Οι Σουηδοί melodic death metallers Across The Burning Sky κυκλοφόρησαν πριν λίγο καιρό το ντεμπούτο album τους και ο Πάνος Κουτσουράδης είχε αρκετές ενδιαφέρουσες ερωτήσεις να κάνει στον τραγουδιστή τους, Aki.
Γεια σας παιδιά! Καλώς ήρθατε στο RockinAthens.gr! Τι κάνετε;
Χαιρετίσματα στην Ελλάδα. Το album μας κυκλοφόρησε λίγο καιρό πριν και οι πρώτες κριτικές που λάβαμε είχαν κατά κύριο λόγο θετικές αντιδράσεις. Κάθομαι εδώ και κάνω αυτή τη συνέντευξη επομένως θα μπορούσε να ήταν και χειρότερα (γέλια). Πέρα από τη πλάκα, είμαστε ενθουσιασμένοι αυτήν την στιγμή. Είμαστε ικανοποιημένοι με το feedback που έχουμε λάβει και ελπίζουμε να αρέσει σε αρκετούς ο δίσκος. Και είμαστε πολύ χαρούμενοι που μας δίνετε την ευκαιρία να κάνουμε αυτήν την συνέντευξη.
Για ποιο λόγο έχετε αποφασίσει να κρατήσετε μυστική την ταυτότητα σας; Πόσο δύσκολο είναι να το καταφέρετε αυτό;
Για αρχή πρέπει να πούμε ότι όταν ξεκινήσαμε με τους Across The Burning Sky δεν είχαμε ιδέα πως θα εξελίσσονταν τα πράγματα. Δεν είχε σημασία στην αρχή, απλά παίζαμε. Αργότερα, όταν έγινε φανερό ότι οι ηχογραφήσεις θα μπορούσαν να ήταν κάτι παραπάνω από διασκέδαση, σκεφτήκαμε ότι δεν είναι σημαντικό ποιοι είμαστε. Απλά νιώσαμε τέλεια και ελεύθεροι. Εμείς απλώς ευχαριστιόμασταν να κάνουμε αυτό που αγαπάμε. Και αποφασίσαμε ότι ο κόσμος που θα άκουγε το album μας, θα έπρεπε να το κάνει με ανοιχτό μυαλό. Δεύτερον, το βρίσκουμε μεγάλη μαλακία όταν οι άνθρωποι ενδιαφέρονται για έναν δίσκο μόνο και μόνο επειδή περιλαμβάνει κάποιον, άλλοτε περισσότερο και άλλοτε λιγότερο, γνωστό μουσικό. Και φυσικά βρίσκουμε ακόμα μεγαλύτερη ηλιθιότητα όταν “προσπερνάς” ένα album επειδή δεν υπάρχει ένα πολύ γνωστό όνομα σε αυτό. Δυστυχώς αυτό είναι ένα συχνό φαινόμενο στη μουσική βιομηχανία στις μέρες μας, πράγμα που το βρίσκουμε πολύ δυσάρεστο. Αν μη τι άλλο, όλοι μας έχουμε μερικά ενεργά χρόνια στην σκηνή. Επομένως δεν ήταν ο στόχος μας να παρουσιάσουμε τους εαυτούς μας με κάποιο τρόπο. Θέλαμε απλά να αφήσουμε την μουσική μας να μιλήσει από μόνη της, ανεξάρτητα με το ποιος βρίσκεται πίσω από αυτήν ή από που προέρχεται.
