Οι Deutsch Nepal αποτελούν καλλιτεχνικό τέκνο του Peter Andersson και έναν απο τους στηλοβάτες του “Cold meat sound” όπως αναφέρεται. Με ιδιαίτερες αρμονίες, θρυλικά κομμάτια και έντονη παρουσία o Andersson εκτός του ότι θα κάνει την εμφάνισή του στο ETOR Dark ambient festival στην Αθήνα μίλησε και στο Rockin’Athens για τη δουλειά του αλλά και για ό,τι “ελλοχεύει” πίσω από αυτή…
Καλησπέρα Peter και σε ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σου… Θα ήθελα να κάνουμε ένα ταξίδι στο παρελθόν σου. Σε μια προηγούμενη συνέντευξή σου έχεις πει ότι ένας από τους βασικούς λόγους που άλλαξες τον τρόπο που εκλαμβάνεις κάποια πράγματα ήταν ένα γεγονός που έλαβε χώρα χρόνια πριν όταν άκουσες ένα mono – recorder να “σβήνει”. Θα μπορούσες να μας πεις περισσότερα για αυτή την αλλαγή μέσα σου; Πότε κατάλαβες ότι αυτή η αλλαγή άρχισε να λειτουργεί μέσα σου;
Σε ευχαριστώ για το ενδιαφέρον. Νομίζω ότι το περιστατικό ήταν το ότι ο πατέρας μου αρχικά σκόπευε στο να πάρει ένα αρκετά καινούργιο και πολυτελές stereo recorder και εν τέλει ήρθε σπίτι με ένα πλαστικό mono – recorder. Ήμασταν παιδιά και συνήθως διασκεδάζαμε όλη τη γειτονιά με το να βάζουμε το stereo όσο πιο δυνατά γινόταν έτσι ώστε ν’ ακούγεται ακόμα και έξω από το παράθυρο. Μετά από λίγο καιρό το ηχείο χάλασε αλλά συνεχίζαμε και το κάναμε και μια μέρα άρχισε να βγάζει πολλούς “πεθαμένους” ήχους… Νομίζω η αντίδραση και η προσοχή των ανθρώπων που έμεναν εκεί (η οποία δεν ήταν και πολύ θετική) με ερέθισε και έγινε ένας εθισμός που συνεχίζεται εως και σήμερα.
Πέρα από τους Deutsch Nepal και την προηγούμενη ανάμιξή σου με τους Njurmannen και άλλα projects… Θεωρείς ότι θα μπορούσες να πάρεις μέρος και σε κάποιο άλλο μουσικό project ή είσαι αφοσιωμένος στη δουλειά σου ως main – man των Deutsch Nepal;
Νομίζω ότι οι Deutsch Nepal πρέπει να είναι όπως είναι… ΚΑΝΕΝΑΣ συμβιβασμός! Αλλά από την άλλη έχω κάνει συνεργασίες και με άλλα άτομα και τα απήλαυσα κατά πολύ. Υπάρχουν ηχογραφήσεις με το kraut rock project, Jastreb, με τη Ρωσσική μπάντα Reutoff, με τους Der Blutharsch, τους Janitor, και με τους Swollen μαζί με τους Trepaneringsritualen… Και υποθέτω ότι η “ιστορία” θα συνεχιστεί.
Επίσης, μιας που αναφέραμε τα projects που έχεις λάβει μέρος… Έχεις κάνει μια συνεργασία με τους Der Blutharsch and the Infinite Church of the Leading Hand. Πως ήταν που ενώσατε τις εμπειρίες σας και τις δυνάμεις σας;
Περάσαμε κάποια πολύ δημιουργικά χρόνια μαζί και καταλήξαμε σε κάποιες κυκλοφορίες που εγώ έγραψα τους στίχους και κάνω φωνητικά. Ήταν ιδιαίτερα διασκεδαστικό και κατέληξε επίσης σε ένα Ευρωπαϊκό tour που ενώσαμε μαζί υλικό των Der Blutharsch and the Infinite Church of the Leading Hand, των Jastreb και των Deutsch Nepal, κάτι που ήταν μια ιδιαίτερα δυνατή εμπειρία.
