιχείο. Μερικά τραγούδια είναι τελείως “Blues Pills” (Γέλια). Οι μελωδίες θα αλλάξουν. Γράφω περισσότερο “soul” μελωδίες και σίγουρα πιο groovy και funky. Πιστεύω… Δεν σημαίνει ότι θ’ αλλάξουμε κάτι παρ’ όλα αυτά. Όταν θα παίζουμε live shows στο μέλλον και ίσως έχουμε κυκλοφορήσει το δεύτερο ή το τρίτο album μας, θα συνεχίσουμε να παίζουμε παλαιότερα κομμάτια μας, όπως κάναμε. Δεν σημαίνει, ότι αλλάζεις τελείως. Εξελίσσεσαι σαν μπάντα, σαν μουσικός. Πρέπει να το κάνεις! Αν θες να προχωρήσεις παρακάτω αλλιώς θα καταλήξεις να είσαι βαρετός.
Τελικώς, στην καριέρα σου στην μπάντα, τί σε επηρέασε περισσότερο να συνεχίσεις;
Η αγάπη μου για την μουσική. Κάθε φορά, που παίζουμε έχει τόση πλάκα! Και το γεγονός ότι κανένας από εμάς δεν είναι “κολλημένος”. (Γέλια). Νοιαζόμαστε ο ένας για τον άλλο στην μπάντα, στην σκηνή ή ακόμα και “έξω” από την σκηνή. Παντού! Αυτοί οι άνθρωποι είναι η οικογένειά μου. Επίσης κάτι αρκετά ενδιαφέρον είναι και το γεγονός, ότι όλοι θέλουμε να εξελιχθούμε. Εγώ σίγουρα δεν πιστεύω ότι οι δυνατότητες μου δεν μπορούν να εξελιχθούν και άλλο! Είναι πάντα αυτό το συναίσθημα, του ότι πρέπει να βελτιωθείς και εσύ και η μουσική σου ή ακόμα και η ψυχή και ο νους σου! Αυτό με ωθεί στο να συνεχίσω και θα θα συνεχίσω μέχρι να μην μπορώ να τραγουδάω άλλο.
Πώς θα περιέγραφες το συναίσθημα στην μουσική σου;
Για εμένα είναι κάτι τελείως προσωπικό. Κάποια πράγματα είναι τελείως προσωπικά όπως οι στίχοι σε κάποια κομμάτια. Θα μπορούσα να πω ότι η μουσική μας είναι, σαν προσωπικές μελοποιημένες εμπειρίες.
Τελειώνοντας, έχεις κάτι να πεις στο κοινό σου πριν έρθετε στην Ελλάδα;
Ανυπομωνούμε να έρθουμε στην Ελλάδα!! Δεν έχω ξαναέρθει ποτέ. Είμαστε όλοι ενθουσιασμένοι. Είμαστε επίσης ενθουσιασμένοι για το φαγητό! (Γέλια) Άκουσα ότι είναι το πρώτο πράγμα, που πρέπει να κάνεις όταν φθάσεις εκεί. Και επίσης θα ήθελα να σας ευχαριστήσω όλους σας, που θα έρθετε στην συναυλία και φυσικά για την υποστήριξη. Γενικά δεν περιμέναμε τόση υποστήριξη. Είμαστε πραγματικά πολύ χαρούμενοι και ταπεινοί γι’ αυτό. Θα είναι μια εξαιρετική εμπειρία για όλους μας.
Σ’ ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σου, Elin! Ελπίζω να ξαναμιλήσουμε σύντομα και μετά από την συναυλία σας!
Να έχεις μια υπέροχη ημέρα. Σ’ ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σου επίσης!
***
ENGLISH VERSION:
Greetings, Elin! Initially, Elin, I would like to ask you about your “trip” in the world of music so far and also about some experiences you would like to share with your audience.
Like do you mean some when I started singing or when Blues Pills started?
Both! (laughing)
(Laughing) O.K. great. I started to sing when I was really young. Actually I don’t really remember when I started… So I will tell you something I strongly remember… I had my first solo experience in a musical in my school when I was nine years old and eventually when I started highschool I got into more rock music and like heavy metal old bands and psychedelic music. I used to play in different local bands. I had a band too back then with four of my girl – friends “Rock n’ Roll girls” but everything was in a local base. It’s wasn’t so serious. And eventually when I started in Blues Pills many stuff happened. We got off for tours, serious record deals it’s has been great. Especially the year when the first album came up it was a really awesome opportunity. We visited so many countries… We’ve been to Australia, like a whole different continent and we have met incredible people there, really inspiring musicians and other artists. It’s a lovely experience until now. I never thought it would actually happen though… (Laughing)
A year ago you signed a contract with Nuclear Blast for your first album. It is really important for a band not to be manipulated by the company they are collaborating. You have said -in the past- that one of the reasons you have signed a contract with Nuclear Blast was the fact they let you do whatever pleases you in your own records. How critical do you find this for a band’s career?
It’s important to do what do you really want in a record. Nuclear Blast has been very helpful to us. I mean that’s one of the main reasons we signed the contract, because we met other major labels as well and the thing Nuclear Blast firstly said that they didn’t want to change us. They loved us the way we are. And back then we were quite young as well when we got signed to them. This was one, one and a half year before we release anything at Nuclear Blast. But I think they definitely saw potentials and they didn’t want to change anything. We were on a smaller label before but it’s not about the size of the label, really, or stuff like that. It’s about the people. Even if you are in a major label maybe sometimes they forget about you in a way (Laughing). Or even worse they want to change you completely. You should work with people, who believe in you. We were really lucky on this from the beginning. We had people helping us like outside of their jobs and even journalists writing about us even when they didn’t have to do that. We always had great support. We were lucky.
