Oι Senser επιστρέφουν στην Ελλάδα μετά από 5 χρόνια για δύο συναυλίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αυτή την εβδομάδα. O Γιώργος Χούλλης δεν άφησε την ευκαιρία να πάει χαμένη και μίλησε μαζί τους για το παρελθόν και το παρόν της μπάντας! Ας δούμε τι είχαν να του πουν!
Χαιρετίσματα από την Ελλάδα! Ας ξεκινήσουμε με το νέο σας album, το πρώτο μετά από 4 χρόνια απουσίας, αν δεν κάνω λάθος. Μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια περί αυτού;
(Heitham) Αυτό το album ονομάζεται “To the Capsules”, ίσως είναι ό,τι πιο κοντινό στο πνεύμα του εκλεκτικισμού του πρώτου album μας. Νιώθω πώς ό,τι κάνουμε τώρα είναι πιο ώριμο. Υπάρχουν κάποια επαναληπτικά μοτίβα σε αυτό, υποθέτω, με σκοπό να γίνει ένα ταξίδι στο χρόνο μέσω αυτού (συμπεριλαμβανομένου και της νοσταλγίας η οποία έχει διερευνηθεί ήδη απο τον Mike Ladd, έναν καλλιτέχνη τον οποίο σέβομαι κατά πολύ). Επιπλέον αποσκοπούμε στο να ξεφύγουμε από το “σώμα” και από τον πλανήτη, όπου οι έννοιες είναι μάταιες προς το παρόν. Επιπλέον μερικά κομμάτια της θεματολογίας μπορεί να είναι ιδιαίτερα οικεία στους Έλληνες, μεταφορές (γραμματικές) αίματος και χρημάτων αλλά και η απουσία αυτών. Έτσι πολλές αληθινές ιδέες και ζητήματα τα έχουμε δει μέσω sci fi οπτικού “φακού”. Είναι το είδος του αυτοαναφορικού πολλές φορές επειδή το δουλεύουμε πολύ καιρό τώρα.
Το αποτέλεσμα του καινούργιου σας album σας ικανοποιεί; Είναι αυτό που θέλατε να πετύχετε εξ’ αρχής;
(James) Είναι πολύ κοντά σε αυτό που είχαμε σκεφτεί και είμαι πολύ ευχαριστημένος με αυτό. Σκοπεύαμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό από ότι είχαμε κάνει στο παρελθόν αλλά και κάτι καλύτερο από αυτό. Θέλαμε λιγότερα επίπεδα απο πριν και λιγότερη πυκνότητα στον ήχο μας καθώς είναι δύσκολο να κάνεις περισσότερα με λιγότερους ήχους. Παλαιότεροι δίσκοι των RUN DMC” ή του Schooly D είναι βασικά μόνο μια μηχανή κρουστών ή ένα breakbeat με φωνητικά και κάποια DJ cutting και τελικώς όλα μαζί ακούγονται ωραία όταν ακούγονται πολύ δυνατά. Ειλικρινά, θεωρώ πώς είναι αρκετά συνεκτικό και το artwork είναι το καλύτερο που έχουμε μέχρι στιγμής. Η αλήθεια είναι ότι ενώ ξέρουμε τί θέλουμε και τί δεν θέλουμε γενικά, δεν σχεδιάζουμε κάθε λεπτομέρεια ενός album πριν καν ξεκινήσουμε. Υπάρχουν κάποιες παράμετροι και θέματα (στις σκέψεις μας) αλλά πάντοτε μένει ένα ανοιχτό όνειρο καθώς προχωράμε την διαδικασία. Είναι αξιοθαύμαστο το γεγονός ότι πλησιάζει τόσο πολύ τις σιωπηλές προσδοκίες μας.