Με έκπληξη συνειδητοποιήσαμε ότι τελικά δεν είναι τόσο δύσκολο να το καταφέρεις. Ζούμε σε μία εποχή όπου το μεγαλύτερο μέρος της επικοινωνίας γίνεται με ψηφιακά μέσα. Οι μόνοι που πραγματικά σε ξέρουν και με τους οποίους έρχεσαι σε άμεση επαφή είναι ο ταχυδρόμος, η οικογένεια και οι γείτονές σου. Οι περισσότεροι επικοινωνούν μέσω μηνυμάτων ή email. Το να δημιουργήσεις ένα email γίνεται σε δύο λεπτά, όπως και μία σελίδα στο facebook. Αν λοιπόν στείλεις σε κάποιους “Γεια, είμαι ο Αλέξανδρος και αυτή είναι η μουσική μου. Πως σου φαίνεται;”, αυτοί θα ακούσουν απλά την μουσική κάποιου που ονομάζεται Αλέξανδρος. Δεν έχει καμία σημασία αν ο τύπος είναι πραγματικά ένας Αλέξανδρος από την Αθήνα ή ένας Olaf από την Στοκχόλμη. Το μόνο που έχει σημασία είναι αν σου αρέσει η μουσική του ή όχι. Μπορείς λοιπόν να έρθεις σε επαφή με μία δισκογραφική ή μία δισκογραφική να καλέσει εσένα. Μπορείς να δημοσιεύσεις τραγούδια και να ανεβάσεις videos, ακόμα και να δώσεις συνεντεύξεις. Τελικά χρειάζεσαι ελάχιστη προσωπική επαφή για να επικοινωνήσεις με τον οποιοδήποτε.
Η μουσική σας έχει σαφής επιρροές από την Σουηδική death metal σκηνή του ’90. Ποιες μπάντες αυτής της σκηνής αποτελούν μεγαλύτερη επιρροή για εσάς;
Μιας και μεγαλώσαμε σε αυτήν τη σκηνή στα 90s, είναι δύσκολο να διαλέξουμε συγκεκριμένες μπάντες. Ίσως να ήταν κατά κύριο λόγο τα πρώτα albums από συγκροτήματα όπως οι Dark Tranquility, Unanimated ή At The Gates, τα οποία δεν μπορούσαμε να τα χορτάσουμε. Ήταν μεγάλη σκηνή τότε. Πολύ γρήγορα έγινε δύσκολο να μετρήσεις τις μπάντες και τους δίσκους του συγκεκριμένου είδους, αλλά πιστεύω ότι τα έχουμε ακούσει όλα (γέλια). Και ας μην ξεχνάμε ότι και εμείς οι ίδιοι κάναμε τα πρώτα μας βήματα εκείνη την περίοδο.
Πρόσφατα, λοιπόν, κυκλοφορήσατε το ντεμπούτο σας “The End Is Near”. Τι ανταπόκριση έχετε λάβει από τον κόσμο που το άκουσε;
Το album δεν έχει πολύ καιρό που κυκλοφόρησε. Έχουμε λάβει το περισσότερο feedback, μέχρι στιγμής, από τα blogs, τα περιοδικά και τους ραδιοφωνικούς σταθμούς. Οι περισσότερες αντιδράσεις είναι εντυπωσιακά θετικές. Φυσικά, υπάρχει και κόσμος που έχει κάτι να πει για τον ήχο ή για κάτι από την μουσική που δεν του άρεσε. Αλλά αυτό είναι φυσικό. Δεν είμαστε τόσο αλαζόνες να σκεφτούμε ότι η μουσική μας πρέπει να αρέσει σε όλους. Με το τωρινό ποσοστό των 80% των καλών αντιδράσεων, μπορούμε να ζήσουμε μια χαρά. Όσον αφορά τις αντιδράσεις των fans, παρατηρούμε έναν αύξοντα αριθμό στις προβολές μας στο YouTube, περισσότερες ακροάσεις στο Spotify, καθώς και περισσότερα likes στην σελίδα μας στο Facebook.
Πείτε μας λίγα λόγια για την διαδικασία δημιουργίας του νέου σας album.