Έχεις αναφέρει στο παρελθόν ότι τα ψευδώνυμα σου δεν είναι επιλεγμένα στην τύχη… Συγκεκριμένα είναι κομμάτι της μουσικής σου σύνθεσης. Θα μπορούσες να μας πεις περισσότερα γι’ αυτό το γεγονός;
Χαχα… Λοιπόν, νομίζω ότι οι περισσότερες από αυτές τις “περσόνες” εμφανίστηκαν σε διαφορετικά χρονικά διαστήματα όταν τις χρειαζόμουν… Και νομίζω ότι οι περισσότερες έχουν δημιουργηθεί από άλλους ανθρώπους και όλες έχουν διαφορετικό περιεχόμενο… Που βέβαια δεν θυμάμαι και απόλυτα… ο General, o/η Lina Baby Doll, ο Zyklon B Doll…. Τα κομμάτια που παίζουν στο όλο σκηνικό θα μπορούσε να είναι διαφορετικά μετά απο χρόνια.
Το ψευδώνυμο “Lina Baby Doll” ήταν ένα απο τα ψευδώνυμα που αναφέραμε… Το ψευδώνυμο “Lina Baby Doll” φαίνεται ότι υποδηλώνει ένα πολύ ειδικό κομμάτι του εαυτού σου εκτός από το γεγονός ότι αυτή η περσόνα είναι κομμάτι των συνθέσεων σου. Είναι αλήθεια;
Δεν είμαι απόλυτα σίγουρος ότι κατάλαβα την ερώτηση. Αλλά… Ο/Η Lina Baby Doll πρώτα εμφανίστηκε σε ένα trading card της Cold Meat Industry… Και νομίζω ότι το όνομα ήταν εξ’ αρχής δημιούργημα του κυρίου Karmanik… Έστειλα το κομμάτι μου ως φάρσα και εκείνος τελείως φυσικά το χρησιμοποίησε και το κυκλοφόρησε σε όλο το κόσμο… Χαχα. Λίγο αργότερα αυτό το ψευδώνυμο μου κόλλησε και και το δέχθηκα. Βέβαια για την οικογένεια μου είμαι ο Peter ενώ για τους φίλους μου ο Lina.
Το album “Benevolence (Flogging Satan Alive)” είναι ένα από τα κυριότερα album που συγκεκριμενοποίησαν τα βασικά στοιχεία των Deutsch Nepal και ξεκίνησαν μια νέα μεταμόρφωση. Επιπροσθέτως, κατά την γνώμη σου σε ποιό album θεωρείς ότι έβαλες πραγματικά τα δυνατά σου και γιατί; Και επίσης μπορείς να μας περιγράψεις μια από τις πιο έντονες “επιφάνειές” σου που εν τέλει οδήγησε σε αυτή τη μεταμόρφωση;
Νομίζω οι μετέπειτα παραγωγές χρειάστηκαν περισσότερο χρόνο και προσπάθεια ειδικά όταν ξεκίνησα να βάζω φωνητικά με ένα πιο παραδοσιακό τρόπο και πήρε πολύ χρόνο για να δημιουργηθεί και να ηχογραφηθεί αντίστοιχα. Ο λόγος που χρησιμοποίησα φωνητικά είναι το ότι κάνω πολλές εμφανίσεις και είναι πιο εύκολο να αλληλεπιδράσεις με το κοινό σου όταν τραγουδάς. Έτσι λοιπόν η επιφάνεια (ίσως όμως δεν είναι και τόσο έντονο ) ήταν το γεγονός ότι απλά βαρέθηκα να κάνω μόνο mixing concerts και άρχισα να προσθέτω φωνητικά στα tape – loops μου και στους μουσικούς μου ορίζοντες… Αργότερα τα φωνητικά έγιναν μεγαλύτερο κομμάτι της μουσικής μου και συνεπώς επίσης δημιουργήθηκε ένα αντίκτυπο στο τρόπο που η μουσική ακουγόταν, κάτι το οποίο οδήγησε σε μια ακόμα μεταμόρφωση του ήχου μου.
Στο “Erotikon” και στο “Rapist Park Junktion” έχεις δηλώσει στο παρελθόν ότι τα χρησιμοποίησες ως ένα “σχόλιο στη κοινωνία”. Μπορείς να μας πεις κάποια παραπάνω πράγματα επί αυτού; Και επίσης γιατί ένιωσες ότι έπρεπε να το αποτυπώσεις με αυτό τον τρόπο;
Θα έλεγα ότι αυτές οι κυκλοφορίες αντικατοπτρίζουν ό,τι βλέπω στον κόσμο και στην κοινωνία σήμερα… Οι άνθρωποι πραγματικά γαμιούνται μεταξύ τους… Κυριολεκτικά ή μεταφορικά. Μερικές φορές για απόλαυση και άλλες αποσκοπώντας στο να αποκτήσουν κάτι με την ατυχία των άλλων.