Η συμβολή της Kerstin και η συμμετοχή της στο καινούργιο album είναι μικρότερη από ότι στο παρελθόν; Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος που γίνεται αυτό;
(Nick) Η Kerstin απέκτησε το τρίτο της παιδί το 2011, κάτι το οποίο σήμαινε ότι δεν μπορούσε να προσφέρει κατά την διάρκεια της περιοδείας, της δημιουργίας και της ηχογράφησης που είχαμε προγραμματίσει, στην ώρα της, έτσι αποφάσισε να κάνει ένα διάλειμμα από την συνεργασία της με τους Senser. Το ότι αλλάζαμε το line up είχε πάντα αντίκτυπο στην μπάντα και το γεγονός ότι η Kerstin δεν μπορούσε να συνεχίσει μας στεναχώρησε. Στην αρχή δεν ήμασταν σίγουροι αν θα βρίσκαμε κάποιον/-α που θα μπορούσε να αντικαταστήσει την Kerstin στους Senser, έτσι σκεφτήκαμε να δουλέψουμε πάνω στα φωνητικά του Heitham και μόνο. Παράλληλα είχαμε επίγνωση του γεγονότος ότι η μπάντα αποκτά μεγάλη δυναμική με δύο δυνατούς χαρακτηριστικούς vocalists σε ένα δίσκο και στις συναυλίες. Ευτυχώς, ο ατζέντης μας ήξερε την iMMa , η οποία έμενε στην ίδια περιοχή στην οποία μεγάλωσαν και πολλά μέλη της μπάντας, στο Λονδίνο. Η iMMa επίσης ήξερε και άλλους μουσικούς με τους οποίους έχουμε δουλέψει ανά καιρούς και έτσι υπήρχε ήδη μια “σύνδεση” μεταξύ μας. Όταν η iMMa ξεκίνησε τις πρόβες με εμάς, είχαμε ήδη καταλάβει ότι η δυνατή παρουσία της και τα απίστευτα φωνητικά της θα ήταν ότι έπρεπε για τους Senser. Έχει την καταπληκτική δυνατότητα να μιμείται τον ήχο και το στυλ της Kerstin ενώ ταυτόχρονα έχει και τον δικό της χαρακτήρα. Η iMMa είναι ιδιαίτερα χαρισματική και η φωνή της έχει μεγάλη ποικιλία τόνων, έχοντας δουλέψει ήδη με μπάντες όπως οι Skunk Anansie, So Solid Crew και οι Bastille. Ανυπομονούμε να την συστήσουμε σε όλους τους fans μας στην Ελλάδα. Εκτός από τα φωνητικά της iMMa, η Kerstin δοκίμασε να κάνει κάποιες ηχογραφήσεις για το καινούργιο μας album “To The Capsules”, για το οποίο είμαστε ιδιαίτερα ευχαριστημένοι.
Ας πάμε πίσω στο παρελθόν της μπάντας. Τι σας έκανε να σταματήσετε κατά το τέλος της δεκαετίας του 90′;
(Nick) Οι δρόμοι μας χώρισαν εκείνη την εποχή, όταν ήδη ήμασταν σε περιοδεία ήδη για 6 χρόνια σερί. Όλοι ήταν σε μια κατάσταση υπερκόπωσης και πνευματικά αλλά και δημιουργικά. Φθάσαμε σε ένα σημείο όπου υπήρχαν κατανοητές εντάσεις μεταξύ των μελών της μπάντας και μας φάνηκε ότι πιο καλό να προχωρήσουμε άλλα projects. Ο Heitham, ο John και ο Haggis δημιούργησαν τους Lodestar ενώ τα υπόλοιπα μέλη των Senser συνεργάστηκαν με τον drummer, Paul Soden με σκοπό να ηχογραφήσουν το “Asylum”. Παραδόξως ποτέ δεν σταματήσαμε για αρκετό καιρό. Υπήρχε μια μικρή περίοδος μετά από το “Asylum”, όταν κάναμε ένα διάλειμμα ενός χρόνου αλλά δεν κράτησε πολύ αφού αρχίσαμε να δουλεύουμε το τρίτο album μας “SCHEMAtic”.
Θεωρείτε ότι η μπάντα θα εξελισσόταν διαφορετικά αν δεν είχατε σταματήσει τότε;
(James) Νομίζω πώς η μπάντα θα είχε εξελιχθεί σε κάτι το οποίο θα έμοιαζε πολύ λιγότερο στον ήχο που μας έχουν συνηθίσει ως “Senser”. Μουσικά, υπήρχε σίγουρα ένα “τράβηγμα” σε διαφορετικές κατευθύνσεις. Θεωρώ ότι χρειάστηκαν οι Lodestar και το “Asylum” εκείνη την εποχή για τους Senser έτσι ώστε όλα τα μέλη να επανέλθουν στον πραγματικό ήχο μας.
