«Το “παιδί” του Nick Cave, του Tom Waits και του Leonard Cohen», o Maarten Devoldere μιλά στην Κική Ηλιάδου για τους δίσκους του (σχεδόν) solo project του, Warhaus, τους Balthazar αλλά τη μούσα του, λίγες μόλις ημέρες πριν επισκεφτεί τη χώρα μας.
Γεια χαρά! Πως είσαι σήμερα;
Μια χαρά ευχαριστώ, ξεκινάει η περιοδεία μας κι έτσι βρίσκομαι στην καλύτερη των διαθέσεων.
Έχεις ήδη οργώσει την Ευρώπη και την Αμερική παίζοντας με τους Balthazar. Ποιες ήταν οι καλύτερες σου στιγμές; Έχεις καθόλου απογοητευτεί μέσα σ’ αυτά τα χρόνια;
Οι καλύτερες στιγμές παίζονται σε μέρη τα οποία δεν έχεις ξανακούσει ποτέ. Το είδος των venues των festivals όπου φτάνεις και σκέφτεσαι ‘πως στην κόλαση θα εμφανιστούν όλοι σε αυτό το μέρος’ και στην αρχή του show είναι τίγκα!
Η δουλειά σου είναι γεμάτη αιθέρια ουσία και ρυθμικά τμήματα. Η εμπειρία πρέπει να ‘ναι το κλειδί σου, το να είσαι ερωτευμένος η κατάσταση τρόπου σου και το πείραμα η πρότασή σου. Διόρθωσέ με αν κάνω λάθος.
Προσπαθώ να φτιάχνω τραγούδια από προσωπικές εμπειρίες. Η αγάπη και o πόθος παίζουν μεγάλο ρόλο σε αυτό. Είναι ένας απεριόριστος ενδιάμεσος της έμπνευσης.
Διάβασα ότι οι Warhaus είναι το alter ego του Maarten Devoldere. Είναι δύσκολο να χειριστείς ένα τέτοιο γεγονός και ό,τι αυτό εμπεριέχει;
Ποτέ δεν το είδα σαν alter ego. Είναι απλά αυτό που είμαι. Tα τραγούδια που φτιάχνω με τους Warhaus έχουν την πρόθεση για τους Warhaus. Τα τραγούδια που φτιάχνω με τους Balthazar έχουν την πρόθεση για τους Balthazar.
Μπορείς να μου μεταφέρεις κάποιες εικόνες, χρώματα, συναισθήματα ή σκέψεις που είχες καθώς έγραφες το πρώτο Warhaus album “We Fucked A Flame Into Being”? Μα τι τίτλος!
Έγραψα ολόκληρο το album σε μια μικρή βάρκα έξω από την πόλη του Ghent. Το οποίο ήταν περίπου ο μοντέρνος τρόπος του να είσαι νομάς. Είναι ο πιο αγνός τρόπος του να γράφεις μουσική, με το να είσαι απομονωμένος απ’ όλους τους ανθρώπους, μουσική, νέα και τέτοια.
Η Sylvie Kreusch έπαιξε έναν ρόλο στο σύνολο του project, τελικά;
Με επισκεπτόταν από καιρό σε καιρό. Είναι και θα είναι η μούσα μου για πάντα. Η έλξη μου γι’ αυτήν με κάνει να γράψω μια ντουζίνα δίσκους.
Το δεύτερο album ακολούθησε αρκετά σύντομα. Μπορώ να το ονομάσω τεράστια έμπνευση αντί για Warhaus; Θα ήθελα να ακούσω την ιστορία πίσω από τον τίτλο.
Το να βρω έναν τίτλο για το δεύτερο album με κράτησε ξάγρυπνο όλη νύχτα. Για το πρώτο album ήταν ξεκάθαρο σε εμένα τι ήθελα να σημαίνει. Έτσι τελικά αποφάσισα να το ονομάσω με τον εαυτό μου, για το πως φτιάχνω μουσική και για το πως θέλω εσάς να την ακούτε.