Λοιπόν, ειδικά στην αρχή δεν υπήρχε κάποια πρόβλεψη με το τι θα γίνει με το album. Ξεκίνησε στην αποθήκη μου, όταν έπαιξα ξανά κιθάρα στις αρχές του 2014, μετά από κάποιο καιρό αδράνειας. Είχα μερικές μελωδίες στο μυαλό μου και ήθελα να δοκιμάσω κάποιο καινούριο εξοπλισμό. Στην αρχή ήταν απλώς μια μελωδία, μετά δύο, στο τέλος ένα τραγούδι και εν συνεχεία, πάντα πήγαινε κάπως έτσι. Έπαιξα τις ιδέες μου σε μερικούς παλιούς φίλους και σκεφτήκαμε “αυτό ακούγεται ωραίο”. Ας jam-άρουμε μαζί. Στο ξεκίνημα απλά παίζαμε για την πλάκα μας και κυρίως για πάρτη μας. Μετά από αυτό, είχαμε πάρει φόρα και δεν μπορούσαμε να σταματήσουμε. Ηχογραφήσαμε όλες τις ιδέες και αργότερα οι ηχογραφήσεις αυτές, έφτασαν σε ένα μέγεθος το οποίο δεν το είχαμε προσχεδιάσει. Στο τέλος είχαμε εννέα κομμάτια που μας άρεσαν πάρα πολύ και τελικά θελήσαμε με κάποιο τρόπο να τα κυκλοφορήσουμε. Για προσωπικούς λόγους, έπρεπε να διακόψουμε την δουλειά για μερικούς μήνες το καλοκαίρι του 2015, αλλά στις αρχές του 2016 έγραψα τους στίχους που έλειπαν από τα κομμάτια και ηχογραφήσαμε τα φωνητικά. Γενικά ήταν μια πολύ έντονη περίοδος για εμάς κατά την οποία, ξεκινώντας από το μηδέν, προέκυψε το album. Ολόκληρη η διαδικασία σύνθεσης ήρθε χωρίς καμία πίεση. Χωρίς σκέψεις για επιτυχία ή αποτυχία. Απλώς έτσι μας βγήκε. Για αυτό το λόγο είναι ένα πολύ ειλικρινές album εκ μέρους μας και ιδιαίτερα προσωπικό για εμάς. Και επίσης πολύ “ωμό”. Δεν νοικιάσαμε studio για τις ηχογραφήσεις, γιατί στην αρχή δεν υπήρχε αυτή η ανάγκη. Όταν η MDD προσφέρθηκε να μας κυκλοφορήσει τον δίσκο, αποφασίσαμε τουλάχιστον να κάνουμε ένα επαγγελματικό master. Ο Pluto από την MegaWimpSound ήταν γνωστός σε εμάς από πολλές δουλειές του. Και τελικά, δεν μετανιώσαμε την επιλογή μας διότι μας έδωσε πολλές χρήσιμες συμβουλές για το τελικό mix-άρισμα. Βέβαια έχουμε ηχογραφήσει πολλά albums στο παρελθόν ως μουσικοί, αλλά ποτέ δεν είχαμε κάνει τέτοιου είδους παραγωγή. Αυτή ήταν επίσης μία πολύ έντονη και διδακτική εμπειρία.
Ποια θέματα πραγματεύονται οι στίχοι του “The End Is Near”;
Οι στίχοι ήταν το τελευταίο πράγμα στην διαδικασία σύνθεσης. Κατά κύριο λόγο τους γράψαμε αμέσως μετά το mix-άρισμα των κομματιών. Έτσι, στα τραγούδια με θλιμμένη ατμόσφαιρα γράψαμε τους αντίστοιχους στίχους. Επίσης, στα κομμάτια με πιο δυναμικό χαρακτήρα, γράψαμε τους αντίστοιχα ταιριαστούς στίχους. Με αυτόν τον τρόπο εμπνευστήκαμε από την μουσική και ψάχναμε θεματολογία που να ταιριάζει. Σε μερικές συνθέσεις εμπνευστήκαμε από τις σκέψεις μας, τα συναισθήματά μας, τις προσωπικές εμπειρίες και τις απόψεις μας σχετικά με την ζωή και τον θάνατο. Σε άλλα κομμάτια απλά είπαμε μυθιστορηματικές ιστορίες, εμπνευσμένες από την θρησκεία και τη μυθολογία. Επειδή είμαστε metalheads και οι ρίζες μας και οι προτιμήσεις μας βρίσκονται σε αυτό το είδος, μερικές θεματολογίες των στίχων μας σχετίζονται με αυτό.