Σε μερικές βδομάδες θα δώσετε το πρώτο σας show στην Ελλάδα μετά απο 5 χρόνια. Ποιές είναι οι σκέψεις σας περί αυτού;
(James) Είμαστε πολύ χαρούμενοι που θα γυρίσουμε πίσω στην Ελλάδα ξανά. Κάθε φορά που παίζαμε στην Ελλάδα το κοινό ήταν φανταστικό. Το An Club και οι χώροι που παίξαμε στην Θεσσαλονίκη είχαν πάντοτε πολύ καλό κοινό. Είμαστε ενθουσιασμένοι που θα παίξουμε κομμάτια από το καινούργιο μας album αλλά και από παλαιότερα album όπως το “Asylum” και το “Stacked Up”.
Υπάρχουν κάποιες συγκεκριμένες αναμνήσεις απο τις προηγούμενες επισκέψεις σας εδώ; Ιδιαίτερα απο την πρώτη, το 1998, αν θυμάμαι καλά.
(John) Tην πρώτη φορά που παίξαμε στην Ελλάδα ήταν για εμάς μια έκπληξη. Δεν είχαμε παίξει στην Ελλάδα πιο πριν ως ολοκληρωμένη μπάντα και ο χώρος ο οποίος είχε κλειστεί για την εμφάνιση μας είχε χωρητικότητα 1000 ατόμων, στην Αθήνα. Όταν βγήκαμε στην σκηνή είχαμε μείνει άφωνοι βλέποντας τον χώρο γεμάτο από ανθρώπους οι οποίοι τρελενόντουσαν για την μουσική μας… Ήταν μια υπέροχη νύχτα για εμάς.
Κατά το πέρασμα του χρόνου παίξατε από μικρούς χώρους μέχρι και σε μεγάλα festival. Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο show το οποίο θα θυμάστε για πάντα;
(John) Υπήρξαν τόσες πολλές καλές συναυλίες ανά τα χρόνια. Παρ’ όλα αυτά τον πρώτο χρόνο παίξαμε στο Reading festival το 1993 (νομίζω), και αυτή ήταν μια αξέχαστη συναυλία. Το απόγευμα ήμασταν σε μια μεγάλη σκηνή, είχαμε ήδη δημιουργήσει ένα κοινό και ήδη είχαμε τραβήξει τα βλέμματα. Αλλά η μπάντα ήταν τόσο απασχολημένη με την περιοδεία, που δεν είχαμε παρατηρήσει πως όλη η σκληρή δουλειά συσσωρευόταν. Η σκηνή ήταν γεμάτη και το κοινό είχε τρελαθεί, κάνοντας moshing, πηδώντας από τον ένα ώμο του άλλου σε κάποιον άλλο και κάνοντας crowd surfing κλπ. Κάποια στιγμή ένας τύπος σκαρφάλωσε πάνω σε μια από τις βασικές κολώνες στήριξης της σκηνής και έπεσε. Τον είδαμε αργότερα με ένα σπασμένο χέρι αλλά με ένα τεράστιο χαμόγελο στο πρόσωπο του και ήταν ιδιαίτερα περήφανος που παρ’ ολίγον να σκοτωθεί σε μια συναυλία των Senser! Έπειτα πήγαμε να υπογράψουμε και περιμέναμε μονάχα μερικούς fans να μας περιμένουν αλλά αντί αυτού μας περίμεναν πάρα πολλά άτομα. Ήταν ένα ωραίο Σαββατοκύριακο!
Υπάρχουν σχέδια για εκτεταμένες περιοδείες, για την προώθηση του νέου album;
(John) Θα ήταν πραγματικά υπέροχο να μπορούσαμε να κάνουμε περιοδεία όλο τον καιρό, αλλά χωρίς υποστήριξη από τις δισκογραφικές, είναι δύσκολο να “μοντάρουμε” την περιοδεία με την καθημερινότητα μας. Όλοι έχουμε υποχρεώσεις και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να περιοδεύουμε ανά μικρές περιόδους, μέχρι να ξεκινήσουμε να πουλάμε εκατοντάδες και χιλιάδες δίσκους ή να υπογράψουμε με μια μεγάλη δισκογραφική. Νομίζω ότι πρέπει να συνεχίσουμε να είμαστε επιλεκτικοί για το πόσα shows κάνουμε!