Έχεις κάποιες σπουδαίες ιδέες για το μέλλον; Ή για να το πω διαφορετικά, κάποια σχέδια;
Μετά από αυτό το tour, είναι τελικά καιρός να δουλέψω με τους Balthazar ξανά. Είμαστε μακριά από την σκηνή για περίπου 2 χρόνια τώρα και έχουμε περιμένει για αυτήν τη στιγμή να έρθει πίσω.
Ποιες είναι οι επιρροές σου στην μουσική; Οι φήμες λένε ότι η δουλειά σου είναι ένα χαρμάνι από Leonard Cohen, Tom Waits, Nick Cave και Serge Gainsbourg. Συμφωνείς;
Πιο πολύ βρίσκω την επιρροή μου από αληθινές εμπειρίες, όπως ακριβώς πολλοί καλλιτέχνες έχουν κάνει. Είναι σημαντικό να τραγουδάς για αληθινά γεγονότα, για αληθινές γυναίκες και αληθινό πόνο.
Επισκέπτεσαι την Αθήνα στις 20 του Απρίλη. Πως νιώθεις γι’ αυτό;
Πρώτη φορά στην Ελλάδα για εμένα. Έχω γνωρίσει κάποιους Έλληνες κατά τις τελευταίες Ευρωπαϊκές περιοδείες και όλοι αποπνέουν πάθος για τη μουσική, έτσι είμαι πολύ ενθουσιασμένος να παίξω μπροστά τους.
Ευχαριστώ ξανά για το χρόνο σου, ήταν ωραία που μιλήσαμε.
Ευχαριστώ.
***ENGLISH VERSION:***
Hello there! How are you feeling today?
Doing great thanks, leaving for tour, so i’m in the best of moods.
You have already scoured Europe and America playing with Balthazar. Which were your best moments? Are you any disappointed among these years?
The best moments are playing at places of which you’ve never heard before. The kind of venues of festivals where you arrive and think ‘ how the hell will anybody show up at this place’ and at the beginning of the show it’s packed!
Your work is full of aetherial essences and rhythm sections. Experience must be your key, being in love your state of manner and experiment your proposal. Correct me if I am wrong.
I try to make songs out of personal experiences. Love and lust play a huge part in that. It’s a limitless medium of inspiration.
I’ve read that Warhaus is the alter ego of Maarten Devoldere. Is it difficult to handle with this fact and everything it involves?
I’ve never seen it as an alter ego. It’s just who I am. The songs that I make with Warhaus are intended for Warhaus. The songs that I make with Balthazar are intended for Balthazar.
Can you give me some pictures, colours, emotions or thoughts you had while writing your first Warhaus album “We Fucked A Flame Into Being”? What a title!
I wrote the whole album on a small boat outside the city of Ghent. It kind of was the modern way of being a nomad. It’s the purest way of writing music, being secluded of all people, music, news and such.
Did Sylvie Kreusch played a role to the hole of the project, finally?
She visited me from time to time. She is and will be my muse forever. My attraction for her makes me write a dozen records.
Your second album followed pretty soon. Can I call it vast inspiration instead of Warhaus? I’ d like to hear the story behind the title.
Finding a title for the second album kept me awake at night. For the first album it was very clear to me what It wanted to mean. So I finally decided to name it after myself, as how I make music and as how I want you to hear them.
Do you have any great ideas for the future? Or, to say it different, any plans?
After this tour, it’s finally time to work on Balthazar again. We’ve been away from the stage for about 2 years now and we’ve been waiting for this moment to come back.
What about your influences in music? Rumors say that your work is a blend of Leonard Cohen, Tom Waits, Nick Cave and Serge Gainsbourg. Do you agree?
I mostly find my influence in real experiences, just like many artists have done. It’s important to me to sing about real events, about real women and about real heartache.
You are visiting Athens on April, the 20th. How do you feel about that?
First time in Greece for me. I’ve met a few Greeks during the last couple of European tours and they all breathe passion about music, so very excited to play in front of them.
Thanks again for your time, it’ s been nice talking to you.
Thank you.