Υπάρχει κάποιο κομμάτι από τον καινούριο σας δίσκο που να του έχετε “ιδιαίτερη” αδυναμία;
Αυτό δεν είναι δίκαιο. Ρωτάς τους γονείς να αποφασίσουν ποιο είναι το αγαπημένο τους παιδί; Προσωπικά, έχω ιδιαίτερη σχέση με το “Sacrifice”. Επειδή αυτό είναι ένα τραγούδι με το οποίο ξεκίνησαν όλα. Η μελωδία και το riff αυτού του κομματιού ήταν οι πρώτες νότες των Across The Burning Sky. Ακολουθούν τα “Demons Rising” και “The End”. Αλλά επίσης αγαπώ την δυναμικότητα του “The Fourth Deadly Sin”, τη μελαγχολία στο “Call Of The Ancient Gods” και την αβυσσαλέα απόγνωση στο “Shadows Embrace”. Έχω μία προσωπική σχέση με κάθε κομμάτι ξεχωριστά. Ως κύριος συνθέτης, όλα αποτελούν εκφράσεις συναισθημάτων για μένα, μία επεξεργασία των προσωπικών μου εντυπώσεων και μία “θυρίδα” των φάσεων της ζωής μου.
Έχετε ήδη γυρίσει σε video clip το τραγούδι “Bloodlines”. Θα ακολουθήσουν και άλλα video clip σε κομμάτια του “The End Is Near”;
Ναι, οπωσδήποτε θα κυκλοφορήσουμε και άλλο κομμάτι σε video. Προς το παρόν, δεν είναι ακόμα σίγουρο αν αυτό θα είναι κάποιο lyric video ή αν θα κάνουμε ένα επιπλέον video με τις ηχογραφήσεις. Επιπλέον δεν ξέρω πότε θα γίνει αυτό, αλλά το έχουμε σχεδιάσει και θα το κάνουμε. Για να είμαστε ειλικρινείς, πρέπει να το κάνουμε διότι προς στιγμήν δεν θα κάνουμε κάποιο live ή tour, έτσι είναι δύσκολο να προωθήσουμε το album. Το video είναι μία πολύ καλή, και στην περίπτωσή μας η μόνη, πιθανότητα να ξανατραβήξουμε την προσοχή του κοινού στο album σε μερικές βδομάδες ή μήνες.
Ιδιαίτερη εντύπωση μου έκανε και το artwork του δίσκου. Πείτε μας μερικές πληροφορίες για αυτό το εξώφυλλο.
Ξέρω ένα άτομο που ήταν απίστευτα ικανοποιημένο όταν του ζητήσαμε να κάνει το artwork. Είναι η ίδια η καλλιτέχνης. Η Lies Maria από το brushnroll.de. Είναι μία Γερμανίδα που κάνει αερογραφίες, την οποία γνωρίσαμε μέσω του Kai από το MDD. Το θέμα ήταν ότι όλοι γουστάραμε τα artworks των 80s και των 90s που είναι ζωγραφισμένα στο χέρι. Πάντα, λοιπόν, θέλαμε να κάνουμε κάτι παρόμοιο. Οπότε της ζητήσαμε αν ήθελε να ζωγραφίσει το δικό μας εξώφυλλο και εκείνη αμέσως ενθουσιάστηκε με την ιδέα. Για εμάς το εξώφυλλο είναι τόσο σημαντικό για ένα album όσο ένα τραγούδι ή οι στίχοι. Για αυτό δεν θέλαμε κάτι απλό αλλά κάτι ιδιαίτερο. Είπαμε, λοιπόν, στην Lies Maria χονδρικά το περιεχόμενο μερικών στίχων και ποια θα είναι η ατμόσφαιρα του δίσκου, αλλά τίποτα συγκεκριμένο και χωρίς ιδιαίτερες οδηγίες. Φυσικά θέλαμε ένα cover που να είναι ζοφερό και απειλητικό. Να έχει μία αίσθηση Αποκάλυψης που να ταιριάζει επίσης με το death metal, αλλά και με τον τίτλο. Ταυτόχρονα όμως θέλαμε να είναι και μία έκπληξη για εμάς. Και αυτό ακριβώς έγινε όταν η Lies Maria μας παρουσίασε το artwork λίγες βδομάδες αργότερα. Είχαμε ενθουσιαστεί και μπορώ να πω ότι μας ενέπνευσε και μας έδωσε κίνητρο ώστε να ολοκληρώσουμε την σύνθεση των κομματιών.