Ποιό είναι το αγαπημένο σας album των Senser;
(Andy) Δύσκολη ερώτηση! Περνάμε πολύ καιρό δουλεύοντας πάνω σε κομμάτια ενός album, είναι δύσκολο να τα ακούσουμε αντικειμενικά. Κάθε album παρουσιάζει μια συγκεκριμένη περίοδο στον χρόνο μας. Λογικά μια αρκετά μεγάλη περίοδο. Ακόμα και τώρα αν εμφανιστεί ξανά τυχαία ένα τραγούδι στο iPod μου λέω: “Ωπ, δεν το έχω ακούσει αυτό εδώ και καιρό, δεν είναι κακό!” ή ακόμα και όταν απλά ακούω ένα κομμάτι και σκέφτομαι: “Σκατά, είχα δίκιο τελικά για τον συγκεκριμένο ήχο των drums, πολύ λάθος mix. Θα μπορούσαμε να κάνουμε αυτό το κομμάτι καλύτερο!!”. Είμαι ιδιαίτερα επικριτικός στα album μας δεν είμαι σίγουρος αν έχουμε δημιουργήσει το καλύτερο album μας ακόμα αλλά πιστεύω ότι το τελευταίο είναι το καλύτερο album μας ως τώρα. Νιώθω περήφανος για αυτό, καθώς το δημιουργήσαμε και το ηχογραφήσαμε όλο μόνοι μας.
Κρατάτε επαφές με σημερινή μουσική και καλλιτέχνες;
(Andy) Είμαι vinylιάκιας, αγοράζω πολλά DnB, Dubstep, HipHop και Funk βινύλια. Επίσης κάνω τον DJ στο Λονδίνο και τυχαίνει να συναντώ πολλές καινούργιες μπάντες. Εκτός αυτού έχουμε αρκετές καινούργιες μπάντες που ανοίγουν συναυλίες για τους Senser.
Και τελευταία ερώτηση…. Αν υποθέσετε πώς κάποιος ο οποίος δεν έχει ακούσει για τους Senser πιο πριν σας ρωτούσε να περιγράψετε την μουσική της μπάντας με λίγες λέξεις τί θα λέγατε για να τον κάνετε να καταλάβει την μουσική των Senser;
Απλώς κάνουμε αυτό που μας αρέσει. Λίγο από Rock, Metal, Techno και Rap. Oτιδήποτε!
Σας ευχαριστούμε πολύ για αυτή την συνέντευξη! Θα σας δούμε στην Αθήνα!
Και εμείς ευχαριστούμε…Θα σας δούμε σύντομα!
————————————————————————————————————————————————————————————-
ENGLISH VERSION
Greetings from Greece! Let’s start with your new album, the first after 4 years if I am correct. Can you tell us a little bit about it?
This album is called “To the Capsules”, it’s probably the closest in spirit to the eclecticism of our first album. I feel like what we’re doing on it is more mature . there are some re-occurring themes on it I guess, to do with time travel into ( including nostalgia which has been quite heavily explored already by Mike Ladd , an artist I respect a lot). Also escape from the body , and the planet which are futile concepts for the moment. Also some themes which may be extremely familiar to the Greek people, metaphors of blood and money and it’s absence. so a lot of real ideas and issues seen through a kind of sci fi lens. it’s kind of self referential at times because we’ve been around a long time now. (Heitham)
Is your new album as a result completely to your satisfaction? Is it what you wanted to achieve in the first place?
It is as close as we’ve had and I’m really happy with it. We aimed to make something different from our past but an improvement on it. We wanted less layers than before, less density because it’s a harder discipline to do more with less sounds. Old RUN DMC or Schooly D records are basically just a drum machine or a breakbeat with a voice and some DJ cutting and they sound great when they’re turned up loud. lyrically I feel it’s really coherent , and the artwork is the best we’ve had so far . The truth is that although we know what we want and don’t want generally , we don’t plan every aspect of an album before we start. there are some parameters and themes but it stays an open, slightly dream like process. it’s remarkable in a way that it comes so close to our unspoken expectations. (James)
Kerstin’s contribution and involvement to the new album is less than the past? Is there any specific reason for this?
Kerstin had her third baby back in 2011 which meant she was unable to commit to the touring, writing and recording that we had planned at the time so she decided to take time out from working with Senser. Changing the line up always has an effect on a band, we were pretty sad abut Kerstin not being able to continue, at first we weren’t sure if we’d be able someone who could fill the role that Kerstin played in Senser so we were considering working with Heitham’s vocals only. At the same time we were very aware of the great dynamics that you get with two strong characterful vocalists on record and at live performances. Luckily our agent knew iMMa who lived in the same area as where a lot of the band grew up in London, iMMa also knew other musicians that we’d worked with over the years so there was already a connection between us. When iMMa started rehearsing with us we knew straight away that her strong performances and amazing vocals would be right for Senser. She has a great ability to emulate Kerstin’s sound and style whilst also bringing her own character into play. iMMa is a very skilled and diverse vocalist having worked with bands as varied as Skunk Anansie, So Solid Crew and Bastille so we’re looking forward to introducing her to all our Greek fans. As well as iMMa’s vocals Kerstin did manage to do some recording on our new album ‘To The Capsules’ which we were really pleased to feature. (Nick)
Let’s go back to the past of the band shall we? What made you stop during the late 90’s?
