Οι Radio Moscow επιστρέφουν στην Ελλάδα, αυτή τη φορά σε Θεσσαλονίκη, Αθήνα και Πάτρα, και η Μαριάνθη Γκίμτσα κατάφερε να τους κλέψει λίγο από τον πολύτιμο χρόνο τους on the road ώστε να απαντήσουν στις ερωτήσεις της για λογαριασμό του Rockin’Athens.gr!
Γεια σας, είμαι η Μαριάνθη από το Rockin’Athens.gr και είμαι πραγματικά χαρούμενη που μου δίνεται η ευκαιρία να μιλήσω μαζί σας. Παρά το γεγονός ότι εγώ η ίδια είμαι μεγάλη fan της μουσική σας, θα πρέπει να σκεφτούμε και τους αναγνώστες μας που μπορεί να μην σας ξέρουν ούτε εσάς ούτε την μουσικής σας. Πείτε μας λίγα λόγια για την μπάντα και το πώς ξεκίνησε και για το πώς καταφέρατε να κλείσετε συμφωνία με την δισκογραφική εταιρεία Alive Natural Sounds.
Ξεκίνησα προσπαθώντας να φύγω από τον ήχο που έχουν πολλές σύγχρονες μπάντες στις μέρες μας. Μετά όμως ερωτεύτηκα με την μουσική των 60’s και 70’s και ήθελα να κάνω κάτι επηρεασμένο από αυτή τη μουσική. Στην αρχή, ήταν καθαρά instrumental ψυχεδελική μπλουζ μουσική αλλά και τώρα που έχει πάρει περισσότερο μια κατεύθυνση με τραγούδια και στίχους, ακόμα αυτοσχεδιάζουμε και jam-μάρουμε. Έκλεισα συμφωνία με την Alive Records με την βοήθεια του Dan Auerbach από τους Black Keys. Έδωσε το demo Μου στην εταιρεία και ήταν παραγωγός στο δίσκο μαζί μου. Του το έδωσα μετά από ένα show των Black Keys και έτσι τον γνώρισα.
Για μένα, η μουσική σας είναι ο ορισμός του λεξικού για την «ψυχεδελική μουσική». Φαντάζομαι ότι μεγάλωσες ακούγοντας μπάντες όπως οι «Cream» και «Jeff Beck Group». Κάποιες άλλες μπάντες που σε έχουν εμπνεύσει μουσικά; Και καμιά σύγχρονη μπάντα ψυχεδελικής μουσικής που σας αρέσουν ή που θα θέλατε να παίξετε μαζί τους;
Ξεκίνησα να ακούω αυτή τη μουσική μετά το λύκειο εκτενέστερα, αλλά γενικά αυτό το στυλ ήταν πιο κοντά σε εμένα εξαρχής. Οι «Cream» είναι πολύ καλή μπάντα αλλά όχι από τις αγαπημένες μου. Μου αρέσουν και οι «Jeff Beck» πολύ αλλά αυτό που πραγματικά με ενέπνευσε να ασχοληθώ με την κιθάρα ήταν η μουσική του Peter Green. Επίσης, ο δίσκος «Happy Trail» των Quicksilver Messenger Service με επηρέασε ιδιαίτερα (αλλά και άλλες μπάντες από τον Σαν Φρανσίσκο όπως οι «Blue Cheer» και οι «Mad River»). Πάντα μου άρεσε ο «ελεύθερος» ήχος των «Can». Ο drummer μας τώρα ο Paul Marrone παίζει σε αρκετές άλλες καλές μπάντες επίσης. Έχει μια πολύ καλή progressive μπάντα που λέγεται «Psicomagia» που είναι πολύ καλοί σε live shows. Μου αρέσει επίσης και οι «Earthless» και μία καινούργια μπάντα από Σουηδία που λέγεται «The Goat». Μου αρέσουν επίσης και κάποιες μπάντες από την Σουηδία που έχουμε κάνει και tour μαζί τους όπως οι «Dead Man» και οι «Graveyard». Αλλά γενικά, η μουσική που ακούω περισσότερο είναι του 1965-1973.
Tο line-up της μπάντας έχει αλλάξει αρκετές φορές. Καλλιτεχνικές διαφορές ή απλά οι περιστάσεις;
Και τα δυο. Αλλά τώρα όλοι μας ακούμε τα ίδια πράγματα.