Όσο αφορά την δουλειά σου με την “Cold Meat Industry” και τον Roger Karmanik πως θα μπορούσες να περιγράψεις την συνεργασία σας και πως η αισθητική και των δύο σας κατέληξε σε ένα τόσο πετυχημένο “χημικό γάμο”;
Νομίζω ότι η αισθητική της Cold Meat Industry είναι εξ’ ολοκλήρου έργο του Roger Karmanik και εγώ είχα ελάχιστο ως καθόλου αντίκτυπο σε όλο αυτό. Μπορεί να έχουμε λίγο άρρωστο χιούμορ ως κοινό στοιχείο και αυτό ίσως βοήθησε… Χαχα.
Ας πάμε σε κάτι άλλο τώρα… Έχεις αναφέρει στο παρελθόν ότι η επιλογή του υλικού που χρησιμοποιείς στους Deutsch Nepal είναι πάνω κάτω επιλεγμένο στην τύχη. Φαίνεται ότι η διαδικασία δημιουργίας και σύνθεσής σου είναι λίγο χαοτική… Τι ακριβώς αποκομίζεις από αυτή τη διαδικασία και εν τέλει πως καταλήγεις στο τι θα διαλέξεις;
Είναι πράγματι χαοτική, παρ’ όλα αυτά με τα χρόνια έχει γίνει πιο δομημένη νομίζω, όπως εξελίσσει κάποιους τους τρόπους που δουλεύει και τα στοιχεία που χρησιμοποιώ εγώ στη μουσική μου είναι επίσης επιλεγμένα στην τύχη όπως και οι πηγές. Παρ’ όλα αυτά είναι προϊόν των προσωπικών μου αισθητικών επιλογών και αποφάσεων και αυτό το κάνει μια δοκιμασία για τους Deutsch Nepal.
Μιλώντας γενικά για τα albums σου και παρ’ όλο το γεγονός ότι τα περισσότερα στοιχεία είναι επιλεγμένα στην τύχη, θεωρείς ότι οι Deutsch Nepal έχουν μια δυνατή κρυφή χορδή που ενώνει κάθε album ξεχωριστά και μαζί;
Εκτός από την επιρροή μου σαν άνθρωπος δεν υπάρχει κάποιο κρυφό νήμα, ατζέντα ή χορδή. Ο μόνος στόχος μου είναι το να κάνω ένα μουσικό και ίσως διανοητικό χειρουργείο εγκεφάλου στους ανθρώπους που ακούνε την μουσική μου. Σπάνια παρουσιάζω κάποια κυκλοφορία αν δεν πιστεύω ότι έχω φθάσει σε ένα νέο στάδιο μεταμόρφωσης των Deutsch Nepal. Συνεπώς νομίζω ότι τα περισσότερα albums μου ή άλλες κυκλοφορίες έχουν την δική τους ζωή, κάτι το οποίο θα έπρεπε να παρουσιάζεται και ως πασιφανές γεγονός.
Σε ευχαριστώ και πάλι για τον πολύτιμο χρόνο σου και την υπομονή σου. Υπάρχει κάτι που θα ήθελες να δηλώσεις ή μια ιστορία που θα ήθελες να μοιραστείς μαζί μας πριν την άφιξή σου στην Ελλάδα;
Κάθε μέρα είναι μια νέα ιστορία και ξέρω ότι κάποιοι με περιμένουν και εμένα και τους υπόλοιπους ανθρώπους μετά την άφιξή μας στο φεστιβάλ στην Ελλάδα. Άκουσα ότι μαζεύτηκαν περίεργοι άνθρωποι από όλη την Ευρώπη συνεπώς οι προσδοκίες μου είναι υψηλές. Και πάλι σε ευχαριστώ για το ενδιαφέρον.
***ENGLISH VERSION:***
Greetings Peter and thank you for your time… I would like to make a trip to your past with you. In a previous interview you have said that one of the main reasons that changed your way of perceiving things was an event that took place years ago when you listened to the “dying” sounds of a plastic mono – recorder. Could you please say more to us about this “change” in your mind and when did you first notice that this change actually started to “take flesh”?
Thanx for your interest. I guess the incident was that my father went for a luxurious stereo recorder and came home with a plastic mono record player. We were just children and used it to entertain all the neighbourhood through putting it on maximum volume out of our window. After just a short time the speaker broke down but we kept on doing it day after day though it just made some load broken noise… I guess the reaction and attention from the people living there (which wasn’t that very positive) did excite me and became an addiction still going on.