The split happened at a time when we had all been on tour for pretty much 6 years solid. Everyone was in a state of exhaustion both physically and creatively. It reached a point where there were understandable tensions in the band and it seemed like the healthiest thing to do was to pursue other projects. Heitham, John and Haggis formed Lodestar whilst the remaining Senser members teamed up with drummer, Paul Soden, to record “Asylum”. Oddly enough we never actually stopped for any long period of time. There was a short period after Asylum when we did have a break for a year or so but it didn’t last long before we began work on our 3rd album SCHEMAtic. (Nick)
Do you think that the band would have evolved differently if you hadn’t stopped back then?
I think the band would have become something that sounded very little like what people recognise as the ‘Senser’ sound. Musically, there was definitely a pull in different directions. I think it took Lodestar and Asylum era Senser to enable everyone to finally return to our true sound. (James)
In a couple of weeks you are giving you first show in Greece in almost five years. Any thoughts on that?
We’re really vibed up about coming back to Greece again. Every time we’ve played Greece the audiences have been amazing. The An Club and the venues we’ve played in Thessaloniki have always had great crowds, we’re excited to be able to play tracks from our new album as well earlier albums such as Asylum and Stacked Up. (James)
Any memories from your previous visits here? Especially the first one, back in 1998 if I remember correctly.
The first time I remember Senser playing in Greece was a total surprise. We hadn’t played in Greece before as the whole band and the venue that we’d been booked into was a 1000 capacity theatre in Athens. When we walked out on stage we were amazed to see a completely sold out venue full of people going nuts to our music… it was an amazing night for us. (John)
During the years you’ve played in small venues as well as in big festivals. Is there a specific show you always remember?
There are so many many great gigs over the years, but the first year we played Reading festival back in 1993 ( I think ) was a very memorable gig. We were on late afternoon in a big marquee, we had already built up a following and started to get some attention, but the band had been so busy touring we hadn’t really noticed how all the hard work was accumulating . The marquee was packed, people were going crazy, moshing, jumping off each others shoulders, crowd surfing etc, and one guy climbed up the main support posts for the tent and fell off. We saw him later on with a broken arm, but a massive smile on his face like he was really proud he’d nearly killed himself at a Senser gig ! We then went to a signing session, half expecting only a few fans to be waiting, but there were loads and loads of people all waiting for us. It was a good weekend ! (John)
Are there any plans for extensive touring in order to promote the new album?
It would be great to tour all the time, but without tour support from record companies, it’s difficult to juggle touring with normal life. We all have other commitments that mean we have to tour in little bursts, until we start selling hundreds of thousands of records or get signed to a major label I think we’ll have to continue to be selective about the amount of shows we do ! (John)
Can you name your favourite Senser album?
Difficult that one ! You spend so long working on the songs for an album, it’s hard to listen to it objectively. Each album represents a period in time…..normally quite a long period ! Every now and again a song will pop up randomly on my iPod and I’m like “ooh, haven’t’ heard that in a while, thats not bad really ! ” or I’ll hear a track and think “Shit, I was right about that drum sound, totally wrong mix. Could’ve done that track better !!” I’m fairly critical of our albums, I’m not sure we’ve actually made our best album yet, but I think our latest album To The Capsules is getting close. I feel proud of it as we produced and recorded it all ourselves. (Andy)
Do you keep in touch with today’s music and artists?
Im a vinyl junky, I buy lots of DnB, dubstep, HipHop and funk. I Dj around London a lot and get to see lots of new bands and acts. Also we have new bands supporting Senser quite a lot. (Andy)
And a last one…suppose someone who hasn’t heard about Senser before, asked you to describe the band’s music in a few words…what words would you use to make him understand Senser’s music?
We just make what we like, a bit rock,metal,techno,rap, whatever!
Thanks a lot for doing this one! See you in Athens!
Thanks.. see you soon!