Όταν η συνένωση της heavy rock και sludge metal επιτυγχάνει, ο θορυβώδης ήχος των Torche ξεπροβάλλει δυναμικά στο προσκήνιο για να εδραιωθεί για ακόμη μια φορά στις μουσικές μας προτιμήσεις. Οι βετεράνοι του σκληρού ήχου, επιστρέφουν από τις ακτές του Μαϊάμι, για να μας μεταδώσουν τη γκρουβάτη και εκρηκτική πλευρά του American Dream, μέσα από την πιο πρόσφατη κυκλοφορία τους, με τίτλο “Admission”, από την Relapse Records, στην Αθήνα, την Τετάρτη 11 Μαρτίου. Μαζί τους, οι δικοί μας, εκρηκτικοί θιασώτες του noise rock, Krause.
Στα πλαίσια της επερχόμενης εμφάνισής τους στη σκηνή του Temple, o Πάνος Παναγιωτόπουλος συνομιλεί με τον frontman και κιθαρίστα του συγκροτήματος, Steve Brooks, σε μια συζήτηση εφ’ όλης της ύλης.
Καλώς ήρθες και πάλι στο Rockin’Athens. Ετοιμάζεστε να ξεκινήσετε μια ευρωπαϊκή περιοδεία. Πως αισθάνεστε;
Προσωπικά νιώθω λίγο αγχωμένος αυτή τη στιγμή. Πρόκειται να ταξιδέψουμε σε 18 χώρες συνολικά, με τον κορονοϊό να βρίσκεται σε έξαρση σε παγκόσμιο επίπεδο. Κατά τα άλλα, είμαι ενθουσιασμένος που θα επισκεφτώ ξανά την Ελλάδα.
Συγχαρητήρια για την κυκλοφορία του νέου δίσκου. Το ανανεωμένο line–up της μπάντας επηρέασε τις διαδικασίες ηχογράφησης του άλμπουμ;
Ευχαριστούμε πολύ. Ήταν η πρώτη ηχογράφηση που κάναμε, με την εναλλαγή του Jon Nunez στην κιθάρα και του Eric Hernandez στο μπάσο. Αποτέλεσε πηγή έμπνευσης, το γεγονός ότι ο Eric συνέθετε το υλικό και ο Jon ανέλαβε το κιθαριστικό μέρος. Δημιουργήθηκε ένα διαφορετικό συναίσθημα και αναμφίβολα είναι το καλύτερο μας line up μέχρι τώρα.
Πως ήταν η διαδικασία ηχογράφησης των κομματιών με τον Jon στην κιθάρα; Ήταν αλλόκοτο μετά από τόσα χρόνια που κατείχε τον κύριο ρόλο στο μπάσο;
Έμοιαζε σίγουρα αλλόκοτο σε εκείνον, γιατί έπρεπε να μάθει να δουλεύει και να γράφει ως ο βασικός κιθαρίστας της μπάντας. Του έδωσε και κατάλαβε όμως.
Εκτός από το “Healer” που κυκλοφόρησε το 2008, το “Admission” θεωρείται ένα από τα πιο πιασάρικα κομμάτια, που εσείς οι Torche, έχετε δημιουργήσει. Πως αυτό το κομμάτι ήρθε στην επιφάνεια και προάχθηκε και σαν τίτλος του album; Εισπράττουμε ένα έντονο My Bloody Valentine συναίσθημα σε αυτό το τραγούδι.
O Jon έγραψε αυτό το κομμάτι χρόνια πριν όταν ο Andrew ήταν ακόμα στη μπάντα. Το αποκαλούσαμε το “Catherine Wheel” τραγούδι μας, για λίγο καιρό (γέλια).
Ποιο στοιχείο κατέχει την πρώτη θέση συνήθως σε ένα album των Τοrche; Η μουσική ή οι στίχοι;
Η μουσική έρχεται πρώτη. Έπειτα τα φωνητικά και οι στίχοι.
Το εξώφυλλο του “Admission” μου προξενεί ένα αίσθημα πολιτικής συνειδητοποίησης. Επηρεάζει με κάποιον τρόπο η πολιτική τη μουσική των Torche; Ποια είναι η ιστορία που κρύβεται πίσω από το artwork;
Τα τραγούδια μας διέπονται από πολιτικό περιεχόμενο ανά καιρούς. Είμαστε όλοι θαυμαστές του τοπικού καλλιτέχνη Richard Vergez και τα δημιουργήματά του ταιριάζουν με τις ιδέες μας. Είναι ένα διαφορετικό είδος εξωφύλλου για εμάς, αλλά και μια διαφορετική μορφή ηχογράφησης επίσης.