Η θεά του θανάτου Kali περιμένει το εποικημένο τέλος, την καταστροφή αλλά επίσης και την ανανέωση της ύπαρξης. Και όλα αυτά σχετίζονται με τον τίτλο του album. Η Lies Maria απεικόνισε την Kali δίνοντάς της χαρακτηριστικά της σκανδιναβικής θεάς Hel: Μισή νεκρή και μισή ζωντανή. Αν κοιτάξεις την θεά στο cover θα παρατηρήσεις ότι το ένα μάτι της είναι κανονικό ενώ το άλλο νεκρό. Η ίδια η καλλιτέχνης ασχολείται με την σκανδιναβική μυθολογία και πιστεύει ότι η Kali έχει κοινά στοιχεία με την Hel. Μπορεί να είναι απλά η προσωπική της άποψη, αλλά παρ’ όλα αυτά όλοι μας ενθουσιαστήκαμε με αυτήν την σύνδεση και το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα.
Ιδέες για καινούρια κομμάτια υπάρχουν;
Προς το παρόν είμαστε ικανοποιημένοι που τελειώσαμε και κυκλοφορήσαμε τον δίσκο. Για να είμαι ειλικρινής, δεν έχουμε παίξει από τον Αύγουστο. Υπάρχουν κάποιες ιδέες αλλά προς στιγμήν δεν σκεφτόμαστε για καινούρια κομμάτια. Ένα πράγμα είναι σίγουρο: αν γράψουμε καινούρια τραγούδια και ηχογραφήσουμε καινούριο album θα είναι μία συνέχεια του “The End Is Near” και αναμφισβήτητα θα είναι melodic death metal.
Ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον;
Είμαστε γέροι και τεμπέληδες (γέλια). Έτσι προς το παρών δεν υπάρχουν συγκεκριμένα σχέδια για το κοντινό μέλλον. Μιας και την τελευταία χρονιά ξοδέψαμε όλο μας τον χρόνο στην σύνθεση του album, τις επόμενες εβδομάδες και ίσως τους επόμενους 1 με 2 μήνες, θα τους αφιερώσουμε στις οικογένειές μας. Φυσικά θα δουλέψουμε πάνω στο video που προείπα και ελπίζω να κάνουμε και άλλες ωραίες συνεντεύξεις σαν αυτή και ίσως κάποτε θα γράψουμε καινούρια κομμάτια και θα βγάλουμε νέο δίσκο. Θα δούμε.
Αυτά από μένα! Σας ευχαριστώ πολύ για την συνέντευξη! Θα θέλατε κάτι να προσθέσετε;
Πρέπει να σας ευχαριστήσουμε! Site σαν και αυτό που δίνει την ευκαιρία σε μη mainstream μπάντες να παρουσιάσουν τους εαυτούς τους, είναι από τους λόγους που κρατιέται ζωντανή αυτή η σκηνή. Για αυτό αγαπάμε να κάνουμε αυτό που κάνουμε μετά από όλα αυτά τα χρόνια. Αν οι αναγνώστες σας ενδιαφέρονται, μπορούν να ακούσουν το album μας μέσω του bandcamp ή του Spotify. Και αν τους αρέσει, ίσως μπορέσουν να δώσουν μερικά χρήματα στο να το κατεβάσουν από ιντερνετικά stores όπως το iTunes, το AmazonMP3 και άλλα. Και αν τους αρέσει πολύ, θα ήταν ωραίο αν αγόραζαν τον δίσκο σε φυσική μορφή για να στηρίξουν την δουλειά μας και την δισκογραφική μας. Επισκεφτείτε μας στο facebook, αφήστε ένα σχόλιο ή απλώς ένα like. Σας ευχαριστούμε για όλα, στηρίξτε το underground και κρατείστε την φλόγα αναμμένη.
***ENGLISH VERSION:***
Hello guys! Welcome to RockinAthens.gr! How are things going?
Hello and greetings to Greece. Our album was released a few months ago, the first reviews arrived and there are mostly positive reactions. I sit here and do this interview, so there could be worse, haha. Joking aside, at the moment we are still quite excited. We are excited about how the feedback on the album will be and hope many people will like it. And we are very happy that you give us the opportunity to made this interview.
What is the reason that you have chosen to keep your identity a secret? How difficult is it to manage that?