Και η δουλεία που γίνεται στα εξώφυλλα σας είναι εξαιρετική. Συμμετέχεις και εσύ στην δημιουργική διαδικασία;
Ναι. Στο «Great Escape» εγώ ζωγράφισα το εξώφυλλο ενώ το σχεδίασε μια κοπέλα με την οποία έβγαινα. Το εξώφυλλο του «3&3 quarters» το σχεδίασα εγώ.
Αυτό που μου αρέσει με την μουσική σας είναι ότι σε κάθε άλμπουμ εισάγεται διάφορα μουσικά στοιχεία χωρίς να χάνεται η αίσθηση και τα χαρακτηριστικά των «Radio Moscow». Αυτό το κάνετε συνειδητά ή απλά συμβαίνει;
Απλά συμβαίνει νομίζω… Επηρεάζομαι από καινούργια πράγματα συνεχώς αλλά πάντα θα αγαπώ με τους αρχικούς ήχους που με ενέπνευσαν. Το τελευταίο άλμπουμ ήθελα να είναι ένα μουσικό ταξίδι με πολύ πειραματισμό που προέρχεται από Τουρκικά ψυχεδελικά στοιχεία. Στο επόμενο άλμπουμ θέλω να ασχοληθώ περισσότερο με τραγούδια αλλά επίσης να ενσωματώσω το jamming.
«Radio Moscow»-Πρώτος δίσκος. Το κομμάτι «Lucky Dutch» μου θυμίζει έντονα τον ήχο των «Ram Jam» (θέλω να πιστεύω ότι δεν είμαι μόνο εγώ). Ήταν μέσα στις προθέσεις σου αν σκεφτούμε ότι στο πρώτο δίσκο ο κάθε μουσικός θέλει να «τιμήσει» τους καλλιτέχνες που τον επηρέασαν;
Δεν άκουγα ποτέ «Ram Jam» και εγώ δεν βρίσκω ομοιότητες στον ήχο καθόλου. Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι ότι όταν πρωτοξεκίνησα την μπάντα ήθελα να βγάλω έναν ήχο που να μοιάζει σαν ένα «κράμα» με βρετανικά blues και Detroit rock.
To «Brain Cycles» είναι πιο ψυχεδελικό και πιο groovy από τον πρώτο δίσκο. Παρόλα αυτά, μου φαίνεται σαν να έχετε εισάγει μερικά stoner στοιχεία επίσης. Φαντάζομαι πράγματα ή όντως πειραματιστήκατε με διάφορα είδη σε αυτό το δίσκο;
Δεν είμαι και μεγάλος φαν του stoner (με εξαίρεση το ας πούμε stoner των 70’s). Νομίζω εκείνη την περίοδο ασχολιόμουν περισσότερο με το heavy psych στα τέλη των 60’s. Θεωρώ ότι δεν σκέφτομαι ένα συγκεκριμένο είδος ή οτιδήποτε άλλο όταν ξεκινάω να γράφω μουσική, απλά γράφω τα riffs και μετά τα βάζω όλα μαζί και απλά βγαίνει όπως βγαίνει.
«The Great Escape of Leslie Magnafuzz». Σε παρακαλώ πολύ πολύ πολύ, πες μας την ιστορία πίσω από τον τίτλο του δίσκου. Είναι ένα από τα καλύτερα ονόματα που έχω ακούσει μέχρι τώρα.
Σε ευχαριστώ! Ζούσα στην πόλη και δεν μπορούσα να κάνω πρόβα ή να γράψω μουσική χωρίς να ενοχληθούν οι γείτονες και να καλέσει κάποιος την αστυνομία. Έτσι «διέφυγα» («great escape») σε μια καλύβα στο δάσος, στο πουθενά χωρίς τηλέφωνο, ίντερνετ, τίποτα. Εκεί απομόνωσα τον εαυτό μου και έκανα την μουσική που ήθελα. «Leslie Magnafuzz» είναι μία αναφορά στον ήχο του δίσκου αλλά και είναι και ένας «χαρακτήρας» που αντιπροσωπεύει την μπάντα. Χρησιμοποίησα πολλά ηχεία «Leslie» για τα φωνητικά και την κιθάρα αλλά και Μagnatone κιθάρες όπως επίσης και fuzzboxes.