Τι συμβαίνει όσον αφορά τo Τorche vs. Robots; Θα έχουμε κάποιου είδους sequel;
Δεν έχω ιδέα αλλά θα ήταν τέλειο, αν είχαμε κάτι τέτοιο.
Το καινούριο σας album ακούγεται λίγο πιο «φωτεινό» σε σχέση με τα προηγούμενο. Τι έχει αλλάξει τα τελευταία πέντε χρόνια στον κόσμο των Torche; Η ζωή στο Mαϊάμι επηρέασε τον ήχο σας;
Η ζωή στο Mαϊάμι ανέκαθεν μας επηρέαζε. Ήμασταν απλώς σε ένα πιο ευδιάθετο mood αυτήν την περίοδο.
Έχετε επισκεφτεί την Αθήνα αρκετές φορές τα τελευταία χρόνια. Τι αναμνήσεις έχετε; Υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στο ευρωπαϊκό και στο αμερικανικό κοινό;
Συνήθως παίζουμε μπροστά σε παρόμοιους τύπους κοινού, ανά τον κόσμο. Κάποιες πόλεις κάνουν μεγαλύτερο χαμό από άλλες, αλλά το συναίσθημα είναι πάντα καλό.
Ο Jonathan πρόσφατα ίδρυσε μια εταιρεία custom ενισχυτών. Θα έρθουμε σε επαφή με τον ανανεωμένο ήχο της “Nunez Amps” στο show σας στην Ελλάδα;
Όχι, αυτή τη φορά αλλά θα χρησιμοποιήσουμε πετάλια της Nunez.
Tι παίζει συνήθως στο ραδιόφωνο και τα ακουστικά σας κατά τη διάρκεια ενός τουρ; Κάποιες καινούριες μπάντες ή άλμπουμ που θα έπρεπε να τσεκάρουμε;
O,τιδήποτε από σκληρό ήχο μέχρι new age χίπικα κομμάτια.
Μια τελευταία δήλωση στους ‘Ελληνες fans σας, μέχρι τις εμφανίσεις σας;
Θα τα πούμε σύντομα.
***ENGLISH VERSION***
Welcome back to Rockin’Athens.gr. You’re about to embark on a European Tour. How’s the feeling?
I feel a little anxious at the moment. We’re about to travel through 18 countries and there’s corona virus going around worldwide. Other than that, I’m excited to experience Greece again.
Congrats on your new album! Did the new line-up affect the band’s recording sessions?
Thank you. This was our first record with Jon Nunez switching to guitar and Eric Hernandez on bass. It’s been inspiring with Eric contributing material and Jon writing as a guitarist. It’s a different feel and certainly our best lineup so far.
How was the writing process with Nuñez on guitars? Was it weird after all these years as a bass player?
It was definitely weird for him, because he had to kind of learn to write as a lead guitarist. He killed it though.
Along with 2008’s ‘Healer”, “Admission” is one of the catchiest songs Torche has ever recorded. How did this song came to life, and became the album’s title? We get a serious MY BLOODY VALENTINE feeling on this one…
Jon wrote the music years ago when Andrew was still in the band. We were calling it our “Catherine Wheel” song for a little while. Lol
What comes usually first in a Torche album? The lyrics or the music?
Music first, then vocal melodies and lyrics.
“Admission”’s cover art has a political awareness feeling to me. Does politics affect Torche’s music in any way? What’s the story behind the artwork?
Politics get mentioned in our songs from time to time. We’re all fans of local Miami artist Richard Vergez and his pieces fit with our ideas. It’s a different type of cover for us. It’s a different kind of record too.
What about TORCHE vs. ROBOTS. Are we gonna get a sequel?
I have no idea, but it would be rad if we do.
Your new album sounds a bit “brighter” than the last one. What has changed over the last five years in Torche’s camp? Did Miami influenced your sound?
Miami has always influenced us. We were just into a “brighter” vibe this time around.
You’ve visited Athens quite a few times the last years. Any memories? Is there really a difference between European / U.S crowds?
We usually play to the same types of crowds around the world. Some cities go crazier than others, but it’s always a good vibe.
Jonathan recently launched a custom Amp company. Will we experience the “Nuñez Amps” sound at your Greek shows this time?
Not this time, but we’re using Nunez pedals.
What’s usually on your headphones/car stereo while on tour? Any new bands/albums we should check?
Everything from harsh noise to new age hippie shit.
Any last words for your Greek fans until your shows?
See you soon.