You deserve the support you were not only lucky, dear! (Laughing)
Yeah (Laughing) Thank you!
In an older interview you have said that you think some songs nowadays don’t have “soul” because of the standardized music production. What do you think offers “soul” to a song particularly?
I think that’s pretty harsh to generalize this. I really don’t think all music today doesn’t have “soul”. Although I definitely think that the mainstream music it’s just to make a hit song. And how the production is made. You don’t really have to be a good musician like a true artist is. It’s like an idol maybe. If I could put it like that… It’s always about being an idol. It’s not about the art itself, which I think it’s really sad. I got grown up with “idols” on T.V. I always thought that “Is that what people want to be? An idol, something like a God.” It’s not about the art and it’s definitely not about the “soul” or the feeling in the music. It’s just about making money and having people to look after you. I don’t get that. And that was never a fact for me. I ended up in music because it was helping me through to my teenage time and through life itself. When I go to a show, I go there to get the feeling, to get this kind of “help”. I have the need to feel the people emotions and to see them get this “touch” not just to go to see an “idol” performing play back. That’s not for me. It was never for me. But of course there are really talented bands and artists that keeps that alive. It’s always about the music. There’s always hope… I think. (Laughing)
Do you think a song can be flawless?
It depends. It’s not about the perfection of the song. Of course there can be “flawless” songs on a record if you really want them flawless. But I think it would lose all of its charm. In every show we play I don’t sound like flawless, because I am completely myself. I am not a machine (Laughing) and sometimes you get harsh, especially when you are on a tour. Also things happen, when you play live shows. I think that’s the real thing with music. It’s like how it’s really life. Of course you can hear perfect songs like it has been played. It depends, it might not be perfect for me or their listeners. When you go to a live show they might play a perfect show for me but not for the other audience etc. It’s all relevant to the person.
What do you think it’s the most difficult thing for you in the band until now?
It was probably when Cory had to leave the band. We had an other drummer and now we play with a new one for over a year now. That’s was one of the hardest decisions we made as a band. He was a big part in our band.
You would have definitely heard that your audience compare you with Janis Joplin or Aretha Franklin. Hypothetically, if you didn’t have the voice you have now whose singing voice would you choose?
Whose… Hmm.. Like… Can I pick someones’ who is dead too? (Laughing) I would probably pick Etta James (blues, R&B, soul, rock and roll, jazz and gospel singer). She has a stunning voice. She has something like a distant voice if I can say something like that. If she sung more rock or hard rock music she would probably be great at it. Although what she did was incredible.
Do you think that the golden era of the 70’s -in a way- could be reborn through the “new” bands in our era?
Hmm… I really don’t know! (Laughing) Back then it was when it all started. The 60’s and 70’s. It was completely new back then. They did something new! We also tried doing something new from our perspective. You know… But back then it was when all actually happened. No one had ever played like Jimi Hendrix. No one had ever seen that before. Or the thing with Black Sabbath. No one had ever sounded like that before. I think you can’t re-live that. But hopefully I think it’s a progress against all that mainstream music stuff we talked about before. There will be always people like how it was for me, when you find old records, that you haven’t heard and they might came out in the 60’s or 70’s. That’s a completely new band for you. You have never heard it before. And then it makes you interested in it. That’s probably why people listens to us… They like this kind of style in our music.
You are unique in your own way (Laughing).
(Laughing)
So, we were also talking how unique a band can be. In short, I would like to ask you: do you think that you have a solid musical path as a band? Is there any chance of making something completely different in the future?
Yeah we are actually recording a new album. We have started a few days now. I think on the second album we are more getting into soul and a bit more funky music. But of course it’s going to be hard rock too as well. Some songs are really “Blues Pills” (Laughing). They melodies will change. I’ve been writing more soul melodies and also it’s gonna be more groovy or funky, I guess. It doesn’t mean we change something though. When we are going play live in the future and we would have released our second or third album, we are still going to play our older songs as we used to. It doen’t really mean you “change” completely. You just develop as a band, as musician. You need to! If you want to go somewhere or else you will end up being boring, you know.
Subsequently, in your career in the band what do you think influenced you the most to continue?
It’s the love for the music. Everytime we play I have so much fun. And also that none of us are really like stuck up people. (Laughing) We really care for each other in the band, on stage or “behind” stage. Just everywhere! These people are my family. What makes it interesting too is that we wanna develop. I definitely don’t feel that my singing abilities can’t be developed. It’s always that feeling you have to develop yourself and your music even your soul and your mind! That what keeps me going and will probably until I can’t sing anymore.
How would you describe the feeling of your music?
For me our music is really personal. Some stuff are really personal like the lyrics in some songs. I would say our music is more like personal experiences written with music.
And last but not least, do you have anything to say to your audience before you arrive in Greece?
We are looking really forward to come to Greece!! I’ve never been to Greece before. We are all really excited. We are really excited about the food too! (Laughing) I heard it’s the first thing you must do when you get there. And also I would like to thank everyone who is coming to the show and for the great support. We generally really didn’t expect so much support at all. So we are really happy and humble about that. It’s going to be a great experience for us all.
Thank so much for your time, Elin! I hope we can chat again soon after the concert! Have a great day!
Have a great day. Thank you for your time too!