First it must be said, while we had start with Across The Burning Sky, we had no idea how things would develop. It did not matter at the beginning, we just played around. Later, when it became apparent that the recordings could become more than “just for fun”, we thought that it should also generally not important who we are. We just felt great and unconstrained. We enjoyed it just to make what we love. And we decided that the people who would listen to our album, should do it open minded too. Second, we find it quite bullshit when people care about an album just because some more or less known musician is involved in it. And of course we find it even more crappy when you leave an album unattended, just because you do not find a well-known name on it. Unfortunately that are widespread approaches are in the music business today, which we find very unfortunate. Not least, we all have a few quite active years in the scene behind us. So it was not our intention to present ourselves somehow personally. We just wanted to let our music speak for itself. Either you like them, or you do not like them. No matter who is behind or where he comes from.
To our surprise we must say that it is not that difficult to manage it. We live in a time when the majority of communication takes place over hundreds or thousands of kilometers in a digital way. The only ones who really know you and whom you have to cross personally is your postman, your family and your neighbors. Most people write via messenger or email. Setting up an email address takes 2 minutes, a Facebook page as well. So if you write a few people, “Hey I’m Alexandros, this is our music, how do you like it?” all these people will hear the music of a guy named “Alexandros“. It does not matter at all whether the guy really is an Alexandros from Athens, or an Olaf from Stockholm. The only thing that matters is whether you like his music or not. You can contact a label, a label can contact you, you can publish songs and upload videos, you can even make interviews :-) You need surprisingly little “personal” contact to communicate with many people.
Your music is clearly influenced by the 90s Swedish death metal scene. Which bands of this scene do you think have influenced you the most?
Since we have grown up in this scene at the 90s, it is difficult to define some specific Bands. Probably it was mainly the first albums of bands such as Dark Tranquility, Unanimated or At The Gates, from which we could not get enough of. It was a big Movement. Soon you could hardly count the bands and albums of this genre, but i think we have taken them all – haha. And not to forgotten we ourselves have also done our first musical steps at this time.
Well recently you released your debut album “The End Is Near”. What feedback have you received from the fans so far?
The album has been released a couple of months ago. We received the most feedback so far through blogs, magazines, podcasts and radio stations. Most reactions are extremely positive. Of course, there are also people who have something to suspend on the sound or which the music does not like. But that is natural. We are not so presumptuous as to think that our music must please everyone. With the current trend of 80% good reactions we can live very well. From “Fan Feedback” we currently do not notice much more than the increasing views of our Youtube videos, Spotify plays and growing likes on our facebook page.
Tell us a few words about the creation process of your album.
Well, especially at the beginning was not to foresee what would become of it. It started in my hobby cellar, when I played guitar again in early 2014, after some time of inactivity. I had a few melodies in my mind and wanted to try some new equipment. First it was just a melody, then a second, finally a song and then it always went on like this. I played the ideas some old buddies and we thought “hey that sounds cool”. Let us jam together. We just did it in the beginning just for fun and mainly for us. After all, we could not stop and we was on fire. We have recorded all the ideas during the process and later the recordings come to an extent, which was not planned. At the end we had 9 songs that we liked very much. And finally we wanted to release them somehow. For personal reasons, we had to interrupt our work for a few months in the summer of 2015, but in early 2016 I wrote the missing lyrics for the songs and we recorded the vocals. All in all, it was a very intense time in which, so to speak, “from scratch” the album arose. The entire songwriting process came without pressure. Without thoughts of success or failure. It just happened that way. Therefore, it has also become a very honest and sometimes very personal album. And also a very raw one. We did not rent a studio for the recordings, because there was no need at the beginning.When MDD offered that they want to release the album, we decided to do a professional master at least. Pluto from MegaWimpSound was known to us through many of his works. And in the end, we did not regret the decision because he gave us lots of helpful tips for the final mix. Of course we have recorded a lot of albums as musicians in the past, but never made such a production itself. This was also a very intense and instructive experience :-)
What are the topics that the lyrics in “The End Is Near” talk about?
The lyrics were the very last in the songwriting process. In many cases we had written them only after the songs were already mixed. Thus, songs with a sad atmosphere also gets corresponding lyrics. For songs with a very dynamic character, we also write the lyrics accordingly. So we were inspired by the music and looking for topics that will fit. For some Songs we have been influenced by our thoughts, feelings and own experiences and opinions about life and death. In other songs, we only tell fictional stories inspired by religion or mythology. Because we are metalheads and our roots and preferences are in this genre, some topics in our lyrics are also.