Καταλαβαίνω την ανάγκη ενός καλλιτέχνη να μοιραστεί τις δημιουργίες του με τον κόσμο (αναφέρομαι στο δίσκο «3&3 Quarters»). Ωστόσο, τα κομμάτια του δίσκου έγιναν το 2003 και από τότε σίγουρα έχεις αλλάξει σαν καλλιτέχνης και μουσικός και ας μην ξεχνάμε και το όνομα που έχουν δημιουργήσει οι Radio Moscow σαν μπάντα. Δεν φοβόσουν την αντίδραση του κοινού σας; Ή εμπιστευόσουν την μουσική σου τόσο ώστε να «μιλήσει» αυτή για σένα;
Απλά ήθελα να ακούσει ο κόσμος από που ξεκίνησε η μπάντα και δεν περίμενα και πολλά από αυτό το δίσκο. Τώρα όμως καταλαβαίνω ότι μερικοί μπερδεύτηκαν ως προς το αν αυτή θα είναι η καινούργια κατεύθυνση που θα πάρει η μπάντα και δεν θέλω οι άνθρωποι να σκέφτονται αυτό το πράγμα. Απλά ήθελα να ακούσουν από πού ξεκίνησαν όλα.
Και γιατί άργησες τόσο να βγάλεις αυτά τα κομμάτια;
Το είχα βγάλει αυτό το δίσκο μόνος μου το 2003 αλλά το έδωσα στην εταιρεία, τους άρεσε και είπα : «Γιατί Όχι;».
Θα ήθελες να μοιραστείς μερικά από τα μελλοντικά σχέδια της μπάντας μαζί μας;
Συνεχίζουμε ακάθεκτοι. Ετοιμάζουμε και ένα καινούργιο δίσκο. Τέλος, θα ήθελα να ξεκινήσω μερικές συνεργασίες με μερικούς καλούς μουσικούς στο San Diego.
Τελευταία ερώτηση… Το πιο αγαπημένο μου κομμάτι από εσάς είναι το cover που κάνατε για το «I just want to make love to you». Αν και λίγο κοινότυπη ερώτηση, τι σου αρέσει περισσότερο; Να παίζεις το δικό σου υλικό ή να κάνεις covers παλιών τραγουδιών που σου αρέσουν;
Αλήθεια; Για μένα αυτό το κομμάτι πρέπει να είναι από τα λιγότερα αγαπημένα μου. Δεν έχει ούτε δομή, ούτε τέλος… Δεν το σκεφτήκαμε και ιδιαίτερα. Αλλά σίγουρα μου αρέσει περισσότερο να παίζω τα δικά μου κομμάτια.
Λοιπόν, εγώ θα σας απολαύσω στο πολύ-αναμενόμενο show σας στην Θεσσαλονίκη και απλά θα ήθελα να σας πω… «Ψυχεδελίστε μας τα μυαλά»!!
Ε ναι σίγουρα!! Θα σε δούμε σύντομα!
Το mini tour των Radio Moscow περιλαμβάνει τις εξής στάσεις:
Παρασκευή 8 Μαρτίου 2013 – Θεσσαλονίκη, Gaia Live
Σάββατο 9 Μαρτίου 2013 – Αθήνα, Six D.O.G.S
Κυριακή 10 Μαρτίου 2013 – Πάτρα, Πολιτεία
[divider]
ENGLISH VERSION
Hello, this is Marianthi from Rockin’Athens.gr and I am really glad I get the chance to talk to you. Despite the fact that I myself am a fan of your music, one must assume that our readers might not have heard of you or your music. Tell us a little bit about the band and its’ background and especially about how you got a deal with Alive Natural Sound Records.
I started it originally to branch away from what most bands are playing nowadays. I fell in love with the music of the 60’s and 70’s and wanted to make something influenced by this. It originally was all instrumental blues psychedelic excursions and now has become more song oriented but we also still jam and improvise a lot. I got signed to alive records with the help of Dan Auerbach from the black keys. He passed my demo to alive and then produced the album with me. I gave him a demo a black keys show and that’s how I met Dan.
For me, your sound is how a dictionary defines psychedelic music. I assume you have been brought up listening to “Cream” and “Jeff Beck Group”. Any other bands that have inspired you musically? And any contemporary psychedelic rock bands that you might like or you might want to perform with?