Apart from Deutsch Nepal and your previous involvement with Njurmännen and other projects… Do you think that you could take part in an other music project or you are “committed” to your work as the main-man of Deutsch Nepal?
I think Deutsch Nepal have to be as it is ….NO compromises! But on the other hand I did a lot of things with other people and enjoy it a lot. There is recordings made with the Croatian kraut rock-project , Jastreb, Russian band Reutoff, Der Blutharsch, Janitor, Swollen together with Trepaneringsritualen….and I guess the story will continue.
Also, mentioning the “projects” you have taken part in you had completed a project with Der Blutharsch and the Infinite Church of the Leading Hand. How did it felt to unite your experiences and “forces” with them?
We had some creative years together and it ended up in some releases where i do the lyrics and vocals ….it was great fun and ended with a European tour where we mixed together material with Der Blutharsch and the Infinite Church of the Leading Hand , Jastreb and Deutsch Nepal it was a powerful experience.
You have mentioned in the past that your “nicknames” are not randomly picked… Specifically they are part of your music synthesis. Could you tell us more about this?
Haha… well I think most of these personalities showed up in different times and when needed… and I think most are made up by other people in different contexts…. that I don’t really remember… Der General, Lina Baby Doll, Zyklon B Doll….. the parts they play in the scenery could be different from time to time.
“Lina Baby Doll” was on of the nicknames we mentioned… “Lina Baby Doll” seems to indicate a special side of yourself too except from the part that this persona is part of your compositions… Is this true?
I’m not sure I understand the question…. Lina Baby Doll first appear on a trading card from Cold Meat Industry…and I think the name was made up by mister Karmanik… I did send my contribution as a prank that he naturally used and spread over the world…haha Later that name got stuck on me and I accepted it… Mainly I’m only ”Peter” for my family.. most friends say Lina.
The album “Benevolence (Flogging Satan Alive)” is one of the main albums that consolidated the main elements of Deutsch Nepal and started a new transformation. Moreover, in your opinion in which album you put the most effort on it and why? And can you, please, describe the most intense “epiphanies” you had that led to this kind of “transformation”?
I think the later productions took more time and effort as I started to use vocals in a more traditional way and it take a lot of time to create and record. The reason that I use vocals is that I do many live appearances and it’s easier to interact with the audience when singing. So I guess the epiphany (though maybe not that intense) was that I got bored to just do mixing concerts…and started to add vocals to my tape-loops and soundscapes… later the vocals became a bigger part of the music and therefore also made an impact on the way the music sounded which led to further transformations of the sound.
In “Erotikon” and “Rapist Park Junktion” you stated that you actually used them as a “comment on society”. Could you tell us more about it? And why did you feel that you would like to “depict” it in that ways?
Well, these releases mirrors what I see in the world and society today… people fucking each other …one way or another. Some of them for pleasure others for the gain of others missfortune.
Regarding your work with “Cold Meat Industry” and Roger Karmanik how could you describe your cooperation and how are your aesthetic elements lead to a very successful “chemical wedding”?
I think that the aesthetics of Cold Meat Industry is completely a work of Roger Karmanik and I had very little or no impact on that…. we might have some kind of sick humour in common and that might have helped …haha
Let’s move to something else now… You have said in the past that the choice of the material you use in Deutsch Nepal is more or less randomly picked. It seems that your creative process of synthesis is kind of chaotic… What do you really gain from this process and how eventually do you decide what to choose?
It is kind of chaotic though it might have become more structured through the years as you educate the ways you work and the elements I use in the music are randomly picked aswell as the sources. Still it’s a product of my personal aesthetic choices and decisions and that make it the musical challenge of Deutsch Nepal.
Through your albums and despite the randomly picked elements do you think that Deutsch Nepal have a strong hidden secret cord that unites each and every album together?
Except from my influence as a person there are no hidden thread, agenda or cord. My only aim is to perform musical and maybe intellectual brain surgery on the people listening to my music. I rarely present any release if I don’t think I have come to a new stage in the transformation of Deutsch Nepal. Therefore I think most albums or other release has a life by it self if not presented as an obvious fact.
Thank you again for your valuable time and patience. Is there anything else or even a story you would like to share with us before your arrival in Greece?
Every day is a new story and I know there is some waiting for me and the rest of the people after the arrival to to the festival in Athens. I heard there is weird people from all over Europe gathering so my expectations are high! Thanx for the interest.