Is there any particular song in your new album that you consider your favorite?
Oh, this is not fair. You ask parents to decide what their favorite child is? Personally, i have a big relation to “Sacrifice”. Because this is the song with which it all began. The melody and the riff of this song are the first tunes of Across The Burning Sky ever. Followed closely by „Demons Rising“ and „The End“. But I also love the unleashed force of “The Fourth Deadly Sin,” the melancholy in “Call Of The Ancient Gods,” and the abysmal despair in “Shadows Embrace“. I have a personal relationship with each song on the album. As the main songwriter they are all a expressions of a certain feeling for me, a processing of personal impressions and the valve of a life phase.
You have already made a video clip for the song “Bloodlines”. Are there going to be more video clips?
Yes, we will definitely publish another song as a video. At the moment, however, it is not yet clear whether this will be just a “simple” Lyric video, or whether we will make extra video recordings. I can also not say yet when it will be. But we planned it and we will do it. We must honestly say that we have to do it, because as we do not currently play Liveshows and tours, it is very difficult to promote the album. A video is a very good, and in our case the only, possibility in some weeks or months again to make attentive to the album.
Your album’s artwork made a very good impression to me. Give us a few details about this album cover.
Oh I know a person who is incredibly pleased when we are asked for the coverartwork. It is the artist herself. Lies Maria from brushnroll.de This is a German airbrush artist, whom we met through Kai from MDD. The background was, that we all like these hand painted coverartworks from the 80s or 90s. We always wanted something like that too. So we asked her if she wanted to create a cover artwork, and she was immediately inspired by the idea. For us a artwork is an important part of a album, like a song, or the lyrics, so we do not want “something” but something special. We told her roughly what is going on in some lyrics and how the atmosphere of the album will be, but do not specify any other guidelines. Of course we want a artwork that could be gloomy or threatening. A little bit apocalyptic that also fits to death metal and as well to the album title. But we also wanted to be surprised. And that it was when she presented the artwork a few weeks later. We were overwhelmed and we have to go so far as to say, that it has inspired and motivated us to make the songwriting finished.
Kali, according to the album title, awaits the approaching end as the goddess of death, destruction, but also of renewal. Related to „The End is Near“ and also a symbol of a beginning. As a personal reference, Lies Maria portrayed Kali on the cover with a characteristic of the nordic goddess Hel: Half dead and half alive. Take a look at the face of Kali on the cover. You can see that one half is the “dead” half and therefore she has a real and a dead eye. The reason is, that Lies Maria is also interested in Nordic mythology and according to her opinion, the character of Kali also has commonalities with Hel. It is maybe just her small personal view, but we were absolutely enthusiastic about this connection and the artistic realization.
Are there any ideas for new songs?
At the moment we are glad to have finished and released the album. To be honest, we have not had an instrument in our hands since the last work at the end of August. There exist a few fragments, But at the moment we have not yet begun to think about new songs. But one thing is for sure: if we write new songs and record a new album, this will certainly be an increase to “The End Is Near”. And it will certainly be one thing: Melodic Death Metal.
Lastly, what are your plans for the near future?
We are old and lazy, haha. So at the moment there are no specific plans for the near future. After we have spent all the time in the last year for the completion of our album, the next few weeks and maybe 1-2 months will belong to our families. We will of course work on the announced video and hope that we can made more great interviews like this :-) and maybe, somewhen, we write new songs and will made another album. We will see.
That’s all from me! Thank you very much for this interview! Would you like to add something?
We have to thank! Magazines like this, which give also non-mainstream bands an opportunity to present themselves, are the ones that keep this scene alive. That’s why we love to do this after all these years. If your readers are interested, they can listen to our album through Bandcamp or Spotify. And if they like it, maybe they give a few bucks on download stores like iTunes, AmazonMP3 or other. And if they like it a lot, it would be nice if they buy a physical copy to support our work and our label. Visit us on facebook, leave a comment or just leave a like. Thanks for everything, support the underground and keep the fire burning!