I really got into this music more after high school, but it’s been the style I’ve stuck with longer than anything else. Cream is great but not one of my favorites. I like Jeff beck a lot, but what really inspired me to push myself on guitar was peter green. Also quicksilver messanger service’s album happy trail was a huge influence along with other san francisco bands like Blue Cheer, Mad River and so on. I’ve always loved the free sound of Can even though it might now sounds like it. My current drummer paul marrone is actually playing in few cool new bands too. He’s got a cool prog band called Psicomagia that is great live. I also enjoy earthless and this new band from Sweden called The Goat. I also like some bands we’ve toured with before from Sweden like dead man and graveyard. But overall most music i listen to is from the years 65-73.
The line up of the band has changed a lot of times. Artistic differences or was it just the circumstances?
Both, but now all the members listen to the same stuff.
Your artwork is also amazing. Do you also get involved in the artwork creating process as well?
Yes on the great escape I painted the cover and it was drawn by a girl I used to date and 3 and 3 quarters I designed.
What I like about your music is that each album is infused with a lot of different musical elements without losing the essence that “Radio Moscow” has a band. Is that your intention or is it something that just happens?
I guess it’s just what happens…. I’m influenced by new stuff all the time but will always love the original sounds that inspired me. The last album I wanted to be more of a listening trip with more experimentation and was taking on influence from Turkish psych things like this. the next album i want to focus more on writing more song oriented material but also taking that in jamming more.
“Radio Moscow”- 1st Album. “Lucky Dutch” reminds me a lot of Ram Jam’s sound (I want to believe that it is not only me). Was that an intention if we assume that in your first album you want to pay tribute to artists that inspired you?
I don’t listen to Ram Jam and I don’t see the similarity at all. I guess when i first started the band I wanted something that would sound like a cross between the British blues and high energy Detroit rock.
“Brain Cycles” is definitely more psychedelic and more “groovy” than the first album. Yet, it sounds like you infused some stoner rock elements as well. Do I just imagine things or did you really experiment with different genres in this one?
I’m not a big fan of the stoner genre except maybe 70’s type stoner rock. I think around this time i was becoming more influenced by heavy psych of the late 60’s. I guess i don’t think of a certain genre or anything first, i just write riffs then piece it all together and it just comes out how it comes out.
“The Great Escape of Leslie Magnafuzz”. Could you please please PLEASE share the story behind the album’s title? It’s one of the best names for a psychedelic rock, blues album.
Thanks! It was because I was living in a city and could never rehearse or make music without the neighbors complaining or calling the cops. I made a “great escape” in a cabin in the woods out in the middle of nowhere with no phone reception, internet, or anything really. This is where I could just seclude myself and make the music I wanted. Leslie magnafuzz is a reference to the sounds on the album and is also like a character the represents the band. I used lots of leslie speakers with vocal and guitar and i played magnatone guitars and fuzz boxes.
I understand an artist’s need to release your musical creations to the world (I am referring to the album “3 & 3 Quarters”). However, Griggs recorded it in 2003 and many years have passed by… Surely he has evolved as a musician and let’s not forget the name that Radio Moscow have built for themselves as a band. Weren’t you the least afraid of your audience’s reaction? Or did you trust the music to speak for itself?
I just wanted people to hear where the band came originally and didn’t really expect much out of it. Now looking back some people are confused as if this is the new direction and I don’t want people to think this. I just wanted them to hear where it began.
And why did it take so long to release these songs?
I self released it in 2003 but didn’t do much with it. I showed it to the record label and they dug it so I said what the hell let’s put it out.
Do you want to share some of the band’s future plans with us?
Keep on keeping on. There’s a new album in the works. I’d also maybe like to branch out and start a new project with some good musicians in San Diego.
Last question… My all-time personal favorite song of you is the cover that you did for “I just want to make love to you”. What do you enjoy more? Doing covers or creating your own music?
Really? That’s actually my least favorite…. there’s not much of a structure or ending…. it wasn’t really planned or thought out. I most definitely enjoy playing my own material.
Well, I will be catching your much awaited show in Thessaloniki and may I just say… “Psych” our brains out.
Hell yeah! We’ll see you soon!